Ekonomiassistent / inköpsassistent till läkemedelsbranschen

Avanzera Bemanning AB / Ekonomiassistentjobb / Solna
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomiassistentjobb i Solna, Sundbyberg, Stockholm, Danderyd, Lidingö eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Avanzera Bemanning AB i Solna, Sundbyberg, Stockholm, Danderyd, Lidingö eller i hela Sverige

Vårt uppdrag:

På uppdrag av en av våra kunder söker vi nu en ekonomiassistent / inköpsassistent. Vår kund är ett läkemedelsföretag verksamma internationellt med fina lokaler i Solna. Uppdraget påbörjas i början av september och beräknas pågå till och med augusti 2017 med möjlighet till förlängning.

Detta är ett konsultuppdrag. Som konsult hos Avanzera har du fast månadslön, betald semester, friskvårdsbidrag samt att vi betalar ut din lön innevarande månad.

Publiceringsdatum
2016-07-08

Dina arbetsuppgifter
Som ekonomiassistent / inköpsassistent kommer du att ingå i ekonomiteamet, men också arbeta väldigt nära inköpsavdelningen.
Exempel på arbetsuppgifter:

• Matchning av fakturor mot inköpsorder
• Felsökning och utredning av ärenden
• Visst underhåll av masterdata
• Hantering av inkommande fakturor
• Definitivbokning av attesterade fakturor
• Uppföljning av betalningspåminnelser och inkassohantering
• Manuella utbetalningar
• Bokföring av verifikationer i IFS

Bakgrund
Vi söker dig som har ekonomisk utbildning på lägst gymnasienivå. Vi tror att det är en fördel om du dessutom har utbildning inom inköp alternativt att du har ett par års erfarenhet av att arbeta med inköpsprocesser i affärssystem och att matcha fakturor mot order. För tjänsten behöver du goda kunskaper i Officepaketet samt gärna erfarenhet av IFS. Engelska är koncernspråket och du är bekväm med att använda det på vardagsnivå.

Som person är du social och trivs att ha många kontaktytor samtidigt som du tycker om att arbeta självständigt. Du arbetar strukturerat, tar egna initiativ och löser problem vartefter de uppstår.

Att ansöka tar bara en minut, fyll i dina personuppgifter och ladda upp ditt eget CV så är du en av våra kandidater till tjänsten. Välkommen med din ansökan!

Bemanning med personligt engagemang:

Genom vår uthyrnings- och rekryteringsverksamhet erbjuder vi personal inom Ekonomi, Administration, Sälj/Marknad, Logistik/Inköp och HR. Vår inriktning är kunnig och erfaren personal som snabbt kan sätta sig in i arbetsuppgifter och nya företag. Vår framgång bygger på ett personligt engagemang, lång erfarenhet och en konstant målsättning att överträffa dina förväntningar. Besök oss gärna på www.avanzera.se eller www.facebook.com/Avanzera

Varaktighet, arbetstid
Heltid Visstidsanställning

Ersättning
Enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2016-08-03
Vi föredrar ansökningar via webben
Ange följande referens när du ansöker: 763
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Lisa Karbelius 08-545 28 303
Malin Klingberg 08-545 28 307

Företag
Avanzera Bemanning AB

Adress
Avanzera Bemanning AB
Box 853
10137 Stockholm

Kontorsadress
Box 853, Stockholm

Övriga kontaktuppgifter

Jobbnummer
2947551

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Avanzera Bemanning AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Avanzera Bemanning AB: