Ekonomiadministratör till Myndighetsavdelningen

Örebro kommun / Ekonomiassistentjobb / Örebro
2018-03-21
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Ekonomiadministratör till Myndighetsavdelningen" (publicerad 2019-12-03) ⬅️


Visa alla ekonomiassistentjobb i Örebro, Kumla, Hallsberg, Nora, Lindesberg eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Örebro kommun i Örebro, Kumla, Nora, Ljusnarsberg eller i hela Sverige

Vill du vara med och göra vardagen enklare för Örebroarna?

Myndighetsavdelningen och ekonomiadministrationen i Örebro kommun ansvarar för bl.a. fakturahantering, ersättning till företag inom LOV (lagen om valfrihetssystem), personlig assistans, daglig verksamhet och avgiftsbeslut. Vi jobbar med fakturahantering mot två programområden, barn och utbildning och social välfärd.

Publiceringsdatum
2018-03-21

Om tjänsten
I tjänsten kommer det att ingå fakturahantering, kontrollfunktioner inom främst personlig assistans samt övrigt administrativt arbete. Du kan även komma att ingå i olika utrednings- och uppföljningsuppdrag. Inledningsvis kommer du som anställs att få arbeta med att revidera och säkerställa att rutiner finns på plats och är korrekt utformade. Ekonomiadministratören kommer att ingå i en grupp där flera personer arbetar med administration och ekonomisk kontroll av kommunens externa köp främst inom Social välfärd. Nära samarbete kommer att ske med andra funktioner så som planerare, jurist och ekonom.

Huvudsakliga arbetsuppgifter
• ekonomiadministrativa uppgifter såsom fakturering och registrering i våra ekonomisystem
• utbetalning av ersättning inom personlig assistans och särskilt boende till externa utförare
• ersättning av kostnader till Försäkringskassan
• dokumentation i datasystemet Treserva
• uppföljning
• handläggning av sjuklöner
• övrig administration

Kompetenser
• eftergymnasial utbildning med inriktning ekonomi eller erfarenheter som arbetsgivaren bedömer likvärdiga
• van att arbeta i olika verksamhetssystem
• goda kunskaper i Excel
• kunskap om regelverk t.ex. förvaltningslagen

Du ska behärska det svenska språket på ett sätt så att du kan kommunicera med medarbetare och övrig personal samt dokumentera skriftligen det som verksamheten kräver i våra system. Du har en stabil, trygg personlighet och har en god samarbetsförmåga och har förmågan att etablera god kontakt med andra människor. Du är duktig på att strukturera upp ditt arbete och prioritera. Du ska vilja utveckla verksamheten och hitta nya lösningar samt ha en analytisk förmåga.

Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

Övrigt meriterande
• erfarenhet av arbete inom ekonomi
• erfarenhet av ekonomisystem, gärna Raindance

Omfattning och tillträde
Tillsvidareanställning, 100 %
Tillträde: enligt överenskommelse
Antal tjänster:1

Om arbetsplatsen
Tjänsten är placerad på Myndighetsavdelningen. Vi är cirka 100 medarbetare som jobbar med myndighetsutövning, debitering, ekonomiadministration, tillsyn och uppföljning. Avdelningen är under utveckling där vi jobbar för att rättssäkra och systematisera arbetsflöden mot kund/medborgare och hantering av ersättning.

Övrig information
Läs mer om hur det är att jobba i Örebro kommun på orebro.se/jobb.

Ansökan
Sista ansökningsdag är 2018-04-04.

Välkommen med din ansökan!

Vi undanber oss kontakt med annonsörer och bemanningsföretag i rekryteringen.

Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-04-04
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Anders Nylén, Enhetschef 019-21 20 07
SACO Expedition, 019-21 30 96
Vision Expedition, 019-21 11 93

Företag
Örebro Kommun

Adress
Örebro Kommun
Box 30060
70135 Örebro

Kontorsadress
Box 30060

Jobbnummer
4034771

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Örebro kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Örebro kommun: