Ekonomiassistent inom kund-och leverantörsreskontra till företag

KFX HR-partner Stockholm AB / Ekonomiassistentjobb / Solna
2017-06-07
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Ekonomiassistent inom kund-och leverantörsreskontra till företag" (publicerad 2018-08-24) ⬅️


Visa alla ekonomiassistentjobb i Solna, Sundbyberg, Stockholm, Danderyd, Lidingö eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos KFX HR-partner Stockholm AB i Solna, Sundbyberg, Stockholm, Lidingö, Järfälla eller i hela Sverige

Om tjänsten
Är du en driven ekonom med 1-2 års erfarenhet av reskontra? Vill du arbeta på ett företag där engagemang välkomnas och du får möjlighet att påverka? Då är tjänsten på Nobinas ekonomiavdelning någonting för dig, läs vidare!

Om företaget
Nobinakoncernen är Nordens största aktör inom persontrafik med buss. Verksamheten omfattar kontraktsbaserade regionala resor i Sverige, Danmark, Norge och Finland samt interregional trafik i egen regi genom Swebus. Nobinakoncernen omsätter drygt 7 miljarder kronor, kör 3 500 bussar och är med drygt 260 miljoner resor per år ett av norra Europas tio större persontrafikföretag. Mer information återfinns på www.nobina.com

På Service Center Ekonomi (SCE) har vi sedan mars 2008 valt att samla koncernens arbete beträffande redovisning och ekonomiadministration på ett ställe. Service Center Ekonomi är indelat i tre grupper Redovisning och Anläggningar, Kundreskontra och Leverantörsreskontra samt Cash Management.


Arbetsuppgifter
Som ekonomiassistent på Nobina arbetar du tillsammans med sex andra personer inom kund- och leverantörsreskontra. Du ger support och arbetar nära organisation, leverantörer och kunder.

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter innebär:
• Hantering av leverantörs- och inköpsfakturor
• Återkoppling till leverantörer och organisation
• Upplägg av leverantörer
• Rejecthantering och påminnelsehantering av leverantörsfakturor
• Utredningsarbete för kund- och leverantörsreskontra
• Kravhantering
• Kundfakturering
• Kontoavstämningar för kund- och leverantörsreskontra
• Kontoavstämningar, månadsbokslut och årsbokslut för kund- och leverantörsreskontra
• Upplägg av nya kunder samt kreditberedning

Kvalifikationer
Vi söker dig med tidigare erfarenhet av en liknande tjänst och som nu är redo för nästa steg i karriären. För att vara kvalificerad för tjänsten har du:
• 1-2 års erfarenhet av arbete med kund- och leverantörsreskontra
• Ekonomiutbildning
• Goda kunskaper i Excel. Det är även starkt meriterande om du tidigare arbetat i systemet Agresso

På Nobina läggs stor vikt vid dina personliga egenskaper. För att passa in i gruppen och på Nobina har du en positiv inställning och är engagerad i ditt arbete. Vi tror att du går igång på utmaningar, tycker om varierande arbetstempo och har god kommunikationsförmåga. Du är även en fena på service! I din roll kommer du arbeta med olika förbättrings- och utvecklingsprojekt och vi ser gärna att du utmanas av att vara med och påverka. Du är strukturerad, noggrann, driven och lösningsfokuserad. Vidare tycker du om att arbeta självständigt, har en väl utvecklad samarbetsförmåga och trivs i en tjänst med en hög teamkänsla. Vi tror även att du som söker har förmågan att effektivt planera, prioritera och koordinera.

Övrigt
Nobina kan erbjuda dig ett kvalificerat och omväxlande arbete med möjlighet till utveckling inom olika arbetsområde och bolag. Vi erbjuder ett arbete i en samhällsnyttig och spännande bransch som präglas av förändringar. Hela vårt arbetssätt präglas av strävan mot vår vision "Alla vill resa med oss" och vår affärsidé "Vi förenklar kundens vardagsresor." Vi värdesätter de kvaliteter som en jämn ålders- och könsfördelning samt etnisk och kulturell mångfald tillför verksamheten.

I denna rekrytering samarbetar Nobina AB med KFX HR-partner och samtliga frågor hänvisas till KFX HR-partner. Detta är ett konsultuppdrag vilket innebär att du får din anställning hos oss på KFX HR-partner men arbetar ute hos Nobina i Västra Skogen, Solna.

Vi arbetare med löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag, sök därför tjänsten redan idag! Vi tar ej emot ansökningar via telefon eller mail. Har du frågor är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Clara Backlund på 08-663 99 00.

Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare

Publiceringsdatum
2017-06-07

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-07-31
Ange följande referens när du ansöker: 2745
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Clara Backlund clara.backlund@kfx.se

Företag
KFX HR-partner Stockholm AB

Adress
KFX HR-partner Stockholm AB
Sturegatan 38
11436 Stockholm

Kontorsadress
Sturegatan 38

Jobbnummer
3543091

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från KFX HR-partner Stockholm AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos KFX HR-partner Stockholm AB: