Ekonomi- och pensionsadministratör, Löneenheten

Mölndals stad, HR-avdelningen / Ekonomiassistentjobb / Mölndal
2017-03-27
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Ekonomi- och pensionsadministratör, Löneenheten" (publicerad 2018-08-31) ⬅️


Visa alla ekonomiassistentjobb i Mölndal, Göteborg, Partille, Härryda, Kungsbacka eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Mölndals stad, HR-avdelningen i Mölndal

I Mölndals stad är vi ca 5000 medarbetare som är stolta över att ha ett av Sveriges viktigaste jobb; att skapa bästa möjliga vardag för Mölndalsborna. Våra ledord är mod och kreativitet. För oss är det viktigt att tänka annorlunda och prova nya saker för att vi ska kunna utveckla våra verksamheter och bidra till att Mölndal blir en ännu bättre plats att leva i. Vi vill att de vi är till för ska märka skillnaden och känna engagemanget. Varje dag.

Med närhet till storstaden erbjuder Mölndal en unik natur, kultur- och industrihistorisk miljö. Tillsammans med kollegor som vill samarbeta och dela kunskap, får du ett arbete i en dynamisk region där det är attraktivt att jobba och bo.

Mölndals stad har en centraliserad HR-avdelning med övergripande ansvar för stadens arbetsgivarfrågor. Avdelningen består av Enheten för chefsstöd, Vikarieenheten samt Löneenheten. På Löneenheten är vi 20 medarbetare och här arbetar löneadministratörer, systemadministratörer Timecare planering, systemförvaltare HR-system samt ekonomi- och pensionsadministratörer. När nu en av våra kollegor kommer att gå i pension söker vi hennes efterträdare.


Publiceringsdatum
2017-03-27

Arbetsuppgifter
Som ekonomi- och pensionsadministratör arbetar du med bokföring av löner, avstämning av balanskonton samt konton för exempelvis löneväxling, kollektivkort och löneskulder. Du redovisar arbetsgivaravgifter samt hanterar administration kopplat till pensioner.
Du samarbetar kontinuerligt med ekonomiavdelningen i frågor gällande redovisning av exempelvis semesterskulder, arbetsgivaravgifter, lön- och pensionsberäkningar etc. Kontroll av fakturor kring pensioner, försäkringar, kollektivkort och löneväxling ingår också i tjänsten.
Du kommer att samarbeta med Pensionsvalet och KPA pension i pensionsfrågor inklusive rapportering av årsfiler. Tjänsten innehåller även rapportering av uppgifter till Skatteverket och Kronofogdemyndigheten.


Kvalifikationer
Vi söker dig som har gedigna kunskaper inom ekonomi kopplat till löne- och pensionsområdet. Du har arbetat med bokföring och är en van användare av både ekonomiadministrativa system samt lönesystem. Meriterande är om du har arbetat med Agresso ekonomisystem. Vi tror att du har en eftergymnasial utbildning med inriktning mot ekonomi eller lång erfarenhet av liknande arbetsuppgifter. En förutsättning för att klara av och trivas i rollen är att du kan och förstår lönearbetet på djupet. Meriterande är om du har kunskap om våra kollektivavtal AB och KFS samt våra pensionsavtal AKAP-KL, KAP-KL, OPF-KL, PA KFS-09.
Som person är du positiv, noggrann och strukturerad. Du är en god kommunikatör samt vill och kan samarbeta på ett konstruktivt sätt. Du uttrycker dig väl i tal och skrift och tycker det är roligt med kundkontakt och att ge service. Du förstår vikten av att hjälpas åt i arbetsgruppen och tar stort ansvar för verksamhetens helhet. Stor vikt kommer att läggas vid din personliga lämplighet.

ÖVRIGT
Vi ser mångfald som en styrka och välkomnar därför sökande med olika bakgrund.

Behöver du hjälp med att söka tjänsten? Kontakta kundservice på 0771-10 10 29.

Vi vill upplysa om att din ansökan är en offentlig handling enligt offentlighetsprincipen.

Inför rekryteringsarbetet ha vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde så snart som möjligt eller enligt överenskommelse.

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-04-18
Ange följande referens när du ansöker: A665045
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Carina Persson carina.persson@molndal.se 031-315 17 86
Helena Hellman 031- 315 20 07

Företag
Mölndals stad, HR-avdelningen

Adress
Mölndals stad, HR-avdelningen
Göteborgsvägen 11-17
43182 Mölndal

Kontorsadress
Göteborgsvägen 11-17 43182 Mölndal

Jobbnummer
3400673

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Mölndals stad, HR-avdelningen

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Mölndals stad, HR-avdelningen: