Ekonomiassistent inom leverantörsreskontra

Academic Work Sweden AB / Ekonomiassistentjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomiassistentjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Academic Work Sweden AB i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige

Här får du chans att arbeta i ett företag som hela tiden strävar efter att vara en attraktiv arbetsplats och på en avdelning där hjälpsamhet är deras främsta fokus. Trivs du att arbeta i högt tempo tillsammans med ett öppet och starkt team så är detta rätt arbetsplats för dig. Är du redo att ta dig an rollen som ekonomiassistent? Ansök redan idag då vi arbetar med löpande urval.

OM TJÄNSTEN
Vi söker just nu för kunds räkning en ekonomiassistent som vill förstärka ekonomiteamet med placering i Kista. Vår kund är ledande i Sverige inom sin bransch.

Vi söker dig med erfarenhet av att arbeta brett med reskontra. Du är trygg i dina kunskaper och har god förståelse för hur flödet fungerar. Som ekonomiassistent kommer du att ingå i ett reskontrateam med huvudansvar för leverantörsreskontran.

Du kommer att arbeta med helheten inom leverantörsreskontran och kommer att vara delaktig i att utveckla processer och rutiner. De arbetar idag i Jeeves och i eAttest och det är därför mycket meriterande om du tidigare har arbetat i dessa system.

Du erbjuds

• En del av ett team som har roligt på jobbet och gör sina kunder nöjda
• En engagerad konsultchef som kommer stötta och coacha dig i din fortsatta karriär

Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. Läs mer om vårt konsulterbjudande.

ARBETSUPPGIFTER
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer vara:

• Kontering av leverantörsfakturor
• Periodiseringar
• Fakturaflödeshantering - skicka fakturor för attest och se över flödet
• Utbetalningar
• Manuella betalningar
• Kontering och registrering av utbetalningar
• Hantera påminnelser och dialog med leverantörer vid behov
• Hantera inkassoärenden
• Visst bokslutsarbete t.ex avstämning av konton
• Lägga upp nya leverantörer och underhålla register
• Ha kontakt med leverantörer och verksamhet via telefon och mail och via ärendehanteringssystemet

VI SÖKER DIG SOM
• 2+ års erfarenhet inom leverantörsreskontra och/eller kundreskontra
• Van användare av ekonomisystem
• Kunskaper i Officepaketet
• Kommunicerar obehindrat på svenska i tal och skrift

För att trivas och lyckas hos vår kund är du serviceinriktad, noggrann och prestigelös. Du blir en ny lagspelare i teamet och kan arbeta såväl självständigt som i grupp. Då bolaget är i ständig utveckling är du snabb på att anpassa dig till förändring och uppmuntras att själv bidra med förbättringsåtgärder. Vidare är du strukturerad, positiv, har ett allmänt ekonomiskt intresse och lätt för att uttala dig både i tal och skrift. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.

Övrig information

• Start: enligt överenskommelse
• Omfattning: Heltid, inledningsvis 6 månader med stor chans till överrekrytering vid bra samarbete
• Placering: Kista, Stockholm

Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och kundens önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work.

Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.

Ersättning
Enligt avtal

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2023-06-04
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "15093248".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Academic Work Sweden AB (org.nr 556559-5450), http://www.academicwork.se

Arbetsplats
Academic Work

Jobbnummer
7735142

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Academic Work Sweden AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Academic Work Sweden AB: