Ekonomiassistent

Bravura / Ekonomiassistentjobb / Osby
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomiassistentjobb i Osby, Östra Göinge, Älmhult, Markaryd, Hässleholm eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Bravura i Osby, Älmhult, Markaryd, Hässleholm, Olofström eller i hela Sverige

Om Bravura:

Bravura är experter på rekrytering inom tjänstemannaområdet och hjälper företag i hela Sverige att tillsätta allt från nyckelpositioner och andra permanenta tjänster till kortare deltidsuppdrag. Hos oss finns massor av jobbmöjligheter och vi förmedlar jobb både till dig med erfarenhet och till dig i början av karriären. På Bravura brukar vi säga att vi stärker företag genom människor och människor genom jobb. Vår roll är att erbjuda dig jobbmöjligheter och att förenkla för dig som söker jobb via oss. Vi drivs av ett personligt engagemang i varje rekrytering, där dialog, snabbhet och återkoppling är nyckeln till ett lyckat resultat.


Publiceringsdatum
2018-01-17

Företaget
Vår kund är ett väletablerat internationellt företag med huvudkontor i Osby. Företaget tillverkar pedagogiska hjälpmedel till skolor och förskolor och är idag marknadsledande i Norden. Med 300 medarbetare i Norge, Danmark, Finland och Sverige omsätter företaget cirka 1 miljard SEK.

För kunds räkning söker vi nu en erfaren ekonomiassistent till huvudkontoret i Osby med start omgående.


Dina arbetsuppgifter
I rollen som ekonomiassistent på kontoret i Osby arbetar du med den löpande bokföringen med fokus på kundreskontra, kravhantering samt in-och utbetalningar. I rollen ingår även leverantörsrestkontra samt att hantera reklamationer. Du jobbar i ett mindre team om 7 personer på ekonomiavdelningen och rapporterar direkt till ekonomichefen. I rollen som ekonomiassistent är du även behjälplig vid månadsboksluten och stöttar dina kollegor i det dagliga arbetet.


Kvalifikationer
• 3-5 års arbetslivserfarenhet av löpande bokföring som ekonomiassistent
• Avslutad gymnasieutbildning
• Eftergymnasial utbildning inom ekonomi/redovisning (meriterande)
• Erfarenhet av leverantörs- och kundreskontra
• Erfarenhet av AX affärssystem (meriterande)
• Erfarenhet av reklamationer och kravhantering (meriterande)
• Svenska och engelska i tal och skrift

Du som söker är en självgående och serviceinriktad person som tar ansvar och styr din egen arbetsdag. I arbetet är du noggrann och strukturerad och ser alltid till att stötta dina kollegor när det behövs. Du motiveras av de dagliga rutinerna i ditt arbete samtidigt som du är flexibel och öppen för nya arbetsuppgifter.

Övrig information:

Start: Omgående, senast 1/3
Plats: Osby
Lön: Enligt överenskommelse

Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna <a href='http://bravura.se/min-profil/fragor-och-svar/'>här</a>

Har du specifika frågor om tjänsten ber vi dig att mejla <a href='mailto:info@bravura.se'>info@bravura.se</a> så hjälper någon i teamet dig. Ange vilken tjänst det gäller.

Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!

Sökord: Ekonomiassistent, ekonomi, ekonom, redovisningsekonom, löpande bokföring, bokföring, AX, leverantörsreskontra, kundreskontra, kravhantering, inbetalningar, utbetalningar, reklamationer, redovisning, engelska, omgående, heltid, Osby.

Varaktighet, arbetstid
Heltid Visstidsanställning

Ersättning
Enligt överenskommelse.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-01-31
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Andreas Kanter andreas.kanter@bravura.se 08-40024050

Företag
Bravura

Adress
Bravura
Hornsbruksgatan 28
11734 1273

Kontorsadress
Hornsbruksgatan 28, 11734 Stockholm

Jobbnummer
3907997

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Bravura

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Bravura: