Ekonomiassistent

Landskrona stad, Verksamhetsområde Utveckling och Service / Ekonomiassistentjobb / Landskrona
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomiassistentjobb i Landskrona, Svalöv, Kävlinge, Helsingborg, Bjuv eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Landskrona stad, Verksamhetsområde Utveckling och Service i Landskrona

I Landskrona stad arbetar vi efter vår värdegrund BRA, där B står för bemötande, R för resultat och A för ansvar. BRA är fundamentet som alla våra medarbetare bär med sig i sitt arbete och sina möten med kommuninvånare, kollegor, myndigheter och andra aktörer. Vi har ett professionellt och respektfullt bemötande, oavsett vem vi möter. Vi strävar kontinuerligt efter att bli en mer attraktiv och jämlik arbetsgivare, där vår värdegrund avspeglar sig i all vår verksamhet.Vi vet, att olikheter bland oss medarbetare berikar och utvecklar. Med vår personalpolitik skapar vi en BRA arbetsplats där du känner arbetsglädje och stolthet, har inflytande, lust att lära och möjlighet att utvecklas.Och det är - precis som vår värdegrund - BRA

Individ- och familjeförvaltningen arbetar med insatser riktade till barn, unga, vuxna och familj inom socialtjänstens olika områden. Förvaltningen har en funktionsinriktad organisation bestående av fem olika verksamhetsområden; Utredning, Öppna Insatser, Stödinsatser, Främjande Insatser samt Utveckling och Service. Vi bedriver ett ständigt fortgående kvalitets- och utvecklingsarbete i förvaltningen.

VÄLKOMMEN TILL OSS!

Tillsammans utgör Verksamhetsområdet för Utveckling och Service förvaltningens samlade stödfunktioner med uppgift att underlätta, stimulera och skapa förutsättningar för övriga verksamhetsområdens uppdrag.

Vi arbetar vi huvudsakligen med administration, IT, ekonomi och uppföljning samt olika förvaltningsövergripande frågor inom kvalitet, utveckling och utredning. Verksamhetsområdet ansvarar också för nämndarbetet knutet till förvaltningen.

Inom verksamhetens ansvar finns även Tillståndsenheten, Budget- och skuldrådgivning samt handläggning av dödsboanmälningar.

Publiceringsdatum
2015-03-02

Arbetsuppgifter
Din roll är att vara ett stöd inom ekonomiadminstration åt förvaltningen och att självständigt utföra uppgifter inom ekonomiadministration, såsom leverantörsfakturahantering, kundfakturering, hantera bokföringsorders mm.
En del av tjänsten innebär stöd åt verksamheten med registrering i verksamhetssystemet, för närvarande Procapita, och i arbetet med andrahandslägenheter.
En annan del av tjänsten innefattar gallring av akter när de ska lämnas till centralarkivet.
Tjänsten ställer krav på god flexibilitet och erbjuder väldigt omväxlande och spännande arbetsuppgifter.

Kvalifikationer
Gymnasie eller eftergymnasial utbildning med inriktning mot ekonomi eller socionomutbildning är meriterande.

Erfarenhet av arbete med ekonomiadministration är ett krav, erfarenhet av arbete inom socialtjänsten är meriterande

Om du har erfarenhet av arbete med verksamhetssystemet Procapita är det meriterande, vi förutsätter också att du har kunskap om Office program och har en god datorvana

Då en del av arbetsuppgifterna innehåller dokumentation är en god förmåga att uttrycka sig i skrift meriterande. Det innebär att du skriver klart, tydligt och korrekt.

I vårt uppdrag ingår arbete med människor som en naturlig del i arbetet. Vi tror att du visar intresse och förståelse för andra, passar in i gruppen och skapar laganda. Du kan hantera konflikter och använder gärna humor i ditt möte med andra.

Inom utveckling och service arbetar vi i en stödfunktion, Det innebär att vi har fokus på kundbehov och kundtillfredsställelse och sätter höga normer för kvalitet och kvantitet. För att klara arbetet krävs därför att du arbetar på ett systematiskt, metodiskt och pålitligt sätt, med en god förmåga att planera och organisera. Du sätter klart definierade mål för ditt arbete, planerar aktiviteter i god tid och tar möjliga förändringar i beaktande. Du utnyttjar tiden effektivt och identifierar och organiserar resurser som behövs för att utföra uppgifterna.

Arbetet kräver samverkan, både inom och utom organisationen. Det är därför viktigt att skapa goda relationer till kunder och personal och att bygga upp kontaktnätverk inom och utanför organisationen.

ÖVRIGT
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig ansöka online via länken i annonsen. Det är av största vikt att du är noggrann när du fyller i din ansökan, då den bedöms gentemot andra sökande. En ansökan till Landskrona stad är en allmän handling.

För denna rekrytering har vi planerat intervjuer vid tre dagar, den 8 april från 13:00, den 9 april från 08:30 fram till 12:00, samt den 10 april från 08:30 till 16:30. Det är bra om du har möjlighet att reservera dessa tider redan nu.

Läs mer om oss på: landskrona.se/Jobba hos oss

I denna rekrytering har vi tagit ställning till olika rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Arbetstider och omfattning
Heltid. Dagtid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde snarast.

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2015-03-15
Ange följande referens när du ansöker: C1059
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Per-Olov Karlsson, Sektionschef 0418-47 37 17

Facklig kontakt
Fackliga representanter nås via kommunens växel 0418-47 00 00

Företag
Landskrona stad, Verksamhetsområde Utveckling och Service

Adress
Landskrona stad, Verksamhetsområde Utveckling och Service
Stadshuset
26180 Landskrona

Kontorsadress
Drottninggatan 7 LANDSKRONA

Jobbnummer
2186865

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Landskrona stad, Verksamhetsområde Utveckling och Service

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Landskrona stad, Verksamhetsområde Utveckling och Service: