Ekonomiassistent

Maxkompetens Konsult AB / Ekonomiassistentjobb / Kristianstad
2017-10-06
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Ekonomiassistent" (publicerad 2020-06-17) ⬅️


Visa alla ekonomiassistentjobb i Kristianstad, Bromölla, Sölvesborg, Hässleholm, Östra Göinge eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Maxkompetens Konsult AB i Kristianstad, Bromölla, Sölvesborg, Hässleholm, Östra Göinge eller i hela Sverige

Dina arbetsuppgifter
Till en tillverkande kund i Kristianstad söker vi nu en ekonomiassistent med omgående start.

Fokus kommer att ligga på leverantörsreskontra och att arbeta med attest via attestflöde. Efter ankomstregistrering kommer du att matcha leverantörsfakturorna mot inköpsordrar och därefter skicka vidare. Vid eventuella felaktigheter eller problem besvarar du samtal från leverantörer via telefon och mail. Även internt kommer du att ha många kontaktytor för att följa upp de fakturor som du hanterar. Ytterligare arbetsuppgifter kan tillkomma såsom intrastat, momsavstämningar och rapportering till branschorganisation- allt beroende på hur din erfarenhet ser ut och hur arbetsbelastningen på avdelningen kan komma att variera.


Din profil
Vi söker dig som har flera års erfarenhet utav arbete med leverantörsreskontra och då också med scanning av fakturor. Det viktigaste är att din förståelse för flödet och för processen finns tillsammans med en god affärssystemvana- här arbetar man med ExFlow och Microsoft Dynamics AX. Har du tidigare arbetat i koncernbolag så är detta meriterande. Du talar och skriver obehindrat i det svenska språket samt har grundläggande kunskaper i det engelska.

Din personlighet är av största vikt! Som person är du självgående och effektiv i ditt sätt att arbeta. Du är stresstålig och ser lätt vad som behövs prioriteras för att hålla igång flödet. När problem dyker upp tar du tag i dessa och söker den hjälp du behöver för att komma vidare. Som medarbetare är du samarbetsvillig och bidrar till den arbetsgrupp som du kommer att vara en del av.


Sista ansökningsdag
Vi behöver din ansökan snarast då tillsättning av tjänsten kommer att ske så fort vi har hittat rätt person. Senaste ansökningsdag är den 11/10 2017. Vid frågor kontakta Alexandra Ivstam på 044-7814482 eller alexandra.ivstam@maxkompetens.se.

Om oss
Maxkompetens är ett av Sveriges ledande rekrytering och bemanningsbolag sedan 2003 och vi finns på 10 orter i Sverige. Varje år tillsätter vi över 1200 jobb och har 500 anställda. Våra kompetensområden är HR & Lön, Ekonomi & Finans, Kundtjänst & Administration, Marknad & Försäljning, It & Teknik, Inköp & Logistik, Industri.
Varje människa har en fantastisk potential. Det är viktigt att ta till vara på alla människors kompetens och erbjuda dem möjligheten att uppnå sina drömmar. Genom omsorgsfullhet, väl fungerande rekryteringsprocesser och hög kompetens hjälper vi människor och företag att mötas och lyckas tillsammans. En bättre värld helt enkelt!
Vi är ett auktoriserat bemanningsföretag med kollektivavtal, försäkringar, friskvård och tjänstepension.
Maxkompetens Sverige AB är noterat på Nasdaq First North under kortnamnet MAXK och i koncernen ingår elevhälsabolaget SkolPool Sverige AB och ekonomi och redovisningsbolaget Multiekonomerna.

Varaktighet, arbetstid
Heltid Visstid, 3-6 månader

Publiceringsdatum
2017-10-06

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-10-11
Ange följande referens när du ansöker: 6540
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Alexandra Ivstam alexandra.ivstam@maxkompetens.se 044-7814482

Företag
Maxkompetens Konsult AB

Adress
Maxkompetens Konsult AB
Lilla Torg, Cardellsgatan 13
29131 Kristianstad

Kontorsadress
Lilla Torg, Cardellsgatan 13

Jobbnummer
3738516

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Maxkompetens Konsult AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Maxkompetens Konsult AB: