Ekonom till Kommunstyelsens förvaltning

Trollhättans Stad / Redovisningsekonomjobb / Trollhättan
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla redovisningsekonomjobb i Trollhättan, Essunga, Vänersborg, Lilla Edet, Grästorp eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Trollhättans Stad i Trollhättan, Vänersborg, Alingsås eller i hela Sverige

Trollhättan är en stark och attraktiv kommun, men vi vill bli större. I dag är vi över 57 000 invånare, men siktet är inställt på att växa till 70 000 trollhättebor. Inom Trollhättans Stad arbetar vi hårt med att skapa förutsättningar för detta. Vi är ca 4 300 medarbetare i 350 olika yrkeskategorier. Vårt jobb är att skapa förutsättningar för Trollhättans invånare att leva ett bra liv och att utvecklas.
Vi tycker det är viktigt att blanda olika personligheter, bakgrunder och nationaliteter för att få en levande och dynamisk kommun.



Vår ekonom ska gå på föräldraledighet - Vi behöver en ersättare!

Publiceringsdatum
2017-09-05

Dina arbetsuppgifter
Vi söker en ekonom till kommunstyrelsens förvaltning.

Rollen som ekonom är ett självständigt arbete men sker i nära samarbete med förvaltningschef och kontorschefer inom förvaltningen. Din huvuduppgift blir att arbeta med stöd och service i ekonomiska frågor som budget, uppföljning, prognos- och bokslutsarbete, intern kontroll, direktupphandlingar och andra vanligt förekommande arbetsuppgifter av ekonomisk karaktär.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har: Högskole-/universitetsexamen från ekonomiprogrammet eller annan utbildning med ekonomisk inriktning som arbetsgivaren bedömer likvärdig.

Erfarenhet av kvalificerat arbete inom ekonomiområdet. Det är en merit om du har erfarenhet från liknande arbete i en politiskt styrd/offentlig organisation. Vidare är det meriterande om du har erfarenhet av och kan arbeta i Unit4, ekonomi- och fakturasystem, har goda kunskaper i Excel samt god IT-kompetens i övrigt.

Vi söker dig som är analytisk, noggrann, strukturerad, och initiativrik samt har en god pedagogisk förmåga eftersom du ska kunna förmedla kunskap om ekonomiska förutsättningar, system och begrepp till verksamhetsansvariga chefer. Du ska ha förmågan att se kopplingen mellan ekonomi, resultat och verksamhetsmål. Ekonomiarbetet är ofta starkt tidsstyrt och ställer därför stora krav på din förmåga att snabbt sätta dig in i frågeställningar, prioritera och organisera ditt arbete på ett effektivt sätt, se sammanhang och hantera tidspress.

Då uppgifterna till stor del handlar om att ge stöd och service i organisationen är det viktigt att du har ett konsultativt förhållningssätt, är serviceinriktad, har god samarbetsförmåga och kan skapa förtroendefulla relationer. Därför lägger vi stor vikt vid dina personliga egenskaper.

Anställningsinformation
Tjänsten avser ett föräldraledighetsvikariat 2017-11-27 - 2018-10-01 med eventuell förlängning beroende på när ordinarie befattningshavare återgår från föräldraledighet.



Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons!

Varaktighet, arbetstid
100%. Tillträde: 2017-11-27 Visstidsanställning

Ersättning
Fast Lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-09-24
Ange följande referens när du ansöker: 2017/478
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Katja Halvordsson, Administrativ Chef 0520-49 78 62

Företag
Trollhättans Stad

Adress
Trollhättans Stad
Gärdhemsvägen 9
46132 Trollhättan

Kontorsadress
Gärdhemsvägen 9

Jobbnummer
3681052

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Trollhättans Stad

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Trollhättans Stad: