Ekonomiansvarig till Synologen

Synologen AB / Ekonomiassistentjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomiassistentjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Synologen AB i Stockholm

Synologen är en medlemsorganisation för oberoende optiker med en central ledning som hjälper medlemmarna att driva utvecklingen framåt. Tillsammans skapar vi mervärden som gör att vi stärker vår position och konkurrenskraft som en sammanslutning av experter. En del av dessa mervärden grundlades redan 1990 när organisationen bildades med gemensamma inköp och utbildningar som bas. Kunskapsutvecklingen har sedan dess varit central för Synologen. Att vara medlem i Synologen innebär att tillhöra en fin krets av optiker som arbetar på ungefär samma sätt och har ungefär samma erbjudande och professionella nivå. Gemensamma nämnare är till exempel kliniskt fokus på ögonhälsa, personligt urval av produkter, personlig service, hög integritet och ett stort intresse för kunderna. Vi är oberoende tillsammans!



Synologen söker nu en entreprenöriell ekonomiansvarig med servicekänsla till vårt huvudkontor i Kista!

Rollbeskrivning

Som ekonomiansvarig har du fullt administrativt och ekonomiskt ansvar att hantera den löpande verksamheten i de sju bolag som ingår i koncernen, inklusive årsredovisning för dessa. Det är en komplex och transaktionsintensiv verksamhet och våra medlemmar förväntar sig en hög service gällande försäljningsstatistik och kick-backs mm. Som ekonomiansvarig får du en bred förståelse för hela koncernens affärsverksamhet, från IT- till inköpsverksamheten internt till relationen med våra medlemmar och leverantörer externt. Vidare innebär rollen att du bör trivas med ett jobb med en stor spännvidd i arbetsuppgifter, där man ibland kan vara ute hos medlemmarna för att förstå deras verksamhet och skapa bra relationer, till att arbeta med att effektivisera processer och rutiner internt samt att man inte backar för att jobbet även innehåller en del administrativt arbete och rutinuppgifter.

Publiceringsdatum
2018-09-19

Kvalifikationer
* Högskoleexamen inom ekonomi eller motsvarande
* Mycket god erfarenhet av bokslutsarbete - minst 5 års praktisk erfarenhet.
* Erfarenhet från en likvärdig roll, gärna erfarenhet av medlemsstyrd fackhandel/kedjeorganisation såsom optikkedjor eller motsvarande
* Behärskar svenska och engelska mycket väl i både tal och skrift
* Erfarenhet av Visma ekonomisystem eller motsvarande

Dina personliga egenskaper
Vi tror att du är en prestigelös, servicefokuserad person som gillar ett jobb med stor spännvidd. Du är en person som skapar bra relationer internt och extern och förstår de affärsmässiga konsekvenserna av de små och stora besluten i hela verksamheten. Du är en person som drivs av att utveckla hela verksamheten framåt och bidra till att ta den till nästa nivå.

Kontaktuppgifter för detta jobb
I den här rekryteringen samarbetar Synologen med Experis. Har du frågor kring tjänsten eller rekryteringsprocessen hör gärna av dig till rekryteringskonsult Charlotte Ahlquist, 073-5067205 eller Rutger Carlheim-Gyllenskiöld, 070-3775352. Vi ser fram emot din ansökan så snart som möjligt då urval och intervjuer sker löpande. Vi vill att du förutom CV bifogar ett personligt brev/ansökan.

Varaktighet, arbetstid
Heltid Permanent

Ersättning
Not Specified

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-10-03
Ange följande referens när du ansöker: 134be5c9-0332-
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Rutger Carlheim-Gyllenskiöld rutger.carlheim-gyllenskiold@se.experis.com +46703775352

Företag
Synologen AB

Adress
Synologen AB
16474
16474 0180

Kontorsadress
Finlandsgatan 16, Kista ¨

Jobbnummer
4355811

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Synologen AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Synologen AB: