Ekonomiadministratör

Samres Aktiebolag / Ekonomiassistentjobb / Lund
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomiassistentjobb i Lund, Lomma, Staffanstorp, Burlöv, Kävlinge eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Samres Aktiebolag i Lund, Helsingborg, Göteborg, Skövde, Ludvika eller i hela Sverige

Publiceringsdatum
2016-02-10

Om företaget
Samres är den enskilt största aktören när det gäller att driva beställnings- och samordningscentraler för färdtjänst, sjukresor och annan anropsstyrd trafik. Vår uppgift är att planera kostnadseffektiva resor med hög kvalitet och säkerhet.
Verksamheten bygger på avancerad kunskap om samordning och planering av transporter som går hand i hand med resenärernas krav på trygghet och service. Utöver detta levererar Samres andra kringtjänster till kollektivtrafiken, såsom kundinformationscenter för den allmänna kollektivtrafiken.

Vi är ett internationellt företag som är etablerade på fyra orter i Sverige samt i Dakar (Senegal), Chisinau, (Moldavien) samt Tartu, (Estland), Oslo (Norge). Samres huvudkontor är beläget i Lund. Vi har ca 300 anställda och genomför 5 miljoner resor per år. Bland våra kunder återfinns 120 kommuner, åtta landsting och fem länstrafikbolag.

Vi söker nu en ekonomiadministratör till Samres huvudkontor i Lund

Dina arbetsuppgifter
• Hantering av Leverantörsfakturor
• Framtagande av kundfakturor med faktureringsunderlag
• Hantering av företagets leverantörsavtal samt avtal mot kund
• Allmänna administrativa uppgifter
• Inköpsansvarig till HK
• Kontorsansvarig
• Lokalt IT-stöd

Bakgrund
Du har antagligen en ekonomisk utbildning på gymnasienivå eller högre och har några års erfarenhet av arbete med ekonomiadministration. Det är viktigt att du har erfarenhet av hantering av leverantörsfakturor och kundfakturering. Du har goda kunskaper i något affärs- och rapporteringssystem och är van att arbeta i excel. Har du erfarenhet av Opto, Pyramid är det meriterande. Du behärskar engelska i tal och skrift.

Som person
Du tar ansvar för dina uppgifter och är självgående. Du är strukturerad, planerar arbetet i förväg och organiserar och prioriterar aktiviteter effektivt. Du sätter upp mål och håller deadlines. Givetvis är noggrannhet en självklarhet i kombination med att du har ett analytiskt sinne och en naturlig förmåga till att ifrågasätta.

Du har mycket energi och har ett stort engagemang i det du gör. Du har intresse av att utveckla rutiner och arbetssätt. Du är pedagogisk och har lätt för att kommunicera över gränserna.
Självklart har du hög servicekänsla och god samarbetsförmåga.

Vill du vara med på Samres resa framåt och känner att du passar in på ovanstående beskrivning så är du varmt välkommen med din ansökan. Vi arbetar löpande med urvalet och tillsättning av tjänsten sker snarast. Har du frågor är du välkommen att höra av dig till Sofia Gidoff; sofia.gidoff@samres.se eller via telefon; 046-272 52 56.

Varaktighet, arbetstid
Tillsvidare
Deltid
85%

Ersättning
Fast månads- vecko- eller timlön
Månadslön

Så ansöker du
Ansökan kan skickas till e-postadress: sofia.gidoff@samres.se

Företag
SAMRES AKTIEBOLAG

Adress
SAMRES AKTIEBOLAG
KYRKOGATAN 19
22222 LUND

Kontorsadress
KYRKOGATAN 19
LUND

Övriga kontaktuppgifter
Telefonnummer: 046-272 52 56
E-postadress: sofia.gidoff@samres.se

Jobbnummer
2664152

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Samres Aktiebolag

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Samres Aktiebolag: