Ekonomi- och Löneadministratör sökes till Responda Group (Kalix)

AxÖ Consulting AB / Ekonomiassistentjobb / Kalix
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomiassistentjobb i Kalix, Haparanda, Luleå, Överkalix, Övertorneå eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos AxÖ Consulting AB i Kalix, Haparanda, Luleå, Piteå, Skellefteå eller i hela Sverige

Responda Group är ett ledande svenskt kundserviceföretag. Våra 500 medarbetare hanterar årligen fler än 10 miljoner kundkontakter - åt mer än 3 500 uppdragsgivare. Vår passion är att genom innovativ, effektiv och kvalitativ service leverera värdeskapande kundupplevelser och stärkta relationer. Vi har verksamhet i Stockholm, Eskilstuna, Kalix, Haparanda, Östersund, Arbrå samt Halden i Norge

OM TJÄNSTEN
Som Ekonomi- och löneadministratör hos Responda Group är din huvudsakliga uppgift att arbeta med företagets lönehantering samt bokföring.

Ekonomiavdelningen arbetar även med framtagande av ekonomiska analyser och övriga underlag till andra avdelningar inom koncernen. Här har du en unik möjlighet till stor variation i arbetet då du förväntas arbeta brett inom de aktuella områdena.

Dina kommande arbetsuppgifter:

- Löneadministration och alla därtill hörande arbetsuppgifter
- Tillhandahålla ekonomisk information till interna samt externa intressenter
- Vara systemansvarig för de system ekonomiavdelningen använder
- Aktivt hålla sig uppdaterad angående lag- och avtalsförändringar samt övriga förändringar inom arbetsområdet
- Kund- och leverantörsreskontra
- Löpande bokföring
- In- och utbetalningar
- Stöd vid månadsbokslut
- Avstämningar
- Fakturahantering, påminnelser, inkasso
- Delta i förbättringsarbete av ekonomisystem och processer

Avdelningen arbetar huvudsakligen i programmen Agda, Jeeves samt Excel.

VEM SÖKER VI?
Vi kommer lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper. Här trivs du som är noggrann, kvalitetsmedveten samt har förmåga att arbeta självständigt och effektivt. Vi är i en expansiv fas så det är viktigt att du trivs i en organisation med högt tempo. Hos oss får du möjlighet (och förväntas) att arbeta med många olika arbetsuppgifter. Det är viktigt att du gillar förändrings- och förbättringsarbete, att bygga upp nya flöden och processer. Vi söker därför en person med god strukturell och organisatorisk förmåga. Då du kommer ha många kontaktytor inom organisationen önskar vi att du har god samarbetsförmåga och kan kommunicera på ett tydligt och pedagogiskt sätt.

Kvalifikationer

Treårig gymnasial utbildning med ekonomisk inriktning eller motsvarande arbetslivserfarenhet Dokumenterad erfarenhet av arbete med löneadministration samt leverantörs- och kundreskontra. Goda kunskaper i Excel och Outlook Svenska och engelska i tal samt skrift

Meriterande

Erfarenhet av arbete i Agda och Jeeves Excel, avancerad nivå

VÅRT ERBJUDANDE
Vi är ett modernt och flexibelt bolag som vill att våra medarbetare ska kunna kombinera sitt arbete med fritid och familjeliv. Som anställd har du därför möjligheten att kombinera arbete hemifrån och på kontoret utefter bolagets behov och arbetsuppgifternas krav enligt vår policy. Tjänsten är en tillsvidareanställning med placering på vårt kontor i Kalix. Vi erbjuder en utvecklande tjänst på en arbetsplats i kraftig expansion där man blir en viktig del i vår nya resa och framtida tillväxt. Du kommer arbeta med kompetenta och drivna kollegor med hög energinivå i ett dynamiskt bolag.

VILLKOR
Tillsvidareanställning mede 6 månaders provanställning.
Omfattning: 100%. Arbetstider: måndag - fredag, dagtid.
Placeringsort: Kalix
Lön och tillträde enligt överenskommelse.

Har du frågor om tjänsten kontakta gärna:
Lena Larson, Ekonomichef, 070-559 08 00
Facklig företrädare: Unionen, unionen.kalix@respondagroup.com

Urval och intervjuer sker löpande och tillsättning kan ske före sista ansökningsdag. Så vänligen skicka in din ansökan inkl. CV och personligt brev snarast.

Besök gärna vår https://www.respondagroup.se/ eller våra sida på https://www.linkedin.com/company/responda-group-ab/mycompany/


Responda Group är en leverantör av professionell svars- och kundservice för företag och våra tjänster anpassas helt och hållet utifrån kundens behov och tekniska lösning. Sedan starten har vi haft som mål att bli Sveriges ledande outsourcingpartner inom svars- och kundservice och upplever nu en stark tillväxt både vad gäller kunder samt organisation.

Besök gärna vår hemsida eller våra sida på LinkedIn

Vi strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka, vi välkomnar medarbetare med olika bakgrund och arbetar för att våra arbetsplatser ska vara tillgängliga för alla

AxÖ Consulting AB har lång och gedigen erfarenhet från rekryterings- och konsultbranschen och har arbetat med såväl privat marknad som inom offentlig sektor. För mer information och ansökan besök www.axoconsulting.se. Vi tar tyvärr inte emot ansökningar via brev eller e-post.
Varmt välkommen med din ansökan.

Ersättning
Fast månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2024-03-08
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "2024/35".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
AxÖ Consulting AB (org.nr 559099-7531)

Arbetsplats
Responda Group

Kontakt
Johan Rosenqvist
070-3267856

Jobbnummer
8472829

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från AxÖ Consulting AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos AxÖ Consulting AB: