Ekonomiassistent

SNC- Lavallin fd Interfleet Technology AB / Ekonomiassistentjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomiassistentjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos SNC- Lavallin fd Interfleet Technology AB i Stockholm

SNC-Lavalin Rail &Transit är en global leverantör av konsulttjänster inom infrastruktur, spårfordon och dess digitala stödsystem, med ca 200 anställda i Sverige. I vårt globala moderföretag SNC- Lavalin är vi fler än 45 000 anställda och en ledande leverantör inom infrastruktur, teknik- och byggtjänster. Läs mer om oss på http://www.snclavalin-railandtransit.com/en-se

Vill du jobba med redovisning på ett företag i förändring?
Vi på SNC-Lavalin Rail & Transit befinner oss i ett skede med många spännande förändringar och är nu på jakt efter en ersättare till vår ekonomiassistent som går mot nya utmaningar. Vi söker en strukturerad och ansvarstagande ekonomiassistent som kan jobba självständigt genom processen kring leverentörsreskontra.

Du kommer ingå i en grupp bestående av fem medarbetare med god stämning och högt i tak. Teamet sköter SNC-Lavalins ekonomiska verksamheter i Sverige, Norge, Danmark och Tyskland. Som ekonomiassistent på leverantörsreskontran har du ansvar för hanteringen av inkommande fakturor . I arbetet ingår uppläggning av leverantörer, matchning av fakturor mot inköpsorder, avvikelsehantering, påminnelsehantering, statistikframtagning, kontoavstämningar och betalningar.
Arbetet är en variation av återkommande rutinuppgifter och både kortvariga och långvariga projekt för att utveckla och förbättra företagets processer och rutiner. Du rapporterar till gruppens Finance Manager.

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter som ekonomiassistent:
• Leverantörsreskontra: ankomstregistering, attest och bokning.
• Bank, bokning av in och utbetalningar.
• Hantering av internhandelsfakturor, fakturering och betalning.

Vi söker dig som har:
• Erfarenhet av att ha jobbat med leverantörs och kundreskontra.
• Goda kunskaper i Excel.
• Talar och skriver svenska och engelska obehindrat.
• Vana av att jobba i affärssystem. Erfarenhet av Microsoft Dynamics Navision är meriterande.
Som person är du:
• Serviceminded
• Noggrann
• Strukturerad
• Analytisk
• Självständig
• Van att jobba mot deadlines och lägger stor vikt vid att leverera i tid

Intervjuer och urval kommer att ske löpande, så skicka in din ansökan så snart som möjligt, dock senast den 10 november 2016. Vid frågor är du välkommen att kontakta Finance Manager Europe Anna Smedh Franzén på 073-633 92 91 eller rekryterare Rebecka Askerup-Modahed på 073-633 93 98.

Varmt välkommen med din ansökan!

Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Varaktighet, arbetstid
Tillsvidare
Heltid

Publiceringsdatum
2016-10-21

Ersättning
Fast månads- vecko- eller timlön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2016-11-10
Ansöka via denna länk: Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Anna Smedh Franzén, Finance Manager Europe 073-633 92 91
Rebecka Askerup-Modahed, 073-633 93 98

Företag
SNC- Lavallin fd Interfleet Technology AB

Adress
SNC- Lavallin fd Interfleet Technology AB
Box 35
16751 BROMMA

Kontorsadress
Gustavslundsvägen 141

Övriga kontaktuppgifter
Telefonnummer: 08-52299200
Faxnummer: 08-52299201

Jobbnummer
3119391

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från SNC- Lavallin fd Interfleet Technology AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos SNC- Lavallin fd Interfleet Technology AB: