Ekonom vid social- och arbetsmarknadsförvaltningen

Sundbybergs kommun / Företagsekonomjobb / Sundbyberg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla företagsekonomjobb i Sundbyberg, Solna, Danderyd, Stockholm, Lidingö eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Sundbybergs kommun i Sundbyberg, Solna, Stockholm, Ekerö eller i hela Sverige

Du har öga för detaljer. Och kan se helheten. Precis som vi.

Här inom avdelningen stöd och utveckling stöttar vi förvaltningens verksamheter med bland annat administration, ekonomi, verksamhetssystem, utredningar, juridik samt upphandlings- och kvalitetsfrågor. Vi ansvarar även för budget- och skuldrådgivning och anhörigstöd.

Som ekonom kommer du ansvara för förvaltningens ekonomiska redovisning löpande och vid tertialer och årsbokslut. Du kommer att samordna ekonomiadministrationen som är placerad inom enheten för administrativt stöd och förebyggande arbete. Du är underställd enhetschef och har ett nära samarbete med förvaltningens ekonomicontroller.

Dina arbetsuppgifter är bland annat övergripande kontoavstämningar, månatliga uppbokningar, rekvirering av medel från andra myndigheter, viss löpande bokföring och fakturahantering, månatliga uppföljningar och avstämningar av balanskonton, räkenskapssammandrag, kontoplan, attestbehörigheter, momsåtersökningar, avstämning av handkassor, hantering av verksamhetens anläggningsregister, framtagande och säkerställande av rutiner för ekonomiadministrationen samt att ge ekonomiassistenterna stöd i det dagliga arbetet. Du utbildar och stöttar chefer och medarbetare inom arbetsområdet och bistår controller i budget- och prognosarbetet.

Vi vill att du har utbildning med ekonomisk inriktning från högskola, universitet, yrkeshögskola eller annan som arbetsgivaren bedömer relevant för tjänsten. Du har yrkeserfarenhet från ekonomisk redovisning och är van vid arbete i ekonomiska system, till exempel Raindance. Du är van användare av framför allt Excel men också Officepaketet i övrigt. Då du kommer att samordna ekonomiadministrationen är det positivt om du har tidigare ledarerfarenhet i någon form. Det är viktigt att du kan förklara ekonomiska termer på ett begripligt sätt för de du samarbetar med och att du uttrycker dig väl på svenska i tal och skrift.

Du passar i rollen om du är lyhörd, prestigelös och har lätt för att samarbeta med kollegor inom olika kompetensområden. Viktiga egenskaper i rollen är god analytisk förmåga samt vana att hantera och prioritera bland flera uppgifter samtidigt. Ett stort mått av ansvarstagande tillsammans med ett strukturerat arbetssätt är förutsättningar för att klara rollen. Du är utvecklingsinriktad och flexibel, med en förmåga att tillämpa relevanta regelverk och hantera olika verksamhetssystem. Du behöver också vara öppen och nyfiken eftersom staden genomför en stor omorganisation där sex förvaltningar från och med årsskiftet blir en samlad, med fem sektorer. Nuvarande social- och arbetsmarknadsförvaltningen kommer att gå samman med äldreförvaltningen i en sektor.

Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.

Befattningen är en tillsvidareanställning på heltid. Tillträde enligt överenskommelse. Ansök senast den 5 december. Intervjuer kan komma att ske innan ansökningstiden är slut. Vi tar inte emot ansökningar via e-post, brev eller telefon.

Välkommen med din ansökan!



Vi tackar nej till dig som säljer annonser och rekryteringstjänster.

Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat

Publiceringsdatum
2021-11-19

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2021-12-05
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Sundbybergs kommun

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Sundbybergs kommun (org.nr 212000-0175), http://www.sundbyberg.se/

Arbetsplats
Sundbybergs stad

Kontakt
Facklig kontaktperson, Nås via kommunens växel
08-706 80 00

Jobbnummer
6119741

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Sundbybergs kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Sundbybergs kommun: