Ekonom och administratör till Paracell

Blatteförmedlingen / Företagsekonomjobb / Stockholm
2007-10-10
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Ekonom och administratör till Paracell" (publicerad 2007-10-17) ⬅️


Visa alla företagsekonomjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Blatteförmedlingen i Stockholm, Solna, Sollentuna eller i hela Sverige

Blatteförmedlingen som framgångsrikt kombinerar rekrytering med mångfald söker nu efter en ekonom och administratör till företaget Paracell.
Mer om oss hittar du på www.blatteformedlingen.se
Mer om företaget www.paracell.com

Ekonomi & Admin tjänst - ParaCell Solutions AB
ParaCell Solutions AB startades 2005 av ett antal personer med långt förflutet inom Ericsson koncernen. Företaget är baserat i Stockholm och erbjuder tjänster till telekom operatörer och leverantörer inom byggande av mobilnät, Operation & Maintenance samt projektledning. Tjänsterna utförs antingen av partners eller av kompetens inom företaget.

Arbetet
ParaCell säljer bl.a konsulttjänster inom tekniska expertis områden till projekt i Afrika, Americas, Asien och Mellanöstern. Dessa tjänster utförs av personer från världens alla hörn (sällan svenska resurser). Dessa konsulter skapar ett stort behov av administration kring sina uppdrag ( resebokningar, betalningar, utlägg, visumansökningar, tidrapporter etc). Tjänsten är en heltidstjänst och kommer i första hand att arbeta med ekonomi/bokföring tillsammans med företagets ekonomichef, men även med administrationen kring företagets konsulter. Exempel på arbetsuppgifter:
1) Bokföring, avstämningar av balanskonton.
2) Fakturering, kundreskontra och leverantörsreskontra
3) Visumansökningar, resebokningar
4) Administration av tidrapportering för konsulter
5) Dokumenthantering (CV för konsulter)
6) Administrera ParaCell's databas av konsulter (i dagsläget ca 2000 pers)
7) Administration och inköp av allt som rör ParaCell's kontor

Publiceringsdatum
2007-10-10

Kvalifikationer
Sökanden skall ha arbetat med bokföring, kundreskontra och leverantörsreskontra i minst 2-3 år, ha erfarenhet av administration/inköp, älska ordning och reda samt vara effektiv med datorer och applikationer såsom MS Word, Excel och Powerpoint. Erfarenhet av Hogia ekonomi är meriterande.
Det är nödvändigt för tjänsten att tala och skriva utmärkt engelska, då du kommer att ha många kontakter med utlandet. Franska eller Spanska kunskaper ses som ett plus men inte ett måste.
Vidare skall du vara glad, positiv och sprida energi omkring dig.

Tjänsten är placerad i våra lokaler på Torshamnsgatan i Kista, Stockholm och kan tillsättas omgående.

Anställningstyp/arbetstider
Heltid tillsvidare

Ersättning
Månadslön

Kontakt
Sandra Amneröd, 086678010 KONTOR, 0735034297, sandra@blatteformedlingen.se , Rekryteringschef vVD

Så ansöker du
Sista ansökningsdag 2007-11-09
Ange följande referens när du ansöker: Ekonom och administratör
Vi tar emot ansökan via epost: sandra@blatteformedlingen.se

Företag
BLATTEFÖRMEDLINGEN
Birkagatan 17
11336 Stockholm
Telefonnummer: 0735034297
Faxnummer: 08-6678010
E-postadress: sandra@blatteformedlingen.se
Mer information på http://www.blatteformedlingen.se

Kontorsadress
Birkagatan 17
STOCKHOLM

Jobbnummer
21981

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Blatteförmedlingen

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Blatteförmedlingen: