Ekonomiassistent

Framtiden i Sverige AB / Ekonomiassistentjobb / Göteborg
2015-01-30
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Ekonomiassistent" (publicerad 2015-02-02) ⬅️


Visa alla ekonomiassistentjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Framtiden i Sverige AB i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige

Är du en siffernörd som gärna sitter i Excel så har vi den perfekta tjänsten för dig!

Publiceringsdatum
2015-01-30

Arbetsuppgifter
I början kommer du att få gå bredvid en person som har dessa arbetsuppgifter idag. Du kommer att ansvarar för löpande bokföring moms och skatte deklarationer.

Övriga arbetsuppgifter:

• Kund - & leverantörsreskontra hantering
• Ansvar för daglig cash management sysslor
• Ansvara för kontakt och rapportering till SCB, Skatteverket etc.
• Stödja order- och försäljningsavdelning med hantering av kundorder, fakturering etc.
• Löpande ad hoc uppgifter inom administration

Om företaget
Vår kund säljer brandlarmslösningar som används i offentliga byggnader där det vistas många personer, t.ex. sjukhus, skolor hotell mm. På kontoret arbetar 10 personer med försäljning, ekonomi och support. Det är ett glatt gäng som trivs ihop och gärna umgås på fritiden och hittar på saker som matlagning eller en golfrunda. Atmosfären är öppen och det är högt i tak.

Profil
Som person är du noggrann och en riktig siffernörd. Du ansvarstagande och det är viktigt att du känner stolthet i det du lämnar ifrån dig.

Skallkrav:
• Utbildning inom ekonomi alt erfarenhet av liknande arbetsuppgifter
• Goda kunskaper Officepaketet
• Goda kunskaper inom löpande bokföring
• Flytande svenska och engelska

Meriterande:
• Erfarenhet av Visma business

Om företaget
Som anställd på Framtiden kan du känna dig trygg. Samtliga våra tjänster omfattas utav kollektivavtal vilket ger dig avtalsenliga villkor gällande semester, lön, pension, sjukfrånvaro etc.
Som anställd på Framtiden får du alltid en personalansvarig som finns tillgänglig för dig under hela anställningsperioden. Dennes uppgift är att hjälpa dig att utvecklas i din yrkesroll samt att säkerställa att du trivs på din arbetsplats.

Framtiden AB är ett rekryterings- och bemanningsföretag och vår specialitet är Unga Talanger. Det innebär att vi hjälper våra kunder att hitta de bästa medarbetarna som fortfarande är i början av sin karriär. Just nu har vi hundratals lediga jobb.

Framtiden AB arbetar med både bemanning och rekrytering och vår idé är att minska avståndet mellan utbildningen och arbetslivet. Vi gör vad vi heter - hjälper våra kunder till en bättre framtid genom den personal som vi förmedlar.

För denna tjänst kommer du vara anställd av oss på Framtiden AB och arbeta som konsult hos ett av våra kundföretag.

Anställningsvillkor
Omfattning: 75 %, 2 månader med möjlighet till förlängning.
Start: 1 april.

Rekryterings sker löpande så sök redan idag!

Arbetstider och omfattning
Heltid Visstidsanställning

Ersättning
Enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2015-02-12
Vi föredrar ansökningar via webben
Ange följande referens när du ansöker: 5007
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Kristina Wallin Borg kristina.wb@framtiden.com

Företag
Framtiden i Sverige AB

Adress
Framtiden i Sverige AB
Kristinelundsgatan 13
41137 Göteborg

Kontorsadress
Kristinelundsgatan 13, Göteborg

Övriga kontaktuppgifter

Jobbnummer
2148670

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Framtiden i Sverige AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Framtiden i Sverige AB: