Ekonomiadministratörer till Serviceförvaltningen, tillsvidare och vikariat

Stockholms kommun / Ekonomiassistentjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomiassistentjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Stockholms kommun i Stockholm, Solna, Sundbyberg, Upplands Väsby, Värmdö eller i hela Sverige

Stockholm - vår huvudstad med miljoner drömmar, förväntningar och ambitioner. Vi jobbar för alla som lever här idag och i framtiden. Nu söker vi dig som vill tänka stort, nytt och annorlunda med oss - för stockholmarna.

Välkommen till oss

Serviceförvaltningen ekonomi är en intäktsfinansierad verksamhet.

Våra kunder är stadens förvaltningar och bolag och våra uppdrag är reglerade i serviceavtal. Verksamheten består av cirka 95 medarbetare som arbetar inom leverantörsreskontra, kundreskontra, redovisning och hyres- och avgiftsadministration. Vi har stort fokus på våra kunder och vi arbetar processinriktat med att hantera våra stora volymer och flöden varje dag.

Har du erfarenhet av ekonomiarbete och drivs av utvecklingsarbete samt att ge kvalitativ service till kunder? Nu söker vi erfarna och konsultativa ekonomiadministratörer till både kund- och leverantörsreskontra enheterna. Tjänsterna är två tillsvidare och en visstidsanställning som sträcker sig fram till september. Vi ser gärna att tillträde sker snarast.

Vi erbjuder

Hos oss får du en varierad och utvecklande roll i en organisation där vi lär av varandra och är öppna för varandras tankar och idéer. Vi arbetar i ett aktivitetsbaserat landskap i moderna och fräscha lokaler vid Globen, i närhet av tunnel- och tvärbanestationen.

Förutom spännande arbetsuppgifter, engagerade kollegor och ett bra arbetsklimat erbjuder vi dig goda anställningsförmåner som kompetensutveckling, friskvårdsbidrag, bra flextidsvillkor, vinter- samt sommararbetstid, semesterväxling, förmånlig tjänstepension, subventionerad massage och viss möjlighet till hemarbete. Läs gärna om våra förmåner inom Stockholms stad här.

Läs gärna mer om Stockholms stad som arbetsgivare: Att arbeta i Stockholmsstad

Din roll

I rollen som ekonomiadministratör arbetar du processinriktat inom antigen kund- eller leverantörsreskontraprocessen. Vi jobbar med stora flöden eftersom vi hanterar hela stadens fakturor. Vi ser till att åtgärda de problem som hindrar fakturorna att komma vidare i attestflödet eller gå till betalning, vi utreder oidentifierade inbetalningar men hanterar även andra ekonomiska och administrativa arbetsuppgifter. Din dag handlar mycket om att arbeta i ekonomisystemet Agresso/Unit4 ERP, att hjälpa kunder med ärenden i vårt ärendehanteringssystem Artvise samt i vår fakturasupport.

Då vi arbetar med olika verksamheter i hela staden är det viktigt att du trivs med att ha många kundkontakter. Du ger god samt kvalitativ service skriftligt och per telefon och har ett konsultativt förhållningssätt i din roll som sakkunnig.

Du är en del av verksamhetens utveckling och du bidrar till förbättringsarbete genom ett aktivt deltagande, där du delar med dig av dina kunskaper och idéer.

Din kompetens och erfarenhet

För att lyckas och trivas i rollen söker vi dig som har

eftergymnasial utbildning med inriktning ekonomi alternativt arbetslivserfarenhet som vi bedömer som likvärdig
aktuell och flerårig erfarenhet av löpande ekonomiarbete med reskontra och/eller bokföring
arbetat i nära kontakt med kunder och har god förmåga att ge service och support både skriftligt och via telefon
mycket goda kunskaper i Officepaketet och i synnerhet Excel
goda kunskaper i svenska i både tal och skrift.

Det är meriterande om du har

arbetat i Agresso/Unit4 ERP
arbetat i ett ärendehanteringssystem
digitalt intresse med kunskaper i andra program, exempelvis Adobe
erfarenhet av liknande arbetsuppgifter inom större organisation
kunskap inom e-handel (leverantörsreskontran).

För att lyckas i rollen har du förmågan att självständigt driva ditt arbete framåt med kunden i fokus. Din helhetssyn gör det lätt för dig att effektivt prioritera i arbetet och bidra till att enheten levererar enligt avtal. Vi söker dig som har hög servicekänsla, ett flexibelt och lösningsorienterat förhållningssätt. Då vi har många kontaktytor är det viktigt att du har lätt att samarbeta och kan ge stöd på ett pedagogiskt sätt. Slutligen ser vi att du är initiativtagande och vill bidra till i verksamhetens utveckling genom att bidra med engagemang, kunskap och förslag på nya lösningar.

I denna rekrytering lägger vi stor vikt vid ovan nämnda kompetenser, personlig lämplighet och engagemang för tjänsten.

Publiceringsdatum
2024-03-21

Övrig information
Vi rekryterar utan det personliga brevet i denna rekrytering för att stärka fokus på de kompetenser och erfarenheter som efterfrågas för denna roll. Vid bedömningen av din ansökan kommer vi endast att utgå ifrån ditt CV och ett antal frågor du får besvara i samband med att du söker tjänsten. Vi önskar att du svarar konkret och kortfattat på frågorna, och att det finns en tydlig koppling mellan dina svar och ditt CV.

Arbetsprover kan förekomma i rekryteringsprocessen.
Stockholms stad arbetar med kompetensbaserad rekrytering som syftar till att se till varje persons kompetens och därmed motverka diskriminering.

Serviceförvaltningen är en av stadens fackförvaltningar och har i uppdrag att svara för de administrativa uppgifter som är samordnade i staden. Det handlar framförallt om löneadministration, ekonomiadministration, stadsövergripande upphandlingsfrågor, kontaktcenterverksamhet samt interna konsulter som tillhandahåller stöd inom digitalisering, it & telefoni, rekrytering, samt, fastighets- och lokalfrågor. Vi har cirka 370 medarbetare och sitter i Globenområdet. Vår värdegrund sammanfattas i ordet KÖRA som står för: Kompetens - Öppenhet - Respekt - Ansvar.

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2024-04-04
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "2024/1486".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Stockholms kommun (org.nr 212000-0142)

Arbetsplats
Stockholms stad, Serviceförvaltningen, Ekonomi

Kontakt
Jenny Holm, enhetschef
08-50811400

Jobbnummer
8557835

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Stockholms kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Stockholms kommun: