Ekonomiassistent - kundreskontra

Helsingborgs stad, Avdelningen för ekonomi och styrning / Ekonomiassistentjobb / Helsingborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomiassistentjobb i Helsingborg, Bjuv, Åstorp, Höganäs, Landskrona eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Helsingborgs stad, Avdelningen för ekonomi och styrning i Helsingborg

Du vill något. Det vill vi med! Hos oss går vi från vilja till handling så här har du alla förutsättningar att påverka och få saker gjorda. Vi lyssnar, hjälps åt och jobbar för att dra åt samma håll. Här finns möjligheterna för dig som vill skapa, bygga, förändra, uppleva och utvecklas. Helsingborg är staden för dig som vill något.

Helsingborgs stad har ca 8 000 anställda med en omsättning som uppgår till drygt 7,5 miljarder. Den centrala ekonomiavdelningen på stadsledningsförvaltningen har ett uttalat funktionsansvar att samordna och utveckla ekonomiarbetet inom staden.

Vi erbjuder ett arbete i händelsernas centrum på stadens centrala ekonomiavdelning. Vi är en arbetsplats med bra gemenskap och trevligt klimat. Kompetensen hos medarbetarna är generellt hög och det finns komplexitet och variation i avdelningens arbetsuppgifter. Förutsättningarna är därmed goda att vi kan bidra till din yrkesmässiga utveckling.


Publiceringsdatum
2018-03-20

Arbetsuppgifter
Vi söker en självgående och positiv ekonomiassistent.

Inom team ekonomiservice vid stadsledningsförvaltningens ekonomiavdelning arbetar idag tolv personer. Teamet ansvarar bland annat för stadens övergripande kassahantering, kundreskontra med kravverksamhet, stiftelseadministration, backoffice till stadens finansavdelning, leverantörsreskontra med fakturaskanning/tolkning/inläsning, avstämning, betalning och uppföljning. Vi arbetar i ett stort antal olika IT-system såsom Agresso, QlikView, Document for invoices med mera, utöver Excel och andra delar av Officepaketet.

Vi söker nu en ekonomiassistent till team ekonomiservice. Tjänsten är en tillsvidareanställning och dina arbetsuppgifter kommer huvudsakligen att vara inom kundreskontra. Du arbetar med hela kedjan från fakturering till uppföljning/avstämning och inkassoverksamhet. Du har även en konsultativ funktion gentemot stadens verksamheter samt en del externa kontakter. Noggrannhet, struktur och förmåga att ansvara för dagliga rutiner är viktiga egenskaper för att vi ska kunna leverera bästa möjliga service till våra kunder. Tjänsten förutsätter att du har god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift.

Samarbetsförmåga, flexibilitet och kommunikation är nyckelkompetenser för att teamet ska fungera. Utöver arbetsuppgifterna inom kundreskontra så kommer det att finnas tillfällen då du får arbeta med andra inom avdelningen förekommande arbetsuppgifter såsom löpande redovisning, kassahantering, avstämningar med mera. Vi tar ett gemensamt ansvar för teamets uppgifter och utlovade leveranser.


Kvalifikationer
Vi letar efter dig som har ekonomiutbildning på som lägst gymnasienivå eller motsvarande, och vi tror att du har samlat på dig några års praktisk erfarenhet av ekonomiarbete. Som person är du strukturerad, noggrann och har ett helhetstänk. Vi ser gärna att du är van att arbeta självständigt och att du är lösningsorienterad. Att vara serviceinriktad är en grundförutsättning i tjänsten.

ÖVRIGT
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Helsingborgs stad använder vi rekryteringsverktyget Visma Recruit. Därför ber vi dig att skicka in din ansökan genom att klicka på ansökningslänken i annonsen. Frågor om hur du ansöker och lägger in ditt CV ställer du till Visma Recruit 0771-693 693.

Då vi inför denna rekrytering redan tagit ställning till de rekryteringskanaler vi önskar använda undanber vi oss vänligen men bestämt att bli kontaktade för ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: Omgående, eller enligt överenskommelse.

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-04-08
Ange följande referens när du ansöker: C18377
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Johanna Nordlund 042-10 33 24
Helen Nilsson 042-10 61 01

Företag
Helsingborgs stad, Avdelningen för ekonomi och styrning

Adress
Helsingborgs stad, Avdelningen för ekonomi och styrning

25189 Helsingborg

Kontorsadress
Kontaktcenter Stortorget 17 Helsingborg

Jobbnummer
4033009

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Helsingborgs stad, Avdelningen för ekonomi och styrning

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Helsingborgs stad, Avdelningen för ekonomi och styrning: