Ekonomiassistent med erfarenhet inom leverantörsreskontra

Express Rekrytering Sverige AB / Ekonomiassistentjobb / Solna
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomiassistentjobb i Solna, Sundbyberg, Stockholm, Danderyd, Lidingö eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Express Rekrytering Sverige AB i Solna, Sundbyberg, Stockholm, Danderyd, Sollentuna eller i hela Sverige

I rollen som Ekonomiassistent kommer du att bland annat att ha följande arbetsuppgifter:
• Förbereda utbetalningar i bank och ansvara för verkställande av utbetalningar.
• Löpande bokföring med ansvar för leverantörsreskontra, allt från inscanning och ankomstregistrering till kontering.
• Periodisering med avstämningar.
• Vara delaktig i månadsbokslut med ansvar för avstämningar av balansredovisningskonton.
• Bistå i momshantering, momsdeklarationer, kassaflödesanalys och skatteskyldighetsfrågor.
• Allmänna kontorsgöromål som tillkommer på en ekonomiavdelning.

Som en del av ekonomiteamet kommer du också att vara delaktig i ekonomiavdelningens ständiga förbättringsarbete av processer, rutiner, system och verktyg.

Vår kunds ekonomiteam behöver nu utökas med en Ekonomiassistent med ansvar för bland annat leverantörsreskontra. Vi erbjuder en spännande och bred roll där du själv kommer kunna påverka och forma rollen. För rätt person finns det goda möjligheter att växa både kompetens- och ansvarsmässigt och du kommer att bli en del av ett team med bra sammanhållning! Placering är på företagets huvudkontor i Solna.

Som person tror vi att du trivs att arbeta strukturerad och självständigt samtidigt som du gärna tar mycket eget ansvar över ditt arbete. Du känner dig trygg med att ta kontakt med personer både internt och externt i ekonomiska frågor samt att du trivs med att arbeta i ett mindre ekonomiteam.

Vidare ser vi att du har:
• Minst tre års erfarenhet som ekonomiassistent eller motsvarande roll.
• Praktiskt erfarenhet av att arbeta med löpande bokföring i allmänhet och leverantörsreskontra i synnerhet.
• Förståelse för hela det ekonomiska flödet inom ett bolag.
• Förståelse för hur kontering sker i ett bolag.
• Erfarenhet av att arbeta med Officepaketet inklusive Excel.
• Svenska i tal och skrift.

Någon form av eftergymnasial utbildning inom ekonomi/redovisning är meriterande men inte ett krav.

Vi på Express Rekrytering brinner för att hjälpa våra kunder att rekrytera marknadens bästa kandidater - samtidigt brinner vi för att erbjuda våra kandidater de bästa arbetsgivarna.

Vi har fått ett förtroende att rekrytera till några av de mest eftertraktade arbetsgivarna på den nordiska marknaden, vilket vi självklart är mycket stolta över.

Vårt koncept sker aldrig på bekostnad av kvaliteten i processerna. Våra konsulter intervjuar, tar referenser och testar - och du som kandidat kan vara säker på att vi både ser dig och förstår dina behov. Naturligtvis kan du också höra av dig till oss för att få tips, intervjuträning eller karriärstöd. För dig som kund vill vi visa att rekrytering inte behöver ta lång tid och att kvalitet inte behöver vara dyrt.

Vår vision är att alla ska vara glada att gå till jobbet!

Varaktighet, arbetstid
Tjänsten är en heltidsanställning/tillsvidareanställning där du anställs direkt av vår kund.

Publiceringsdatum
2017-10-26

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-11-25
Ange följande referens när du ansöker: Ekonomiassistent
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Leif Lindblad leif.lindblad@express.se
Jessica Nguyen jessica.nguyen@express.se

Företag
Express Rekrytering Sverige AB

Adress
Express Rekrytering Sverige AB
Repslagargatan 15 B
11846 Stockholm

Kontorsadress
Repslagargatan 15 B

Jobbnummer
3768734

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Express Rekrytering Sverige AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Express Rekrytering Sverige AB: