Ekonomi och business controller i Paris!

Magna AB / Administratörsjobb / Stockholm
2016-06-30
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Ekonomi och business controller i Paris!" (publicerad 2016-07-04) ⬅️


Visa alla administratörsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Magna AB i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Huddinge eller i hela Sverige

Publiceringsdatum
2016-06-30

Dina arbetsuppgifter
Vill du arbeta för ett entreprenörsdrivet värdepappersföretag med stora kunder och hög tillväxtstrategi i Europa och Asien?

Denna tjänst är med placering i Paris!

Du kommer att arbeta på MFEX finansavdelning med totalt 8 anställda i Stockholm, men du kommer att vara stationerad som finansavdelningens representant på Paris kontoret och du rapporterar direkt till huvudkontoret i Stockholm. Dina arbetsuppgifter innebär i stora drag att du kommer stödja verksamheten i Paris med redovisnings- och controlleruppgifter.
MFEX erbjuder dig en öppen, prestigelös och trevlig arbetsplats med handlingsfrihet som uppmuntrar till delaktighet och engagemang. Du kommer att få en gedigen introduktion på det svenska kontoret i Stockholm där du kommer att ha en chans att lära känna dina kollegor samt företaget i sin helhet.

Dina arbetsuppgifter
• Lokalt ansvarig för finansavdelningen på Paris kontoret.
• Övervaka och kontrollera insamlingen av volymprovisioner från fondbolag.
• Kontrollera och analysera beräkningar och systeminställningar av volymprovisionser samt rapporter till distributörer / kunder.
• Undersökning och vidareutveckling av produkten volymprovisioner (Rebates Collection).
• Delta i utveckling av nya rutiner för finansavdelningen.
• Övrig ekonomiadministration för Paris kontoret.

Kundföretaget

MFEX, oberoende experter på global fonddistribution, erbjuder en komplett lösning för fondhandel, volymprovisioner och fondinformation.Banker och andra distributörer av fonder använder MFEX för att enkelt och kostnadseffektivt handla fonder globalt. Via MFEX får man tillgång till världens största fondutbud med handel och fondinformation från de mer än 700 fondbolag och 50 000 fonder som MFEX samarbetar med. MFEX sköter även hantering av volymprovisioner med full transparens för både distributörer och fondbolag. KBC Bank, Société Générale, Keytrade Bank, Handelsbanken, Nordea, Carnegie, Pictet, Danske Bank, Citibank, Goupe Edmond de Rothschild och Bank of Singapore är några av MFEX kunder. MFEX har sitt huvudkontor i Stockholm samt kontor i Umeå, Paris och Singapore. MFEX har totalt 76 medarbetare från mer än 15 nationaliteter.

Profil
Kvalifikationer
• Som lägst en kandidatexamen eller motsvarande inom relevant utbildningsområde.
• Goda kunskaper och erfarenhet av redovisning.
• Utmärkta kunskaper i Excel.
• Franska och engelska flytande i tal och skrift.
• God förståelse av Svensk/Nordisk företagskultur.

Meriterande:
Kunskap om redovisningssystemet Navision, bra svenska förståelse och erfarenhet från fondbranschen.

Som person är du:
• Välorganiserad, strukturerad och noggrann.
• Kommunikativ och flexibel med hög samarbetsförmåga.
• Självdriven, inte rädd för att ta egna initiativ.

Du har en social fallenhet och har lätt kontakt med andra. Du gillar att delta i utvecklingsprojekt av som exempel nya arbetsflöden, processer m.m. Du erbjuds en dynamisk arbetsmiljö därför det är viktigt att du har förmåga att sortera och prioritera vad som behöver göras och i vilken ordning.
Vidare så är du lättlärd och även den personen som ser till att få uppgifter utförda. Du bibehåller lugnet i stressade situationer och har erfarenhet av att arbeta mot deadlines. Du kommer att få introduktion och utbildning av finansavdelningen i Stockholm innan du påbörjar din tjänst i Paris, sedan kommer det att förekomma resor mellan kontoren.

Vårt företag

Vi är en samarbetspartner som hjälper företag att utveckla, utmana och förbättra organisationer inom bemanningslösningar och rekryteringsuppdrag. Vi hjälper våra kunder med allt ifrån juniora tjänster till chefs- och specialistroller. Våra kompetensområden är HR & Lön, Ekonomi & Finans, Kundtjänst & Administration, Marknad & Försäljning, It & Teknik, Handel & Logistik, Industri.

Vi önskar en blandad arbetsstyrka och välkomnar mångfald och sökande oberoende av t ex funktionshinder, kön, etnicitet, ålder och sexuell läggning.
Vi är ett auktoriserat bemanningsföretag med kollektivavtal, försäkringar och tjänstepension.

Varje människa har en fantastisk potential. Det är viktigt att ta till vara på alla människors kompetens och erbjuda dem möjligheten att uppnå sina drömmar. Genom omsorgsfullhet, väl fungerande rekryteringsprocesser och hög kompetens hjälper vi människor och företag att mötas och lyckas tillsammans. En bättre värld helt enkelt!

Varaktighet, arbetstid
Heltid tillsvidareanställning

Ersättning
Enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2016-08-31
Vi föredrar ansökningar via webben
Ange följande referens när du ansöker: 6907
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Jessica Tollstoy

Företag
MAGNA AB

Adress
MAGNA AB
Industrigatan 4A
11246 Stockholm

Kontorsadress
Industrigatan 4A, Stockholm

Övriga kontaktuppgifter

Jobbnummer
2932780

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Magna AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Magna AB: