Ekonomiadministratör till vård-och omsorgsförvaltningen

Ludvika kommun / Ekonomiassistentjobb / Ludvika
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomiassistentjobb i Ludvika, Smedjebacken, Ljusnarsberg, Fagersta, Säter eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Ludvika kommun i Ludvika, Borlänge, Leksand eller i hela Sverige

Är det dig vi söker?

Nu behöver vi stärka upp kanslienheten och söker dig med positiv energi och som trivs med att vara en del av en gemenskap och att arbeta med en bredd av arbetsuppgifter. Du kommer att ingå i en arbetsgrupp som präglas av stor öppenhet och hög laganda där vi samarbetar och ser möjligheter istället för hinder. Kanslienheten är en del av förvaltningens centrala stödfunktioner och består av ett team engagerade medarbetare med olika funktioner. Enheten har förutom ekonomiadministratörer även digitaliseringsutvecklare och en förvaltningssekreterare. Vill du vara en del i vårt team och delta i vårt arbete med att ge verksamheterna och kunderna professionellt bemötande och service? Välkommen med din ansökan!

Publiceringsdatum
2024-02-23

Dina arbetsuppgifter
Vi söker en ekonomiadministratör som vill vara med på en spännande resa med arbetet att utveckla handläggningen av avgifter inom vård-och omsorgsförvaltningen. Arbetet som ekonomiadministratör är en betydelsefull tjänst där du tillsammans med två kollegor självständigt ansvarar för avgiftshanteringen inom äldre-och handikappomsorgen. Uppdraget innebär att på olika sätt hämta in information och underlag, bedöma rimlighet, utreda och beräkna avgifter samt fatta beslut om avgiftens storlek utifrån gällande lagstiftning, riktlinjer och regelverk för att varje kund ska få rätt avgift. Det ingår även systemansvar för förvaltningens avgiftssystem, Procapita - Avgifter.

Övriga arbetsuppgifter består av att gemensamt med kollegor ansvara för uppföljning och bokföring, hantera externdebiteringar, biträda förvaltningens ekonom med internbudget i ekonomifrågor, förbereda underlag till nya taxor och avgifter, skriva yttrande på överklagade beslut och vara cheferna behjälpliga med fakturering och framtagande av ekonomiska uppgifter och rapporter.

Dina arbetsuppgifter kan komma att förändras över tid.

Kvalifikationer för tjänsten

För att lyckas i rollen behöver du ha en eftergymnasial utbildning inom ekonomi eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig.

Du har en bred erfarenhet och bakgrund inom ekonomiadministration och som avgiftshandläggare inom kommunal verksamhet eller annan jämförbar verksamhet.

Du behöver ha mycket god datorvana och ha lätt för att arbeta i olika verksamhetssystem. I dagsläget arbetar vi i Procapita/Lifecare och Visma, erfarenhet av dessa verksamhetssystem är därför meriterande.

Personliga egenskaper

Du ska ha lätt för att arbeta med andra, vara lyhörd, kunna kommunicera och lösa konflikter på ett konstruktivt sätt. Det är viktigt att du kan hantera stressiga situationer och arbetstoppar. Vidare är du lugn, uppmärksam och tillmötesgående i ditt bemötande och har både intresse, vilja samt förmåga att hjälpa andra.

Det är viktigt att du tar ansvar för dina uppgifter och själv strukturerar upp ditt angreppssätt och driver dina processer vidare. Då tjänsten innebär mycket kontakt med andra funktioner samt kunder och anhöriga är det viktigt att du kan relatera till och bemöta andra människor i olika sammanhang på ett professionellt och serviceinriktat sätt.

Vi söker en ekonomiadministratör som vill vara med och driva utvecklingen framåt, det innebär att du behöver vara framtidsorienterad och vilja utveckla dig själv och ditt arbete. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.

Det här får du av oss!

Förutom att arbeta med spännande frågor i en varierande vardag får du möjligheten att bli en del av en organisation som upprätthåller viktiga samhällsfunktioner för invånare i Ludvika kommun. Som anställd hos oss har du bland annat tillgång till friskvårdsförmåner, goda möjligheter till kompetensutveckling och växling av semesterdagstillägg. Läs gärna på ludvika.se under rubriken Jobba hos oss.

I Ludvika kommun arbetar vi efter vår värdegrund Lagandan som består av fyra principer: Relationer, Glädje, Lärande och Driv. Den bygger på samverkan och samarbete, en vi-känsla och en vilja att fortsätta utvecklas. Det är med Lagandan som vi tar oss an vårt uppdrag och strävan mot vår vision om att vara framtidens, tillväxtens och möjligheternas kommun.



Anställningsvillkor:

Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med tillträde snarast eller enligt överenskommelse.

Antal platser: 1

Kontaktperson för detta jobb
Enhetschef Karin Hägglund, Kanslienheten 0240-860 78

karin.hagglund@ludvika.se

Arbetstagarorganisation: Vision, nås via kommunens vxl 0240-86000



Så ansöker du
Välkommen med din ansökan senast den 14 mars. Vi tar endast emot ansökningar via vårt rekryteringssystem. Intervjuer sker löpande.

Vi undanber oss alla erbjudanden om kandidatförmedling samt annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

Ersättning
Fast lön.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2024-03-23
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Ludvika kommun (org.nr 212000-2270), http://www.ludvika.se

Jobbnummer
8491260

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Ludvika kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Ludvika kommun: