Ekonomiassistent

Logent AB / Ekonomiassistentjobb / Helsingborg
2015-10-13
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Ekonomiassistent" (publicerad 2015-10-16) ⬅️


Visa alla ekonomiassistentjobb i Helsingborg, Bjuv, Åstorp, Höganäs, Landskrona eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Logent AB i Helsingborg, Bjuv, Åstorp, Höganäs, Landskrona eller i hela Sverige

Publiceringsdatum
2015-10-13

Om tjänsten
Nu söker vi dig som har en akademisk utbildning, gärna inom ekonomi och som vill jobba som ekonomiassistent för ett av de ledande logistikföretagen i Scandinavian.

Om Logent

Logent AB är en snabbväxande tjänsteleverantör inom logistik med ett heltäckande erbjudande åt logistikintensiva verksamheter. Vi är verksamma inom fem affärsområden och erbjuder tjänster så som konsulttjänster inom tredjepartslogistik, logistik och tull samt bemanningslösningar, entreprenad- och sitelösningar, hamn- och terminalutveckling samt utbildning och IT-stöd inom logistik. Logent finns representerade på ett flertal orter i Sverige och Norge med ca 3 000 anställda. Under 2015 beräknas Logent omsätta ca 1,8 miljarder SEK. Logent AB är auktoriserade genom Almega och AEO-certifierade, samt certifierade enligt ISO9001 och ISO14001.

Företaget
Ekonomiassistent till ledande logistikföretag i Scandinavian.

Dina arbetsuppgifter
Som ekonomiassistent på vårt kundföretag kommer dina arbetsuppgifter bland annat innebära:
• Hämta och matcha inbetalningar både via fil och manuellt.
• Importera/bokföra faktureringsfiler från bolagens produktionssystem.
• Importera kunduppgifter från bolagens produktionssystem.
• Besvara frågor från bolagen (Bring-bolagen som AC hanterar processerna för) samt externa kunder. Oftast via e-mail.
• Skicka filer för påminnelser och inkasso till externa leverantörer (Svea Ekonomi och Lindorff).
• Avstämning kundreskontran och bankkonto.
• Skapa manuella fakturor från Navision.
• Utredning av oidentifierade inbetalningar.
• Ta fram underlag till intercompany-rapportering
• Underhåll/städning av kundreskontran

Kvalifikationer
Vi söker dig med en akademisk utbildning, gärna inom ekonomi alternativt motsvarande inom KY/YH. Vi ser gärna att du tidigare arbetat med liknande uppgifter alternativ arbetat som administratör i ett större bolag och har lätt för att sätta sig in i nya arbetsuppgifter.

Vi ser att du är en strukturerad, noggrann och driven administratör som kan hantera stora volymer utan problem. Då det stundom kan vara mycket att göra ser vi att du klarar av att arbeta i ett högt tempo och hantera stressade situationer.

Mycket god datavana är ett krav. Meriterande om du tidigare arbetat i navision 2009 och/eller basware.

Då vi arbetar för en jämställd arbetsmiljö ser vi gärna sökande från båda könen.

Tjänsten kommer tillsättas i mitten av augusti.

Varaktighet, arbetstid
Heltid Visstidsanställning

Ersättning
Enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2015-11-13
Vi föredrar ansökningar via webben
Ange följande referens när du ansöker: 1695
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Emma Johnsson

Företag
Logent AB

Adress
Logent AB
St Nygatan 29
12030 Malmö

Kontorsadress
St Nygatan 29, Malmö

Övriga kontaktuppgifter

Jobbnummer
2477023

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Logent AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Logent AB: