Ekonomiadministratör

Mölndals stad, Lokalförsörjningsavdelningen / Ekonomiassistentjobb / Mölndal
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomiassistentjobb i Mölndal, Göteborg, Partille, Härryda, Kungsbacka eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Mölndals stad, Lokalförsörjningsavdelningen i Mölndal

I Mölndals stad är vi stolta över att ha Sveriges viktigaste jobb där vi tillsammans skapar bästa möjliga vardag för Mölndalsborna. Med mod och kreativitet utvecklar vi våra verksamheter och bidrar till att Mölndal blir en ännu bättre plats att leva och jobba i. Välkommen att göra skillnad i människors vardag varje dag!

Lokalförsörjningsavdelningen i Mölndals Stad är den funktion som skall verka för att säkerställa stadens förvaltningars nutida och framtida lokalbehov, samt med ett strategiskt ansvar utveckla fastighetsbeståndet för att möjliggöra bästa möjliga Mölndal. Varje dag!

Vi har det övergripande ansvaret för att förvalta, bygga och utveckla det egna fastighetsbeståndet så att dess värde utvecklas över tid. Detta gör vi i huvudsak genom att tillhandahålla ändamålsenliga verksamhetslokaler till rätt kostnad och minimal miljöpåverkan. Vi ansvarar för en effektiv nyttjandegrad genom att upprätthålla en balans mellan faktiskt lokalbehov och det tillgängliga lokalbeståndet, både egna och inhyrda fastigheter. Som enda aktör ansvara för in-och uthyrning samt om-, till- och nybyggnationer av lokaler för stadens verksamheter.




Publiceringsdatum
2018-01-09

Arbetsuppgifter
Mölndal är just nu inne ett spännande utvecklingsskede då staden växer, vilket betyder utveckling och innovation. En naturlig följd blir att stadens lokalyta behöver växa i samma takt, alternativt nyttjas på ett smartare sätt - detta skall lokalförsörjningsavdelningen bidra med. I och med stark tillväxt och hög investeringstakt ökar således kraven på oss. Detta gör att vi behöver styra vår verksamhet mot en mer affärsmässig och strategisk roll. Ekonomi och administration är både stort och omfattande men framförallt centralt inom vår verksamhet vilket kräver att vi har fullständig kontroll över våra processer, rutiner och arbetssätt. Du kommer tillhöra vår administrativa enhet vilken också rapporterar till fastighetschefen.

Exempel på arbetsuppgifter:

• Löpande ekonomiadministration
• Hantering av Ludvikamoms och momsbokning för bostäder
• Interna/externa debiteringar
• Delta och administrera hyresgruppsmöten
• Arbeta med den interna hyresmodellen
• Samarbeta med övriga inom avdelningen vid utveckling av arbetssätt och rutiner för att på ett optimalt sätt utföra gruppens gemensamma uppgifter.

Med tanke på att vi styr om vår verksamhet mot en mer strategisk funktion pågår just nu en total översyn av hela lokalförsörjningsavdelningens arbetssätt, roller och funktioner. Som ekonomiadministratör hos oss kommer du bli delansvarig för att genomföra denna förändring och utveckling. En viktig och naturlig del i tjänsten är att arbeta mot gemensamma mål.



Kvalifikationer
Du har eftergymnasial utbildning inom ekonomi, administration, organisation eller likande som arbetsgivaren bedömer som likvärdig, men som lägst på gymnasienivå och har arbetat minst 5 år med liknande arbetsuppgifter. Erfarenhet av liknande arbetsuppgifter är ett krav.

Du är en duktig administratör som tidigare arbetat med ekonomiadministrativa uppgifter. Som person ska du vara ordningssam och strukturerad samt drivande med vana att ta egna initiativ.
Du har god datorvana och lätt för att lära dig nya system. Du har tidigare erfarenhet att arbeta med kundkontakter, vilket du även trivs med. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

För att vara framgångsrik i uppdraget är du analytisk och har en god organisatorisk och administrativ förmåga. Då du företräder förvaltningen i kontakter med interna samt externa kontakter är en förutsättning för att lyckas med uppdraget en god samarbetsförmåga, att du agerar med tydlighet och lyhördhet i kommunikation med andra. Du har förmågan att skapa förtroendefulla relationer och arbetar med integritet
Kunskaper om fastighetsekonomi och i ekonomisystemet Agresso är meriterande.



ÖVRIGT
Vi ser mångfald som en styrka och välkomnar därför sökande med olika bakgrund.

Behöver du hjälp med att söka tjänsten? Kontakta kundservice på 0771-10 10 29.

Vi vill upplysa om att din ansökan är en offentlig handling enligt offentlighetsprincipen.

Inför rekryteringsarbetet ha vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde snarast, eller efter överenskommelse.

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-01-31
Ange följande referens när du ansöker: A745367
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Katri Alasuutari Lindgren katri.alasuutari-lindgren@molndal.se 031-315 12 66
Magnus Stahre 031 - 315 13 25

Företag
Mölndals stad, Lokalförsörjningsavdelningen

Adress
Mölndals stad, Lokalförsörjningsavdelningen
Göteborgsvägen 11-17
43182 Mölndal

Kontorsadress
Göteborgsvägen 11-17 43182 Mölndal

Jobbnummer
3893448

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Mölndals stad, Lokalförsörjningsavdelningen

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Mölndals stad, Lokalförsörjningsavdelningen: