Ekonomiansvarig till Chalmers Professional Education

Experis Finance Huvudkontor / Redovisningsekonomjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla redovisningsekonomjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Experis Finance Huvudkontor i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige

Chalmers Professional Education är ett kommersiellt dotterbolag i Chalmerskoncernen som säljer och genomför uppdragsutbildningar till näringslivet. Vi har årligen ca 4000 deltagare i våra utbildningar. Vårt mål och uppdrag är att växa mot dubbel volym inom en femårsperiod. Vår nuvarande ekonomiansvariga går vidare till andra uppgifter utanför företaget och vi söker därför nu omgående en ersättare.

Publiceringsdatum
2015-05-20

Dina arbetsuppgifter
Som ekonomiansvarig ansvarar du för hela flödet inom redovisning. Detta innebär löpande redovisning, kund- och leverantörsreskontra, avstämningar, periodiseringar, momsredovisning-/rapport, projektredovisning, fakturering, bokföring av löner, betalningar samt upprättande av skattedeklarationer. Du ansvarar för sammanställning av månads, tertials- och årsbokslut samt årsredovisning. Du rapporterar till chefen för vårt Business Office.

Som ekonomiansvarig på Chalmers Professional Education blir du en nyckelperson i ett bolag med utmanande expansionsplaner, intressanta och utvecklande kontakter inom och utanför Chalmers, och goda anställningsvillkor. Vi erbjuder friskvårdsbidrag, hälsovårdsförsäkring och tjänstepension. Du blir en del av en företagskultur som präglas av stort engagemang, god sammanhållning och trivsel. Du får helhetsansvaret över ekonomin och kommer att få möjlighet att planera och driva ditt arbete självständigt.

Vem är du?
Du är civilekonom, eller motsvarande, med minst tre års erfarenhet av liknande tjänst och arbetsuppgifter. Det är viktigt att du har arbetat med hela det ekonomiska flödet samt med rapportering. Du har mycket goda kunskaper i Officepaketet, främst Excel, samt i något affärssystem. Erfarenhet av affärssystemet Pyramid är meriterande. Dina kunskaper i svenska och engelska är flytande i tal och skrift.
Som person är du strukturerad, noggrann, analytisk och du har lätt för att få ett helhetsperspektiv. Din samarbetsförmåga är mycket god och du har lätt för att kommunicera med andra. Du är van vid att arbeta självständigt, du tar stort ansvar för ditt arbete och har ett prestigelöst förhållningssätt samt är beredd att hugga in där det behövs.

Kontaktperson för detta jobb
Välkommen att söka tjänsten genom registrerat och uppdaterat CV på Experis.se. Om du har frågor kring tjänsten kontakta rekryteringskonsult Camilla Rippe, 031-617267 eller camilla.rippe@se.experis.com .
Urval och intervjuer sker löpande, sista ansökningsdag är den 31/5 2015.
Varmt välkommen med din ansökan!

Varaktighet, arbetstid
100% Enligt överenskommelse

Ersättning
Enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2015-05-31
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Camilla Rippe 031-61 72 67

Företag
Experis Finance Huvudkontor

Adress
Experis Finance Huvudkontor
Klarabergsgatan 29
11181 Stockholm

Kontorsadress
Klarabergsgatan 29

Jobbnummer
2301909

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Experis Finance Huvudkontor

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Experis Finance Huvudkontor: