Ekonomiassistent inom Levreskontra till Helsingborgshem

Ab Helsingborgshem / Ekonomiassistentjobb / Helsingborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomiassistentjobb i Helsingborg, Bjuv, Åstorp, Höganäs, Landskrona eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Ab Helsingborgshem i Helsingborg

Helsingborgshem är ett modernt bostadsföretag med 12 000 hyreslägenheter i över 30 bostadsområden. Värdet av våra fastigheter uppgår till ca 10 miljarder och vi omsätter drygt 900 miljoner. Vi ägs av Helsingborgs Stad och var femte Helsingborgare har sitt hem hos oss. Vår verksamhet är viktig för att staden ska växa och vara attraktiv för en mångfald av människor. Därför strävar vi efter att utveckla boenden, stadsdelar och service som matchar olika livsstilar och behov. Vi vill att våra kunder ska känna sig stolta. Stolta över sin bostad, sitt område och sin stadsdel - och över Helsingborg. Vi är 200 medarbetare som genom ett öppet och aktivt förhållningssätt vill möta våra kunders drömmar om livet hemma. Både idag och imorgon. Läs gärna mer om oss på www.helsingborgshem.se .

Just nu söker vi en Ekonomiassistent med inriktning på leverantörsreskontra. I rollen är du en viktig del av bolagets redovisningssektion och som en del av ett team ansvarar för administration, utförande och registrering samt uppföljning av leverantörsreskontran. Rollen innebär både interna och externa kontakter där stor vikt kommer läggas på service, ordning och reda samt att bidra till gruppens gemensamma mål och utvecklingsarbete.

Publiceringsdatum
2016-03-14

Dina arbetsuppgifter
Det dagliga arbetet innehåller allt från registrering, verifiering och uppföljning av inkomna fakturor, till att bistå organisationen och leverantörer med god service för att säkerställa fakturornas tidsfrist och kvalitet. Vidare kommer du att arbeta med påminnelsehantering, avstämning av konton samt vid behov kunna bistå som extra resurs inom kundreskontra. Du kommer även utgöra en viktig del i gruppens gemensamma utvecklingsarbete med fokus på kontinuerliga förbättringar

Kvalifikationer
Vi söker dig som är strukturerad, serviceinriktad samt gillar att arbeta både självständigt och i grupp. Som person är du kommunikativ, analytisk och prestigelös med en förmåga att få saker och ting gjorda. Vidare har du lätt för att samarbeta, trivs med tydliga deadlines och gärna hugger i där det behövs.
Vi söker dig med grundläggande kunskaper i företagsekonomi med tyngdpunkt i bokföring.

Erfarenhetsmässigt ser vi gärna att du tidigare arbetat med leverantörsreskontra eller liknande och är van vid att alltid leverera med hög kvalitet på skarpa deadlines. Erfarenhet av kundreskontra är meriterande, men inget krav. Utbildningsmässigt är du antingen relativt nyutexaminerad ekonom eller gymnasieekonom med några års relevant arbetslivserfarenhet

Utbildningsinriktning:
• Ekonomi
• Administration och ledning
• Examenstitel: Ekonom

Vi erbjuder:
Vi kan erbjuda dig en dynamisk, generös och jordnära arbetsplats med hög kompetens och högt driv inom alla avdelningar.

För frågor om rollen kontakta Elof Grahn på 042-208200.

Så ansöker du
Skicka din ansökan via länken senast den 31 Mars. Manuella ansökningar behandlas ej.

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidare.

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2016-03-31
Ange följande referens när du ansöker: 2993398804
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Elof Grahn, HR-Generalist

Företag
AB Helsingborgshem

Adress
AB Helsingborgshem
Box 3055
25003 Helsingborg

Kontorsadress
Drottninggatan 136 B, 25433 Helsingborg

Övriga kontaktuppgifter

Jobbnummer
2723673

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Ab Helsingborgshem

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Ab Helsingborgshem: