Ekonomiadministratör

Kristianstads kommun / Ekonomiassistentjobb / Kristianstad
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomiassistentjobb i Kristianstad, Bromölla, Sölvesborg, Hässleholm, Östra Göinge eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Kristianstads kommun i Kristianstad, Hörby eller i hela Sverige

Vårt arbete gör skillnad i människors vardag! Vi är cirka 7 000 medarbetare och här finns gott om utrymme för dig som vill lyfta tillsammans med oss. Kristianstad är nordöstra Skånes handelscentrum med 85 000 invånare, bara en timmes tågresa från storstadsområdet vid Öresund.

Omsorgsförvaltningens ekonomienhet söker nu två ekonomiadministratörer med inriktning mot Funktionsstöd och äldreomsorgen. På ekonomienheten arbetar ekonomer, ekonomiadministratörer och avgiftshandläggare och alla sitter samlade på Östra kommunhuset. Enheten leds av förvaltningens ekonomichef. Målet för enheten är att bidra till en god ekonomisk hushållning och ge service och stöd åt kunder och verksamhet i ekonomiska frågor.

Publiceringsdatum
2022-10-17

Arbetsuppgifter
De ekonomiadministrativa arbetsuppgifterna är främst redovisning, bokföring, inköp, fakturahantering, egenkontroller och att bistå vid bokslutsarbete, ekonomisk uppföljning och internbudget. En viktig del är också ekonomiadministrativt stöd och service till chefer och verksamhet samt andra förekommande administrativa arbetsuppgifter.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har gymnasieexamen med inriktning mot ekonomi eller likvärdig utbildning och gärna erfarenhet av ekonomiadministrativt arbete. Det är meriterande om du har arbetat i kommunal eller statlig verksamhet. Eftersom kommunikation och dokumentation ingår i ditt dagliga arbete hanterar du svenska språket i tal och skrift och har lätt för att serva andra. Det är viktigt att du har goda kunskaper i Officepaketet och har du kunskaper i vårt ekonomisystem Visma/Proceedo är det meriterande.

Som person har du förmågan att skapa och bibehålla goda relationer, både intern och externt. Du samarbetar väl med personer i olika sammanhang och funktioner. Vidare har du förmågan att planera och organisera ditt arbete.

ÖVRIGT
Omsorgsförvaltningens verksamhet riktar sig till äldre och personer som har behov av funktionsstöd samt till personer med behov av hemsjukvård. Verksamheten är funktionsindelad i fyra verksamhetsområden: stöd i ordinärt boende, stöd i vård- och omsorgsboende, hälso- och sjukvård samt funktionsstöd. I förvaltningen finns också myndighetsenheten, riksgymnasiet och hjälpmedelscentrum i Östra Skåne.

I Kristianstads kommun tillämpar vi heltid för alla, vilket innebär att alla medarbetare med tillsvidareanställning har rätt till heltid och deltid är en möjlighet. Vi tillämpar också rökfri arbetstid.

Har du skyddade personuppgifter skickar du in din ansökan via post märkt med titel och referensnummer. Du kan också lämna din ansökan på Rådhus Skåne. Har du frågor kan nå oss via växeln 044-13 50 00.

Har du frågor kring hur du gör din ansökan, kontakta systemets support på telefon 0771-69 36 93 eller via länken https://zero.comaround.com/sv-se/.

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde enligt överenskommelse.

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2022-10-31
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Kristianstads kommun

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "OMS-2022-236".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Kristianstads kommun (org.nr 212000-0951)

Arbetsplats
Kristianstad kommun, OMS Stab

Kontakt
Ekonomichef
Heléna Back
044-13 53 81

Övrig information om företaget/organisationen
Offentliga upphandlingar genomförda av Kristianstads kommun

Jobbnummer
7080523

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Kristianstads kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Kristianstads kommun: