Ekonomiassistent med kundansvar

Växjö Personalbyrå AB / Ekonomiassistentjobb / Falkenberg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomiassistentjobb i Falkenberg, Varberg, Halmstad, Laholm, Båstad eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Växjö Personalbyrå AB i Falkenberg, Växjö, Karlskrona, Nybro, Sundbyberg eller i hela Sverige

I rollen ingår förutom löpande bokföring/redovisning även uppföljning och service gentemot Vårdväskans företagskunder samt bevakning och arbete med upphandlingar.

Arbetsuppgifter ekonomi (ca 50% av tiden) fördelas enligt nedan:

• Ansvar för Leverantörsreskontra - skanning, kontering, distribution i e-attest, utbetalningar.
• Arbete med Kundreskontra - inbetalningar, uppföljning och kravhantering.
• Bokning och avstämning av löner.
• Behjälplig vid månadsbokslut samt bistå CFO:n med andra förekommande arbetsuppgifter som t ex bankbetalningar och avstämningar, momsrapportering, övrig rapportering till myndigheter, hantering av anläggningar och inventarier.
• Delta i arbetet med att effektivisera processer och rutiner för redovisningen

Övrig tid arbetar du som kundansvarig för Vårdväskans företagskunder, vilket är en central roll i bolagets kundorienterade organisation och huvudansvaret för den löpande dialogen med bolagets företagskunder. I rollen ingår även arbete med upphandlingar.

Exempel på arbetsuppgifter som kan förekomma är:
• Att ta ansvar för och ge bästa service till Vårdväskans företagskunder, dvs ta emot samtal/frågor samt proaktivt göra uppföljningar med de företag som köper Vårdväskans produkter.

• Att fånga upp kundbehov och tillsammans med sälj/marknad utveckla långsiktiga kundrelationer.

• Att ansvara för bevakning av och initiera att prioriterade upphandlingar besvaras. Över tid även ansvara för leda och genomföra upphandlingar.

Till viss del även vara med att påverka och utveckla Vårdväskans sortiment baserat på den feedbacken du får av kunderna.

Vårdväskan har höga ambitioner vad gäller både kundnöjdhet, goda affärer och en effektiv verksamhet. Därför vill man nu utöka organisationen med en ekonomiassistent med kundansvar (B2B). Företaget präglas av en innovativ miljö, stor frihet och möjlighet att påverka!

Vi söker en initiativrik, målmedveten person med förmåga att arbeta självständigt. Du har en stark analytisk läggning samt är noggrann och strukturerad. För att du ska trivas på Vårdväskan är det viktigt att du är flexibel som person och utmanas av förändringar samt gillar att arbeta verksamhetsnära och bidra med analyser och ett strategiskt tänk.

Vidare söker Vårdväskan efter en person med affärsdriv, som förstår och tillämpar affärsmässiga principer. Som lägger fokus på intäkter och kostnader ur ett ekonomiskt perspektiv och som gör avvägningar och prioriteringar därefter.
Bedömt har du mellan 1-3 års erfarenhet och har arbetat med liknande arbetsuppgifter sedan tidigare.
• Vi söker en person med kompetens inom ekonomi, som har affärdriv och trivs med att utveckla affären tillsammans med kunden utifrån deras behov.
• Vi ser gärna att du har erfarenhet från redovisnings- eller revisionsfirma.
• Du behärskar svenska och engelska i tal och skrift, det är meriterande med andra språk.

Vårdväskan grundades 2011 av Sofi och Phillip Miller. Tillväxten under perioden 2012-2015 var 741 procent och företaget blev hösten 2017 utsett till årets tillväxtföretag i Halland av Dagens Industri. Sverige är största marknaden, men bolaget har också försäljning i Norge, Danmark, England och Finland.
Sofi som studerade till sjuksköterska såg hur andra utbildningar hade väskor som representerade deras program. Bland annat hade Phillip som studerade vid polishögskolan en träningväska med polislogotyp på. Väskan visade vad han studerade och vilket yrke han hade valt. Detta skapade en yrkesstolthet redan under utbildningstiden. Något liknande saknades för vårdstuderande.
Tillsammans tog Sofi och Phillip fram en specialdesignad vårdväska som skulle passa blivande vårdpersonals behov. Det skulle finnas plats till böcker, pennor och annat som behövde tas med i farten. En väska som kunde följa med in i arbetslivet och vara en tydlig symbol för det fantastiska yrke bäraren valt.

Publiceringsdatum
2018-01-15

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-02-28

Företag
Växjö Personalbyrå AB

Adress
Växjö Personalbyrå AB
Linnégatan 23
35233 Växjö

Kontorsadress
Linnégatan 23

Jobbnummer
3903933

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Växjö Personalbyrå AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Växjö Personalbyrå AB: