Ekonomiassistent inom leverantörsreskontra sökes omgående! - StudentConsulting - Ekonomiassistentjobb i Stockholm
Ekonomiassistent inom leverantörsreskontra sökes omgående!
StudentConsulting / Ekonomiassistentjobb / Stockholm
2018-01-13

Visa alla ekonomiassistentjobb i Stockholm, Solna, Sundbyberg, Lidingö
Visa alla jobb hos StudentConsulting i Stockholm

Är du en lösningsorienterad ekonom med känsla för service? Vill du arbeta som ekonomiassistent inom leverantörsreskontra? Då är det dig vi söker!

Vår kund är ett av Sveriges mest kompletta byggvaruhus, företaget öppnade sitt första varuhus i Sverige 1996 och är snart rikstäckande med 20 byggvaruhus runt om i landet. Idag är de cirka 900 medarbetare i Sverige, men företaget har även verksamhet i Finland, Norge, Baltikum och Ryssland. Just nu söker StudentConsulting en ekonomiassistent inom leverantörsreskontra till vår kund i Kista.

I rollen som ekonomiassistent kommer du att tillhöra teamet som arbetar med leverantörsreskontraprocessen och hantera omkostnadsflödet. Dina arbetsuppgifter och ansvarsområden ser ut som följande:
* Fakturamottagning och utredningar
* Hantera fakturaflöden, både i workflow samt manuellt
* Skapa betalfiler
* Kontering och kontroll av omkostnadsfakturor
* Påminnelsehantering/inkassohantering
* Utveckla och förbättra rutiner

I dina roll kommer du ha ett nära samarbete med kollegor och varuhusens ledningsgrupp samt kontakt med leverantörer.

Tjänsten är ett konsultuppdrag på heltid vilket innebär att du är anställd hos oss på StudentConsulting men arbetar ute hos kund vars kontor är beläget i Kista. Uppdraget startar omgående och löper på tillsvidare. Företaget tillämpar vanliga kontorstider. Introduktion sker i samband med uppstart.


Publiceringsdatum
2018-01-13

Profil
Vi söker dig som har minst en gymnasial utbildning inom ekonomi, gärna eftergymnasiala studier från universitet/högskola. Alternativt att du har arbetslivserfarenhet från en liknande roll på en ekonomiavdelning. Vi ser att du har goda kunskaper inom Officepaketet, främst Excel. Du har även kunskaper i SAP och förstår omkostnadsflödet. Som person är du lösningsorienterad, ansvarstagande och serviceinriktad. Vi ser också att du är stresstålig och tycker om att arbeta effektivt. För att passa i tjänsten ser vi även att du är noggrann och strukturerad. Viktigt för tjänsten är att du har goda kunskaper i både svenska och engelska, i tal och skrift. Det är meriterande om du tidigare har arbetat inom detaljhandeln. Låter detta som en roll för dig? sök idag!

Om företaget
Mångfaldigt prisbelönta StudentConsulting är ett av Skandinaviens största och ledande rekryterings- och bemanningsföretag med fokus på unga i karriären. Tack vare ett stort nätverk och lång erfarenhet har vi rekryterat över 10 000 personer det senaste året. Vi erbjuder intressanta och utmanande tjänster inom områden som IT, teknik, ekonomi, administration, HR, marknadsföring, kundtjänst, försäljning, industri, produktion, logistik och transport. Hitta din framtid på: www.studentconsulting.se

Varaktighet, arbetstid
Tillsvidareanställning Tillsvidare

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-01-31
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
StudentConsulting

Adress
StudentConsulting
Sveavägen 168
11346 Stockholm

Kontorsadress
StudentConsulting

Jobbnummer
3901582


Sökord


Prenumerera
Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos StudentConsulting: