Ekonomiassistent

Intertek / Ekonomiassistentjobb / Stockholm
2018-09-27
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Ekonomiassistent" (publicerad 2019-02-12) ⬅️


Visa alla ekonomiassistentjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Intertek i Stockholm, Västerås, Jönköping eller i hela Sverige

Intertek is the trusted service provider to many of the world's leading brands, companies and governments, and has earned a reputation for accuracy, reliability, integrity, and technical competence.
Our Assurance, Testing, Inspection and Certification services take us into nearly every field, from textiles, toys and electronics, to building, heating, pharmaceuticals, petroleum, food, cargo scanning and medical devices.
In a world where a company's success depends on its reputation for quality, safety, and socially responsible products and processes, Intertek employees make a difference.
Join the team at Intertek and work with some of the best, brightest, and most inspiring people in the assurance, testing, inspection, and certification industry.

Interteks ekonomiavdelning omorganiserar och söker därför nu efter en ekonomiassistent. Vill du vara med i vår omfattande förändringsresa med visionen att gå från Good till Great? Har du erfarenhet av kundreskontra/kredit kontroll samt fakturering och trivs med att ha mycket kundkontakt? Då kan du vara den vi söker!

Denna person kommer ingå i teamet för kundreskontra/kredit kontroll och således även bli del av en ekonomiavdelning med blandade bakgrunder som är verksamma i en föränderlig och innovativ miljö. Vi har sen en tid tillbaka en ny Finance Manager som är engelskspråkig och har många internationella kunder - därför ser vi att du trivs att arbeta på ett globalt bolag. Inom kort kommer det dessutom implementeras ett nytt ekonomisystem och därför blir du en betydelsefull och central funktion i förändringsprojektet. Eftersom detta är ny roll har du en särskild möjlighet att sätta dina egna ramar för hur du själv vill arbeta och strukturera dina dagar.

Publiceringsdatum
2018-09-27

Dina arbetsuppgifter
• Ansvara för faktureringen till Interteks tre bolag
• Hantera nationella och internationella inkommande kundbetalningar
• Bevakning och indrivning av kundfordringar, såsom betalningspåminnelser och inkassohantering
• Daglig kundkontakt per telefon och mail gällande inbetalningar
• Samarbeta med säljavdelning- och ledningsgruppen för att felsöka orderproblematik och tvister
• Genomföra kreditkontroller för nya och befintliga kunder enligt kredit-policys
• Verifiera, registrera och bearbeta leverantörsfakturor för betalning

Vem letar vi efter?

Som person är du analytiskt lagd, räds inte för att ta kontakt med kunder/kollegor och har en god förmåga att effektivt och strukturerat driva ditt arbete framåt. Vidare bidrar du till teamet och värdesätter samarbete och där ni tillsammans når uppställda mål och visioner.

För att lyckas i denna roll har du har en bakgrund inom ekonomi, exempelvis YH/KY-utbildning eller universitetsutbildning. Du har tidigare arbetat i ca. 3-5 år som ekonomiassistent inom kundreskontra samt har en vana att hantera stora fakturaflöden. Du är en van användare av olika ekonomisystem och har förhoppningsvis erfarenhet av VISMA och/eller IFS. Eftersom ekonomiteamet har ett nära samarbete och stöttar varandra vid behov så ser vi det även som meriterande om du har erfarenhet av leverantörsreskontra. Det är meriterande, men ingen krav om du har varit med och implementerat ett ekonomisystem tidigare. Utöver det är du van att kommunicera väl i tal och skrift, på både engelska och svenska.

Vi erbjuder

• En unik möjlighet att själv forma din roll utifrån egna erfarenheter och driv
• Möjlighet att delta och driva förändringsprojekt inom ekonomi-teamet
• Ett utmanande arbete där det för rätt person finns det stora utvecklingsmöjlighet
• Trevliga kollegor i en prestigelös atmosfär med högt i tak
• En trygg arbetsplats med ett heltäckande förmånspaket och kollektivavtal



Detta är en tillsvidareanställning på heltid - med start så snart som möjligt, så välkommen med ditt CV och Personligt brev redan idag. Observera att ansökningar kan ej tas emot via e-post. Eventuella frågor om tjänsten besvaras av ansvarig rekryterare Mikaela Tudeen: mikaela.tudeen@intertek.com

Varaktighet, arbetstid
• -

Ersättning
Enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-09-30
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Intertek

Adress
Intertek
Torshamnsgatan
16422 Kista

Kontorsadress
Torshamnsgatan

Jobbnummer
4371746

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Intertek

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Intertek: