Ekonom med inriktning redovisning

Gävle kommun, Ekonomiavdelningen / Redovisningsekonomjobb / Gävle
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla redovisningsekonomjobb i Gävle, Älvkarleby, Sandviken, Ockelbo, Ovanåker eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Gävle kommun, Ekonomiavdelningen i Gävle

Gävle är en kommun i utveckling. Hos oss kan du göra skillnad på riktigt. För alla som bor i Gävle. För Gävle som plats. Vi erbjuder intressanta och utmanande jobb, 7 500 kollegor och goda möjligheter för dig att växa. Här är det nära till allt, både inom kommunen och ut i världen. Nu söker vi dig som vill göra Gävle ännu bättre tillsammans med oss!

Inom Styrning och stöd Gävle befinner du dig i händelsernas centrum. Våra knappt 300 medarbetare jobbar med saker som är gemensamma för alla inom Gävle kommun. Vi ser helheten, samordnar arbetet mellan sektorerna och ansvarar för den strategiska utvecklingen på övergripande nivå. Hos oss jobbar du nära politikerna och vet ofta först vad som är på gång. Tillsammans gör vi Gävle hållbart och utvecklande!

Ekonomiavdelningen är en av sektor Styrning och stöd Gävles sju avdelningar. Verksamheten omfattar ekonomisk styrning, ledning, uppföljning och inköpsfrågor.




Publiceringsdatum
2019-10-25

Arbetsuppgifter
Är du skicklig inom redovisning, har ett helikoptersynsätt där du kan växla mellan stort och smått samt kan arbeta både självständigt och tillsammans med andra? Då kommer du att trivas hos oss!

I arbetsuppgifterna ingår att både driva och genomföra budget- och uppföljningsarbete för hela kommunkoncernen.
Du är en av mottagarna av bland annat bolagens finansiella inrapportering vid budget och bokslut och rapporterar ekonomiskt resultat, budget och prognoser till Gävle Stadshus och kommunstyrelsen. Du kommer även att vara ansvarig för att sammanställa olika beslutsunderlag för politiska beslut.

I rollen ingår också att vara controller till ett av de mindre bolagen i Stadshuskoncernen.

Ekonomiavdelningen består av tre enheter och tjänsten är placerad på enheten Planering och uppföljning.

På enheten Planering och uppföljning ansvarar vi för kommunens övergripande processer för planering och uppföljning. Vi upprättar några av kommunens viktigaste styrdokument och rapporter och har en viktig roll i kommunens planerings- och analysarbete.

Du kommer att arbeta på central nivå inom Gävle kommunkoncern där dina främsta kontakter kommer att vara med de kommunala bolagen och dina kollegor på ekonomiavdelningen. Vi är en liten enhet och beroende av varandra så du har en viktig roll, behöver kunna arbeta självständigt i dina leveranser och även kunna hjälpa andra i gruppen när det behövs.

Avdelningen erbjuder mycket omväxlande och intressanta arbetsuppgifter som ger goda möjligheter till egen utveckling.


Kvalifikationer
Vi söker en person med högskoleexamen inom ekonomi eller annan utbildning som vi bedömer likvärdig. Vi ser gärna att du har några års erfarenhet av kvalificerat ekonomi- eller revisionsarbete, gärna inom en större organisation. Dessutom är det meriterande om du självständigt upprättat årsbokslut och årsredovisningar både på bolags- och koncernnivå.

Som krav har vi att du behärskar excel på en mycket god nivå, medan vi ser kunskaper inom UBW/Agresso som meriterande.

Du har förmågan att noggrant analysera och bedöma olika typer av information för att dra väl genomtänkta slutsatser och skapa fungerande lösningar.
Du ska kunna planera och organisera ditt arbete och ha lätt för att sätta upp mål, följa upp och avsluta aktiviteter.
För att lyckas i rollen är det viktigt att du har förmågan att skapa och bibehålla goda relationer, både internt och externt, samt samarbetar väl med personer i olika sammanhang och funktioner.

Till sist vill vi även se att du har förmågan att anpassa dig till förändrade förhållanden och uppmuntrar och stödjer förändringsinitiativ. Du har lätt för att anpassa ditt beteende i förhållande till andra människors behov.

ÖVRIGT
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Gävle kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt via Offentliga Jobb och inte via e-post eller pappersformat.

Gävle kommun hör till finskt förvaltningsområde. Om du därför utöver våra övriga kompetenskrav även talar finska, kan det vara en merit.

Varmt välkommen med din ansökan!

Inför rekryteringsarbetet har Gävle kommun tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Dagtid. Tillsvidareanställning, tillträde: 2020-01-01 .

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2019-11-10
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Gävle kommun, Ekonomiavdelningen

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "SG 36/19".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Gävle kommun (org.nr 212000-2338)

Arbetsplats
Gävle kommun, Ekonomiavdelningen

Jobbnummer
4884590

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

       

Prenumerera på jobb från Gävle kommun, Ekonomiavdelningen

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Gävle kommun, Ekonomiavdelningen: