Ekonomiassistent sökes till myndighet med internationellt fokus

Bemannia Kontor / Ekonomiassistentjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomiassistentjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Bemannia Kontor i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige

Vill du arbeta med ekonomi på en arbetsplats med ett internationellt fokus? Tycker du också det låter intressant att ha en statlig arbetsmiljö? Då kan det vara dig vi söker för detta uppdrag hos vår kund i Stockholms city.

Om uppdraget:

Uppdraget är på heltid och kommer att startas snarast möjligt för att pågå i minst 6 månader. Det kan även förlängas ytterligare. Vår kund är en myndighet med ett internationellt fokus inom export och som arbetar för att utveckla det svenska näringslivet.

Publiceringsdatum
2018-03-23

Arbetsuppgifter
I det dagliga arbetet kommer du att hantera olika frågor främst inom kundreskontra, men även inom leverantörsreskontra och löpande bokföring. Detta innefattar till exempel kundfakturering, hantering av inbetalningar, påminnelser och kravhantering. Vidare kommer du bland annat att hantera hela processen för leverantörsfakturor i Proceedo. Vi ser därför att du har en god förmåga att arbeta med parallella arbetsuppgifter och har en självständighet i ditt arbete. I arbetsuppgifterna ingår även att delta i arbetet med månadsrapportering och bokslut samt avlasta inom ekonomigruppen. Det är därför betydelsefullt att du har vana att arbeta mot deadlines samt en prestigelös och positiv inställning.

Kvalifikationer
• Högskoleutbildning inom ekonomi och minst 3 års erfarenhet som ekonomiassistent
• Alternativt gymnasium samt 5 års erfarenhet
• Goda kunskaper i Excel
• Goda kunskaper i ekonomisystem, exempelvis UBW

Om ansökan:

Sök tjänsten genom att klicka på ansök nedan. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag.

Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa av ansvarig rekryterare Sofie Nilsson på e-postadress: sofie.nilsson@bemannia.se. Ange annonstiteln för den tjänst som din fråga berör i ämnesraden i ditt mail.

För generella funderingar kring din ansökan eller vår rekryteringsprocess når du oss under kontorstid på jobb@bemannia.se alternativt 08-84 53 00.

Alla våra lediga tjänster finner du här: www.bemannia.se/lediga-jobb/

Registrera ditt CV här: www.bemannia.se/registrera-ditt-cv/
Då finns du med i vår databas även för framtida rekryteringar.

Bemannia är ett av Sveriges ledande bemannings- och rekryteringsföretag inom offentlig sektor. Vi har ramavtal med 220 kommuner och ett 100-tal förvaltningar, bolag och myndigheter. Bemannia är ett auktoriserat bemanningsföretag som har kollektivavtal. Detta är en trygghet och en kvalitetssäkring såväl för våra kunder som för dig som konsult. Bemannias etablerade samarbeten med tusentals attraktiva arbetsgivare i hela landet erbjuder dig mängder med spännande karriärmöjligheter.

Välkommen till Bemannia - Rätt person direkt!

www.bemannia.se www.facebook.com/bemannia

Varaktighet, arbetstid
Heltid ca 6 månader

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-04-04
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Sofie Nilsson

Företag
Bemannia Kontor

Adress
Bemannia Kontor
Sveavägen 155
11346 Stockholm

Kontorsadress
Sveavägen 155 11346 Stockholm

Jobbnummer
4042246

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Bemannia Kontor

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Bemannia Kontor: