Ekonomiassistent med inriktning leverantörsreskontra

Jurek Rekrytering & Bemanning AB / Ekonomiassistentjobb / Täby
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomiassistentjobb i Täby, Vallentuna, Upplands Väsby, Danderyd, Sollentuna eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Jurek Rekrytering & Bemanning AB i Täby, Vallentuna, Upplands Väsby, Danderyd, Sollentuna eller i hela Sverige

Jurek Rekrytering & Bemanning erbjuder ett komplett utbud av bemannings- och rekryteringstjänster. Vi rekryterar och hyr ut alltifrån studenter till yrkesverksamma akademiker med mångårig erfarenhet och specialistkompetens. Våra uppdrag är främst inom juridik, ekonomi, HR, marknad och administration.

Om verksamheten
Jurek Rekrytering & Bemanning erbjuder ett komplett utbud av bemannings- och rekryteringstjänster. Vi rekryterar och hyr ut alltifrån studenter till yrkesverksamma akademiker med mångårig erfarenhet och specialistkompetens. Våra uppdrag är främst inom juridik, ekonomi, HR, marknad och administration.

Publiceringsdatum
2017-09-08

Dina arbetsuppgifter
Just nu söker vi en ekonomiassistent inom leverantörsreskontra till vår kund i Täby med start omgående. Som ekonomiassistent kommer du ingå i en grupp av fem personer som jobbar på reskontraavdelningen i företaget. Tjänsten är till en början ett konsultuppdrag på 3 månader.

Huvudsakliga arbetsuppgifter och ansvarsområden är:

• Öppna och sortera post och skanna kostnadsfakturor

• Hantera flödet av leverantörsfakturor i Exflow

• Registrera leverantörsfakturor manuellt mot inköpsorder och registrera e-fakturor

• Reda ut betalningspåminnelser och liknande krav

• Registrera nya leverantörer

• Skapa och skicka utbetalningsfil

• Bokföra återrapportering av betalningar

• Kontroll, periodisering och kontering av hyresfakturor och Autoplanfakturor

• Kontoavstämningar och avstämningar av reskontran mot leverantörers reskontror

• Intrastatrapportering SCB

Vem är du?

Vi söker dig med flera års erfarenhet av leverantörsreskontra. Du är kunnig i området och självklart intresserad av att fortsätta utvecklas inom reskontran. Du är en organiserad person som jobbar effektivt och gärna tar egna initiativ. Du tycker om eget ansvar och har god förmåga att hantera flera arbetsuppgifter parallellt. Du är väldigt systemvan, framförallt i Microsoft Office, och det är mycket meriterande om du är kunnig i Microsoft Dynamics NAV. Du får även gärna ha erfarenhet i Readsoft och Exflow.

Du erbjuds

Du erbjuds ett intressant och utvecklande arbete med engagerade och kunniga medarbetare i ett stabilt och framgångsrikt företag. Detta är ett konsultuppdrag på ca 3 månader till en början, vilket betyder att du kommer vara anställd hos Jurek Rekrytering & Bemanning men arbeta ute hos vår kund. Uppdraget är på heltid med start omgående. Vi går igenom ansökningar och intervjuar löpande, tveka därför inte med att skicka in din ansökan! Har du frågor är du välkommen att kontakta ansvarig konsultchef Monia Letmark på monia.letmark@jurek.se. Ansök på www.jurek.se.

Varaktighet, arbetstid
Heltid Visstid

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-10-08
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Monia Letmark

Företag
Jurek Rekrytering & Bemanning AB

Adress
Jurek Rekrytering & Bemanning AB
Biblioteksgatan 11
11146 Stockholm

Kontorsadress
Biblioteksgatan 11

Jobbnummer
3686459

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Jurek Rekrytering & Bemanning AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Jurek Rekrytering & Bemanning AB: