Ekonomiassistent (deltid) till ledande konsultbolag

Anegy Online Marketing AB / Ekonomiassistentjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomiassistentjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Anegy Online Marketing AB i Stockholm

Som ekonomiassistent hos oss kommer du framförallt att arbeta med att administration, hantering och planering vad gäller företagens ekonomi. Du rapporterar till extern redovisningsbyrå, men fungerar även som stöd för Ledningsgrupp. Tjänsten är en visstidsanställning på halvtid (50%).
I rollen som ekonomiassistent ingår framförallt följande arbetsuppgifter:
• Ansvara för fakturering (lägga in inkommande fakturor i Fortnox och attestering av ingående fakturor. Samt sammanställning och genomförande av utgående fakturor samt uppföljning av obetalda fakturor).
• Administrera och hantera kvittoredovisning/reseräkningar/utlägg etc.
• Ansvara för bokföringsförberedande arbete.
• Hantera bankrelaterade ärenden.
• Sammanställa underlag till lön inkl. frånvaro och sjukanmälningar etc.
• Administrera och hantera friskvårdsbidrag.
• Teckna och uppdatera av försäkringar.
• Hantera brevlåda och paketuthämtning.
• Hantera frågor gällande kollektivavtal och tjänstepension.
• Ansvarar för att leverantörer har uppdaterad information relaterat till kontorets ekonomi och fakturering.
• Övrig administration som berör kontorets ekonomi och drift.

Vi söker primärt dig som har:
• Relevant högskoleutbildning inom ekonomi.
• Något eller några års praktisk erfarenhet av liknande arbetsuppgifter hos tidigare arbetsgivare.
• God vana i att arbeta i Microsoft Office - Word, Excel och PowerPoint
• Baskunskap i Fortnox.
• Erfarenhet från att ha arbetat i Skovik (meriterande)

Tjänsten ställer höga krav på kvalitet, servicenivå och att du arbetar proaktivt samt har en god struktur med ordning och reda. Du har en positiv och tillgänglig attityd samt god samarbetsförmåga. Du löser situationer när de uppstår och är van att arbeta under förändring och utveckling. Som person är du trygg i dig själv, omtänksam och har ett gott eget omdöme, hög integritet och är mycket serviceinriktad och gillar siffror och administration.

Anegy är Sveriges första renodlade insourcingbolag som tillhandahåller ledande experter inom digital marknadsföring. Vi hjälper företag att ta ägandeskap över sin digitala marknadsföring och stärker deras team med extra kompetens och datadrivna insikter så att de kan förbättra sitt resultat i digitala kanaler.

Under vår 10-åriga historia har vi, tack vare vår förmåga att alltid leverera resultat, fått nöjet att arbeta med kunder som t ex IKEA, Telia, Samsung, ASSA ABLOY, Svenska Spel, Mercedes-Benz, Electrolux, Mr. Green, Schenker med flera. Sedan årsskiftet 2018 är Anegy ett dotterbolag till Cloud Republic AB (publ). Läs mer på anegy.se

Varaktighet, arbetstid
Anegy är anslutna till kollektivavtal vilket bl a innebär rätt till sex veckors semester, ett stabilt försäkringsskydd, tjänstepension (ITP), friskvårdsbidrag, tjänstetelefon, arbetsdator, tillgång till både intern och extern kompetensutveckling mm. 40%-60%

Publiceringsdatum
2018-04-25

Ersättning
Fast marknadsmässig lön med rätt till årlig lönejustering.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-05-25
Ange följande referens när du ansöker: "Ekonomiassistent"

Kontakt
Malin Johansson ansokan@anegy.se 0730 67 89 44

Företag
ANEGY ONLINE MARKETING AB

Adress
ANEGY ONLINE MARKETING AB
Kungsbro strand 19C
11226 Stockholm

Kontorsadress
Kungsbro strand 19C

Jobbnummer
4106259

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Anegy Online Marketing AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Anegy Online Marketing AB: