Ekonomiadministratör

Soltak AB / Ekonomiassistentjobb / Kungälv
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomiassistentjobb i Kungälv, Göteborg, Partille, Lerum, Mölndal eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Soltak AB i Kungälv

SOLTAK AB - Samverkan för effektivare tjänster

SOLTAK ägs av fyra kommuner, Kungälv, Stenungsund, Lilla Edet och Tjörn. För att samordna och effektivisera levererar SOLTAK tjänster inom ekonomiadministration, löneadministration och IT-drift och support, samt driver uppdrag och projekt för våra kunder inom respektive samarbetsområde. Bolaget är även inköpscentral.

Vi levererar professionella tjänster till våra kunder. Kommunerna skall få ta del av servicetjänster i ständig utveckling. Ägarkommunernas stödprocesser och administrativa tjänster utgör bolagets kärnverksamhet. Beslutsvägarna inom bolaget är korta.

De ord vi vill förknippa med SOLTAK är engagemang, kompetens och tillsammans.

SOLTAK AB skall vara en attraktiv arbetsgivare som värderar sina medarbetare högt och som inspirerar till yrkesmässig och personlig utveckling.

Publiceringsdatum
2023-09-18

Arbetsuppgifter
En av våra medarbetare går vidare mot nya utmaningar och vi behöver därför nu fylla på med mer kompetens till vårt härliga gäng. Vi söker en engagerad och nyfiken ekonomiadministratör med intresse för digitala system och som gillar att driva sitt arbete i ständig förbättring.

I tjänsten som Ekonomiadministratör kommer du tillsammans med dina 14 kollegor hantera våra gemensamma arbetsuppgifter inom affärsområde Ekonomi. Vi arbetar inom kund- och leverantörsreskontra, kassa / dagbokföring samt systemförvaltning för Unit4 ERP.

Du kommer att hantera varierande arbetsuppgifter inom vår ekonomiavdelning.
Det vi i huvudsak hanterar är inkommande leverantörsfakturor, registrering av nya leverantörer, hantering av påminnelser/ inkasso samt registrering av manuella utbetalningar. Vi fakturerar, hanterar inbetalningar, påminnelser, inkasso, återbetalningar, bokföring och avstämningar. Arbetet omfattar en del filhantering.
Vi arbetar i affärssystemenUnit4 ERP, EDP Future samt Readsoft.

I arbetet ingår även att stödja, utveckla och förbättra våra rutiner och processer samt vid behov delta i projekt. Vi vill att du aktivt medverkar i vår utveckling och digitalisering.

Då arbetet innebär mycket kontakt och service till våra kunder, leverantörer och kommuninvånare förutsätter rollen att du har ett gott bemötande och att du trivs med kundkontakt. Kontakten sker främst via vårt ärendehanteringssystem och inkommande samtal.

Du kommer att ha ett nära samarbete med kollegor internt på SOLTAK AB, medarbetare/chefer i kundkommunerna och externa aktörer.

Vi vill skapa de bästa förutsättningarna för ett hållbart arbetsliv över tid. Hos oss är det viktigt att du utvecklas, trivs, mår bra och känner arbetsglädje. Uppdragen hos oss flexibla. Vi justerar och förändrar tillsammans, utifrån din kompetens, verksamhetens ramar och behov samt ditt intresse.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har eftergymnasial utbildning med ekonomisk inriktning, lägst YH, eller erfarenhet som vi bedömer likvärdig.

Du har erfarenhet av arbete inom ekonomiadministration med god systemförståelse. Vi ser gärna att du har ett intresse av digitala verktyg/system och ser möjligheterna att använda dem. Vi arbetar enligt gemensamma processer och rutiner för effektiva flöden.
För att trivas hos oss behöver du aktivt vilja medverka i att utveckla och förbättra våra ekonomitjänster. Detta gör vi genom samarbete kring automatisering av tjänster, utveckling av kommunikativa verktyg samt effektivisering av arbetssätt.

Arbetet kräver ett utåtriktat och positivt förhållningssätt samt förmågan att kunna förklara ekonomisk information till våra kommuninvånare på ett lättförståeligt sätt. Då arbetet innebär många kontakter är det viktigt att du är kommunikativ och tycker om att skapa goda relationer. Du förväntas ha god samarbetsförmåga som märks genom att du har en vilja att arbeta tillsammans och delar med dig av din kunskap.

Du är van att arbeta självständigt och tar ansvar för dina arbetsuppgifter vilket för oss innebär att du kan organisera och prioritera ditt arbete så att det blir utfört i rätt tid och med god kvalitet. Du kan självständigt planera och driva ditt arbete och visar vilja och intresse för din egen utveckling.

För oss är det viktigt att du kan överblicka det egna ansvarsområdet, se helheten och det bästa för teamet.

Om du tidigare arbetat i affärssystemet Unit4 är det ett plus!

ÖVRIGT
På SOLTAK AB erbjuder vi dig flexibel arbetstid, del av din arbetstid har du möjlighet att arbeta på distans. Vi som arbetsgivare är mån om att medarbetare ska ha möjlighet till balans mellan privatliv och arbete.

Vi använder oss av pausgympa, friskvårdstimme och erbjuder friskvårdsbidrag.

Vi är placerade i Kungälv och det är smidigt att ta sig till kontoret med kollektivtrafik från tex Göteborg.

I denna rekrytering kan vi komma att använda oss av tester inför intervju två.

Vi strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka och välkomnar därför sökande med olika bakgrund.

Urval och intervjuer kan komma att ske löpande, så registrera din ansökan redan idag!

Varmt välkommen med din ansökan!

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2023-10-02
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "A1247596".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Soltak AB (org.nr 556939-1187)

Kontakt
Gruppchef Ekonomi
Jeanette Morin
jeanette.morin@soltakab.se
010-3313312

Jobbnummer
8122659

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Soltak AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Soltak AB: