Ekonomiassistent inom leverantörsreskontran till bolag i Södra S

Resultat i Sverige AB / Ekonomiassistentjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomiassistentjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Resultat i Sverige AB i Stockholm, Solna, Danderyd, Huddinge, Botkyrka eller i hela Sverige

Är du en flexibel och utåtriktad ekonomiassistent som vill jobba för ett spännande bolag som del av ett drivet och engagerat team? Då kan denna tjänst vara något för dig!

Publiceringsdatum
2022-04-12

Om företaget
Vi söker just nu en Ekonomiassistent till leverantörsreskontran för ett konsultuppdrag på ca 8 månader med omgående start.
Kontoret är beläget i södra Stockholm, i dagsläget bedrivs arbetet delvis på distans.

Arbetsuppgifter
Dina arbetsuppgifter kommer bland annat innefatta:

• Skanna och verifiera samtliga inkommande leverantörsfakturor.
• Inkommande posthantering, fysisk samt elektronisk.
• Skapa och skicka leverantörsbetalningar samt tillhörande bokföring.
• Hantering av förskottsbetalningar samt tillhörande bokföring.
• Fördelning och matchning av inkommande krediteringar.
• Uppföljning och hantering av väntade krediteringar.
• Hantering av inkommande betalningspåminnelser.
• Kontering och distribuering av inkommande omkostnadsfakturor.
• Hantering av leverantörsfakturor avseende direktleveranser.
• Hantering/fördelning av varufakturor som saknar inköpsordernummer.
• Säkerställa slutbokning av samtliga leverantörsfakturor.
• Back-up för butiksekonom vid frånvaro eller hög arbetsbelastning.
• Uppdatering av rutindokument avseende sitt eget ansvarsområde.

Profil
Vi ser att du har minst 1 års erfarenhet av liknande arbetsuppgifter och hantering av inköpsordrar. Du kommer ha stort ansvar för ditt eget område, så du måste vara ansvarstagande, flexibel och lösningsorienterad i ditt arbete och gilla högt tempo. Vi ser även att du är en glädjespridare som inte räds att ta dig an nya utmaningar. Tidigare erfarenhet av Medius är mycket meriterande.

Framgångsfaktorer
• Minst 1 års tidigare erfarenhet av leverantörsreskontra
• Du behärskar både det svenska och engelska språket väl i både tal och skrift.
• Tidigare erfarenhet av hantering av inköpsordrar.
• Positiv och lösningsorienterad inställning och effektivt och flexibelt arbetssätt.
• Tidigare erfarenhet av Medius är mycket meriterande.

Om företaget
Resultat AB är ett bemanningsbolag med inriktning på uthyrning och rekrytering av Ekonomer. Vi är helt enkelt experter på Ekonomer!

Som anställd hos oss erbjuder vi friskvårdsbidrag och har kollektivavtal vilket medför tjänstepension och försäkringar. För mer information om oss, titta gärna in på vår hemsida (www.resultatab.se) och följ oss på Instagram (www.instagram.com/resultatab).

Så ansöker du
START: Omgående
OMFATTNING: Heltid
PLACERING: Söderort
LÖN: Enligt överenskommelse
KONTAKT: Sara Westin-James
SISTA ANSÖKNINGSDATUM: 2022-05-11

Denna tjänst är en hyra på ca 8 månader, där du är anställd hos oss på Resultat. Låter detta som en intressant utmaning? Vi uppskattar om du ansöker omgående då urval och intervjuer sker löpande då uppdraget ska tillsättas inom kort. Har du frågor om uppdraget är du välkommen att kontakta Sara Westin-James, 072-215 15 34

Varaktighet, arbetstid
Heltid Visstid, 3-6 månader

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2022-05-12
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Resultat i Sverige AB

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "8137".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Resultat i Sverige AB (org.nr 556872-3109), http://www.resultatab.se/

Arbetsplats
Resultat AB

Kontakt
Sara Westin-James
sara.wj@resultatab.se
072 215 15 34

Jobbnummer
6533175

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Resultat i Sverige AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Resultat i Sverige AB: