Ekonomiadministratör på deltid till ett globalt modebolag

Academic Work Sweden AB / Ekonomiassistentjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomiassistentjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Academic Work Sweden AB i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige

Studerar du idag inom ekonomi och vill på sidan av studierna utvecklas i det praktiska? Vill du dessutom få in en fot inom ett internationellt företag? Är du en flexibel person som drivs att ge service i världsklass? Då är detta tjänsten för dig! Sök redan idag då vi jobbar med löpande urval.

OM TJÄNSTEN
Academic Work söker nu en ekonomiadministratör för vår kunds räkning. Du kommer att tillhöra och stötta upp ett redovisningsteam som idag består av 6 personer.

Ekonomiavdelningen ansvarar över att säkerställa att organisationen hanterar alla finansiella transaktioner etc. enligt de regelverk som omfattas i hela världen.

Vår kund har butiker över hela världen och här kommer du till en organisation med tydliga värderingar och en föränderlig miljö. Kontoret präglas av en positiv stämning.

Detta är ett konsultuppdrag på 3 månader. Du kommer vara anställd av Academic Work och arbeta som konsult hos vår kund. Förutsatt att alla parter är nöjda finns det goda möjligheter till förlägning.

Du erbjuds

• En utmanande roll där du får möjligheten att bidra med idéer och förslag
• En plats i ett engagerat team präglad av positiv stämning där alla tar ett gemensamt ansvar
• Möjligheten att forsätta utvecklas inom ekonomi och i din personliga karriär

Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. Läs mer om vårt konsulterbjudande

ARBETSUPPGIFTER
Som ekonomiadministratör kommer du stötta och hjälpa ditt team med administrativa. Detta kan innebära till exempel att du hjälper till med att:

• Skanna och verifiera fakturor
• Granska fakturor och skapa betalningsförslag
• Registrera fakturor för kommersiella varor
• Utveckla och förbättra våra interna processer och rutiner

VI SÖKER DIG SOM
Vi söker dig som trivs i en organisation med högt tempo och där du får möjligheten att jobba mot och kommunicera med många olika personer. Du är en driven och engagerad person som har en positiv attityd. Du har även ett lösningsfokuserat synsätt och utmanar lösningarna som finns idag när du ser att något kan göras bättre.

Dessutom ser vi att du:

• Studerar inom ekonomi eller liknande på högskola eller universitet
• Har stort systemintresse och tycker det är intressant att hitta mer effektiva arbetssätt
• Har goda kunskaper i Excel
• Har mycket goda kunskaper i svenska och engelska, såväl i tal som skrift

Meriterande:

• Tidigare arbetslivserfarenhet från liknande branch och/eller tjänst, exempelvis arbetat med kund- och leverantörsreskontra

Övrig information

• Start: Omgående
• Omfattning: Deltid
• Placering: Stockholm

Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och kundens önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work.

Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.

Ersättning
Enligt avtal

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2023-02-17
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "15087625".

Omfattning
Detta är ett deltidsjobb.

Arbetsgivare
Academic Work Sweden AB (org.nr 556559-5450), http://www.academicwork.se

Arbetsplats
Academic Work

Jobbnummer
7349119

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Academic Work Sweden AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Academic Work Sweden AB: