Ekonomiassistent inom leverantörsreskontra

Kontorsfixarna Stockholm AB / Ekonomiassistentjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomiassistentjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Kontorsfixarna Stockholm AB i Stockholm, Solna, Sundbyberg, Danderyd, Huddinge eller i hela Sverige

Publiceringsdatum
2015-03-17

Om tjänsten
Vi söker för kunds räkning en ekonomiassistent som har erfarenhet av leverantörsreskontra på ett stort företag med stora leverantörsreskontraflöden. Tjänsten är på heltid, med start omgående och beräknas pågå i minst 6 månader med chans till förlängning.
Viktigt i tjänsten är att du som söker ska kunna arbeta heltid mellan veckorna 29-34, detta pga. av att ordinarie personal är borta.

Om företaget
Vår kund är ett svenskt företag som finns etablerade på flera orter i Sverige samt utomlands. Tjänsten är placerad på deras kontor söder om Stockholm i fräscha ljusa lokaler.
På ekonomiavdelningen arbetar 12 personer med olika ansvarsområden. Du kommer ensam vara ansvarig för hela företagets leverantörsreskontra där upp mot 40 000 fakturor hanteras varje år. Arbetet är automatiserat och scanningen av fakturorna är outsourcad.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har erfarenhet av att arbeta med hela processen, inklusive bokslut för leverantörsreskontra på ett företag med ett automatiserat stort flöde, med många olika kostnadsställen. Du som söker har goda kunskaper i Microsoft Office samt i det svenska språket, både i tal och i skrift. Vidare har du har lätt för att lära dig nya system och kan hantera flera arbetsuppgifter samtidigt. Har du erfarenhet av arbete i Palette är det meriterande men inget krav.

Som ekonomiassistent är du noggrann och snabb utan att tumma på kvalitén. Du har ett strukturerat arbetssätt och är trygg och självgående i din roll. Du har förmågan att se helheten i det ekonomiska flödet och förstår vikten av att ge god service, både internt och externt. Vidare är du en nyfiken, glad, lösningsorienterad och lojal person.

Övrig information
Detta är ett konsultuppdrag, vilket innebär att du blir anställd hos Kontorsfixarna, men arbetar hos vår kund. Start för tjänsten är omgående, med hänsyn till eventuell uppsägningstid. Vi kommer att arbeta löpande med tillsättningen, vilket förutsätter att du skickar in din ansökan snarast möjligt. Vid eventuella frågor, kontakta ansvarig rekryterare Theresa Almqvist, 08-663 99 00.

Lycka till och välkommen in med din ansökan!
Sökord: Reskontra, ekonomiassistent, accounts payable

Arbetstider och omfattning
Heltid tillsvidareanställning

Ersättning
Enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2015-04-17
Vi föredrar ansökningar via webben
Ange följande referens när du ansöker: 1825
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Theresa Almqvist

Företag
Kontorsfixarna Stockholm AB

Adress
Kontorsfixarna Stockholm AB
Sturegatan 38
11436 Stockholm

Kontorsadress
Sturegatan 38, Stockholm

Övriga kontaktuppgifter

Jobbnummer
2207889

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Kontorsfixarna Stockholm AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Kontorsfixarna Stockholm AB: