Ekonomiassistent inom leverantörsreskontra

KFX HR-partner Göteborg AB / Ekonomiassistentjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomiassistentjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos KFX HR-partner Göteborg AB i Göteborg, Mölndal, Kungsbacka, Borås, Halmstad eller i hela Sverige

Publiceringsdatum
2019-04-26

Om tjänsten
Har du pluggat vidare inom ekonomi och vill arbeta som ekonomiassisstent på ett växande bolag? Är du tillgänglig omgående och ser långsiktigt på din nya arbetsplats? Är du noggrann, positiv och ansvarstagande? Då ser vi fram mot just din ansökan!

Du kommer att bli anställd hos oss på KFX HR-partner men arbeta hos vår internationella kund som har kontor vid Stenpiren i Göteborg. Tjänsten är på heltid och det finns stora möjligheter att gå över till en direktanställning hos kund.

Om företaget
Du kommer till en början få en anställning som konsult hos KFX HR-partner. KFX HR-Partner är ett auktoriserat rekryterings-, bemannings- och omställningsföretag. Hos oss är du en viktig och uppskattad person, både som anställd och som kollega. Vi värnar om den personliga kontakten med alla våra medarbetare och kunder. Vi är enormt stolta och ganska ensamma om att ha funnits i branschen i mer än 30 år. Vi har en gedigen kompetens inom vårt område och många nöjda kunder som varit med oss från start 1986.

KFX HR-partners fokus har alltid varit att bygga långsiktiga relationer med våra kunder och vår personal. Vårt mål är att vara våra kunders första val av HR-partner och branschens bästa arbetsgivare. Vi är i dag drygt 500 medarbetare och har regionala kontor runt om i landet. Våra ledord på KFX är stolthet, omtanke och engagemang och dessa ska genomsyra allt vi gör.

Dina arbetsuppgifter
I rollen som ekonomiassistent kommer du stötta ekonomiavdelningen som är stationerad i Göteborg. Du kommer sitta i ett öppet kontorslandskap tillsammans med tre andra ekonomiassistenter. I den här rollen arbetar du med leverantörsreskontra, avstämningar, fakturering, kontering och allmän ekonomiadministration.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har eftergymnasial utbildning inom ekonomi eller motsvarande. Vi ser gärna att du har arbetat i en administrativ roll tidigare och vill nu utvecklas mer inom ekonomi. Det viktigaste är att du har ett brinnande intresse för ekonomi och du inser vikten av noggrannhet. Vidare är du analytisk, detaljorienterad och nyfiken att lära dig nytt. Du har goda datakunskaper och det är positivt om du har erfarenhet av SAP eller Acendo.

För att passa den här tjänsten söker vi dig som är trygg i dig själv, lojal, pålitlig och har ett självständig arbetssätt. Dessutom är du strukturerad i ditt sätt att arbeta och har lätt för siffror. Då du kommer arbeta tight ihop med dina kollegor är det viktigt att du prioriterar ett gott samarbete högt. Vi söker dig som kan svenska flytande och känner dig trygg med det engelska språket, det är även meriterande om du kan tyska.

Vi genomför personlighets- och kunskapstester samt bakgrundskontroll på alla våra slutkandidater.

Övrig information
Tjänsten är på heltid, arbetstiderna är kl. 8-17 med 60 min lunch.

Tjänsten ska tillsättas så snart som möjligt, vilket betyder att tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdagen.

Ha du någon fråga eller fundering kontakta ansvarig rekryterare Anna Bergren på 031-711 98 00.

Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2019-05-12
Ange följande referens när du ansöker: 3732
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Anna Berggren 031- 711 98 00

Företag
KFX HR-partner Göteborg AB

Adress
KFX HR-partner Göteborg AB
Odinsgatan 6
41103 Göteborg

Kontorsadress
Odinsgatan 6

Jobbnummer
4754261

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från KFX HR-partner Göteborg AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos KFX HR-partner Göteborg AB: