Ekonom till kund i Härnösand

KFX HR-partner Nord AB / Redovisningsekonomjobb / Sundsvall
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla redovisningsekonomjobb i Sundsvall, Timrå, Mark, Härnösand, Nordanstig eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos KFX HR-partner Nord AB i Sundsvall, Timrå, Härnösand, Kramfors, Hudiksvall eller i hela Sverige

Om tjänsten
Nu söker vi en noggrann ekonom till vår kund i Härnösand. Du blir anställd av KFX och uthyrd till kunden under tiden, där tanken är att du går över till kundföretaget om ni är en match för varandra.

För att vara framgångsrik i rollen är du strukturerad och organiserad. Du har ett smidigt, kommunikativt arbetssätt och är lösningsorienterad med förmågan att se helheten. Du kommer att få arbeta självständigt med omväxlande uppgifter i en flexibel miljö.

Om företaget
Mer info om kundföretaget ges på intervju.

KFX HR-Partner är ett auktoriserat rekrytering, bemanning och omställningsföretag. Vi är mycket måna om att du ska trivas hos oss och på din kundarbetsplats. Hos oss är du en viktig och uppskattad person, både som anställd och som kollega. Vi är enormt stolta och ganska ensamma om att ha funnits i branschen i mer än 30 år. Vårt mål är att vara bemanningsbranschens bästa arbetsgivare.

Du kommer att bli anställd av KFX HR-partner, därför är det viktigt att du trivs i rollen som konsult. Som konsult är det viktigt att du kan ta egna initiativ, är flexibel och pålitlig. Du är vårt och kundens ansikte utåt och ska därför förstå vårt och kundföretagets organisation. Våra ledord på KFX HR-partner är stolthet, omtanke och engagemang dessa ska genomsyra allt vi gör.


Arbetsuppgifter
I rollen ingår arbetsuppgifter som:
• Löpande bokföring
• Kund- och leverantörsreskontra
• Avstämningar
• Bonusunderlag, utbetalningar
• Moms (gärna jobbat med EU och export/import) ev AG
• Förbereda månads/kvartal-/årsbokslut (Göra månadsbokslut)
• Logistikplanering (lite fram i tid)
• Statistikrapportering
• Kontorsgöromål (Beställningar, arkivering osv)


Kvalifikationer
Vi söker dig med ett par års erfarenhet i en liknande position och du har en högskoleutbildning (civilekonom eller motsvarande) med inriktning mot redovisning.
Du är en god användare av program inom MS Office samt har systemvana med erfarenhet av arbete i ekonomisystem och administrativa system, meriterande om du har jobbat i Hogia. Du hanterar det svenska språket väl både skriftligt och muntligt.

Du trivs med att hjälpa andra, tar gärna initiativ och har lätt att se den röda tråden i det du gör. Du har ett öga för att arbeta strukturerat och samtidigt effektivt. Vi tar för givet att du har stor ansvarskänsla samt ett glatt humör. Samtidigt som du är proffsig och vill ha ordning på jobbet så uppskattar och bidrar du mer än gärna till en positiv arbetsmiljö.


Övrigt
Omfattning: 100 %
Start: Då vi är ute efter rätt person är vi beredd på en eventuell uppsägningstid men det är positivt om du kan starta så snart som möjligt.

Intervjuer sker löpande, om du har några frågor eller funderingar så kan du kontakta ansvarig rekryterare Erika Hällström på erika.hallstrom@kfx.se
Kunskapstester kan komma att göras på utvalda kandidater.

Varmt välkommen med din ansökan!

Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare

Publiceringsdatum
2018-10-02

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-10-21
Ange följande referens när du ansöker: 3421
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Erika Hällström erika.hallstrom@kfx.se 060-15 46 00

Företag
KFX HR-partner Nord AB

Adress
KFX HR-partner Nord AB
Universitetsallén 8
85234 Sundsvall

Kontorsadress
Universitetsallén 8

Jobbnummer
4380127

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från KFX HR-partner Nord AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos KFX HR-partner Nord AB: