Ekonomiassistent på deltid till familjärt och internationellt bo

Framtiden AB / Ekonomiassistentjobb / Göteborg
2017-12-06
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Ekonomiassistent på deltid till familjärt och internationellt bo" (publicerad 2018-01-15) ⬅️


Visa alla ekonomiassistentjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Framtiden AB i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige

Vill du arbeta halvtid med ekonomi på ett ledande företag inom sin bransch? Här får du chansen på ett trevligt, jordnära och familjärt företag! Sök redan idag eller tipsa en vän.

Dina arbetsuppgifter
Som ekonomiassistent på Card Keep kommer din vardag att innebära varierande arbetsuppgifter! Du kommer att arbeta i Visma med bokföring, leverantörsreskontra och leveransfakturor. Excel kommer också vara ett av dina verktyg där du gör beräkningar och plockar fram statistik. Dina uppgifter kommer vara huvudsakligen administrativa och även innebära viss rapportskrivning. I rollen som ekonomiassistent kommer du också hjälpa till att ta hand om ekonomisupporten mot företagets kunder. Card Keep är ett modernt företag med cirka 3000 kunder och mycket av deras ekonomiprocessen är digital.

I början av tjänsten kommer du att få en introduktion, men då det är ett mindre företag kommer du snabbt att komma in i rutinen och ta eget ansvar. Vi söker dig som har erfarenhet av liknande arbete och kan arbeta självständigt. Vi ser att du vill arbeta mot gemensamt uppsatta mål och är en lagspelare! Du har ett stort intresse för problemlösning, gillar att göra det lilla extra och har en vilja att utvecklas!


Om företaget
Vår kund Card Keep är nordens största tillverkare av tillbehör för säker id- och passerkortshantering. Genom goda kundrelationer och konkurrenskraftiga priser levererar de högkvalitativa produkter till företag i hela Norden och Europa. Card Keep är ett mindre och familjärt bolag med 15 stycken anställda och erbjuder därför också flexibla och kundanpassade lösningar. På företaget finns avdelningar som ekonomi, inköp, sälj och produktion/lager. Du erbjuds ett varierande arbete där du har stor chans att utvecklas. Stämningen på kontoret är mycket välkomnande och omhändertagande. Här får du arbeta med det du brinner för i fina lokaler, i en platt organisation och i ett företag som bryr sig om sina anställda.

Din profil
För att vara aktuell för tjänsten krävs följande:

• Minst ett års erfarenhet av liknande jobb
• Goda kunskaper i Excel
• Svenska och engelska i tal och skrift

Det är meriterande om du tidigare har arbetat en längre tid inom ekonomi, är en teknisk person och kan fler språk än grundkravet. Det är också meriterande om du har arbetat i Visma sedan tidigare eller arbetat med statistik. God datorvana och kunskap i Office-paketen är också en fördel.

Som person ska du gilla att arbeta i högt tempo, ha ett bra sifferminne och vara stresstålig. Vi ser även att du är analytiskt lagd samt positiv och engagerad. Du skall vilja arbeta på en mindre arbetsplats med familjär stämning, men lockas av en internationell bransch. För att trivas i rollen som ekonomiassistent är du prestigelös, ser till teamets bästa och är passionerad för ditt jobb.


Om oss
Som anställd på Framtiden AB kan du känna dig trygg. Samtliga av våra tjänster omfattas utav kollektivavtal vilket ger dig avtalsenliga villkor gällande semester, lön, pension, sjukfrånvaro etc.
Som anställd på Framtiden får du alltid en personalansvarig som finns tillgänglig för dig under hela anställningsperioden. Dennes uppgift är att hjälpa dig att utvecklas i din yrkesroll samt att säkerställa att du trivs på din arbetsplats.

Framtiden finns till för att världen behöver fler bra företag. Vi levererar personal till företag och samtidigt ger vi jobb till människor. Vi lever efter våra värderingar som är Glädje, Enkelhet och Kör! Vi är specialister på att rekrytera Unga Talanger, dvs. personer som är i början av sin karriär, till rätt företag. Framtiden finns på sju orter i Sverige och är ett av Sveriges snabbast växande företag.

Framtiden arbetar med både bemanning och rekrytering och vår idé är att minska avståndet mellan utbildningen och arbetslivet. Vi gör vad vi heter - hjälper våra kunder till en bättre framtid genom den personal som vi förmedlar.

För denna tjänst kommer du under en inledande period vara anställd genom oss på Framtiden för att sedan gå över och bli anställd direkt hos kundföretaget.

Villkor
Ort: Stenkullen, Lerum
Omfattning: 50% till en början i ca 6 månader, sedan 100%
Arbetstider: Enligt överenskommelse, 3 dagar i veckan
Start: 2/1 2018

Varaktighet, arbetstid
Deltid 50% Tillsvidare

Publiceringsdatum
2017-12-06

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-12-27
Ange följande referens när du ansöker: 14265
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Victoria Sahlberg Victoria@framtiden.com 0735-136573

Företag
Framtiden AB

Adress
Framtiden AB
Drakegatan 7
41250 Göteborg

Kontorsadress
Drakegatan 7

Jobbnummer
3841337

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Framtiden AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Framtiden AB: