Ekonomiassistent

Lindesbergs kommun / Ekonomiassistentjobb / Lindesberg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomiassistentjobb i Lindesberg, Nora, Örebro, Ljusnarsberg, Skinnskatteberg eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Lindesbergs kommun i Lindesberg, Haparanda eller i hela Sverige

Lindesbergs kommun växer. Vi söker kunniga och engagerade medarbetare som vill vara med och utveckla Lindesberg till att bli ännu bättre. 1 800 medarbetare arbetar med olika uppdrag på 140 arbetsplatser i vår kommun. Samverkan är ett honnörsord och vi vill stärka det i varje del av vår organisation. Välkommen att utvecklas vidare i vackra Lindesbergs kommun.

Som ekonomiassistent på myndighetsenheten har du i uppdrag att fakturera i
kommunens faktureringssystem för socialförvaltningens olika verksamheter.
Du är ansvarig för hyresrutiner avseende vård och omsorg och funktionsstöd.
Du administrerar socialförvaltningens hyror avseende verksamhetslokaler och
lägenheter samt sköter arkivering av handlingar och ekonomiska rapporter.
Du handhar diverse olika serviceaspekter på myndighetsenheten.

Som person är du noggrann, välorganiserad och har en utpräglad känsla för
administration och ekonomi. Du är även lättlärd, flexibel, positiv och anser
att det är viktigt att ge god och professionell service både externt och internt.

Du tycker om att arbeta med människor, har lätt för att ta kontakt med nya
människor och har förmåga att ta eget ansvar. Du ser det som självklart att
bidra med utveckling på myndighetsenheten.

Som ekonomiassistent på myndighetsenheten har du i uppdrag att sköta både
kund- och leverantörsfakturering för socialförvaltningens olika verksamheter.

Arbetsplatsbeskrivning
Du kommer att arbeta i ett mindre team tillsammans med enhetschefen, sju
biståndshandläggare och avgiftshandläggare. Vi är ett glatt gäng med nära
till skratt och vi arbetar nära varandra i teamet. Detta innebär att kollegor
och enhetschef ger varandra stöd och tillsammans bidrar till en positiv anda.

Myndighetsenhetens kontor ligger i centrala Lindesberg nära buss- och
tågkommunikationer. Du kommer att ha förmåner såsom motionstimme, möjlighet
till gratis hälsoprofil och gym som ligger nära kontoret.

Publiceringsdatum
2017-12-19

Dina arbetsuppgifter
Du arbetar med kundfakturering, avstämning av konton och bokföring av in- och
utbetalningar. Du är även ansvarig för hyresrutiner så som tex kontraktsskrivning
avseende vård och omsorg och funktionsstöd. Du kommer även att administrera
socialförvaltningens hyror avseende verksamhetslokaler och lägenheter. Även
arkivering av handlingar och ekonomiska rapporter kommer att ingå i dina
arbetsuppgifter. Vidare kommer du ¨att vara behjälplig avgiftshandläggaren
vid frånvaro och du kommer att sköta vissa praktiska göromål på myndighetsenheten.
Myndighetsenheten arbetar med kontinuerlig kvalitetsutveckling och det ingår i
ditt arbete att dokumentera rutiner och identifiera förbättringsåtgärder i de
processer du arbetar med.

Kvalifikationer
Formella krav
• Eftergymnasial utbildning inom ekonomi är meriterande
• Erfarenhet av liknande arbetsuppgifter ses som meriterande
• Flytande kunskaper i svenska och uttrycker dig mycket väl i tal
• Goda kunskaper i Excel
• Erfarenhet av ekonomisystemet Raindance, Aditro, VISMA samt
omsorgssystemet VIVA är meriterande

För att lyckas i rollen som ekonomiassistent på myndighetsenheten tror vi att
du är noggrann och tar ansvar för att driva ditt eget arbete framåt. För att
trivas i rollen tror vi att du är prestigelös och social. Du trivs i en öppen
atmosfär och sprider god stämning omkring dig.

Övrig information
Tillträde omgående eller enligt överenskommelse.
Fackliga företrädare nås via kommunens växel, tfn 0581-810 00.
Vi tar endast emot ansökningar via HR-supporten.
Vi undanber oss kontakt med annonsörer och bemannings-/rekryteringsföretag.

Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-01-02
Ange följande referens när du ansöker: SN 2017/249
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Enhetschef Anela Dzanic 0581-811 02
Avgiftshandläggare Jenny Fägerås 0581-812 55

Företag
Lindesbergs kommun

Adress
Lindesbergs kommun
Stentäppsgatan 5
71180 LINDESBERG

Kontorsadress
Stentäppsgatan 5

Jobbnummer
3861580

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Lindesbergs kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Lindesbergs kommun: