Ekonom med inriktning mot redovisning och finans

Jurek Rekrytering & Bemanning / Ekonomiassistentjobb / Upplands Väsby
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomiassistentjobb i Upplands Väsby, Sollentuna, Täby, Upplands-Bro, Vallentuna eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Jurek Rekrytering & Bemanning i Upplands Väsby, Sollentuna, Täby, Upplands-Bro, Vallentuna eller i hela Sverige

Om verksamheten

Upplands Väsby växer och är mitt i ett spännande utvecklingsskede där den moderna småstaden byggs. Kommunen är en arbetsplats som attraherar nytänkande, ansvarstagande och motiverade medarbetare. Att arbeta i Upplands Väsby är en merit och investering för framtiden.

Publiceringsdatum
2015-11-20

Dina arbetsuppgifter
Uppdraget är inriktat mot kvalificerat ekonomiarbete inom redovisnings- och finansområdet. Huvudfokus för tjänsten ligger inom redovisning eftersom det området kommer att uppta en större andel av din arbetstid, men finansområdet är likaså viktigt.

Inom redovisningsområdet är ditt uppdrag att säkerställa redovisningsprincipernas efterlevnad vilket bland annat innebär att du arbetar med utveckling av teamets löpande arbetsuppgifter. Du uppdaterar dokumentation såsom redovisningsrutiner och reglementen för hela koncernen. Du fungerar som ekonomistöd avseende redovisning till kommunledningskontoret. I tjänsten ingår även att vara backupfunktion avseende ekonomisk rapportering med noter för kommunkoncernen till månadsrapporter, delårsbokslut och årsredovisning. Andra arbetsuppgifter som ingår är att hantera delar i anläggningsredovisningen.

I den finansiella delen av ditt uppdrag ingår likviditetsplanering, sammanställning av finansiella rapporter samt hantering och utveckling av systemet KI-Finans. Uppdraget är under utveckling och du har stora möjligheter att vara med och utforma din egen rollbeskrivning. Dessa arbetsuppgifter avser hela koncernen i och med att kommunen inklusive bolagen har en gemensam finansfunktion där du kommer att delta tillsammans med finanschefen och en finanscontroller.

Vem är du?

Vi söker dig med högskoleexamen med inriktning mot redovisning eller ekonomistyrning. Du har gedigen erfarenhet av liknande arbetsuppgifter. Erfarenhet av kommunsektorn är starkt meriterande. Du känner till de regler och riktlinjer som styr området och du är väl bevandrad i lagstiftningen kring redovisning.

Eftersom du till viss del arbetar med rådgivning och utbildning bör du ha god pedagogisk förmåga och du kan uttrycka dig väl i tal och skrift. Du har också vana av och intresse för användning av IT-verktyg, såväl inom ekonomi- som verksamhetskopplade system.

Viktigt är att du är analytisk och strukturerad. Du trivs med att arbeta målstyrt och självständigt. Du är stresstålig, har hög integritet samt förmåga och vilja att ta egna initiativ. Som person är du positiv, flexibel och utvecklingsinriktad.

Du erbjuds

Vill du arbeta i en nydanande kommun med ett utvecklande och drivande arbete? På ekonomienheten kommer du att ingå i en glad och spontan grupp med högt i tak. Enheten präglas av en prestigelös hållning där individerna lyfts fram. Din kompetens tillvaratas och utvecklas i en roll som du själv är med och formar.

Som ekonom med inriktning mot redovisning och finans har du en mycket central roll i den ekonomienhet som arbetar med internt stöd av ekonomitjänster till samtliga av kommunens verksamheter. Enheten omfattar Team redovisning och Team budget och uppföljning. Din tjänst är placerad inom Team redovisning som består av sju medarbetare.

Ekonomienheten bildar en assistent- ekonomi- och controllerfunktion. Den ingår i organisationen Stöd & Process. Organisationen Stöd & Process består av sju enheter som alla har vitala stöd- och konsultfunktioner för kommunens verksamheter.

Tjänsten är en tillsvidareanställning med tillträde snarast möjligt. Utöver din individuella lön erbjuds du ett friskvårdsbidrag, och du kommer ha möjlighet att arbeta flextid.

Start:

Sista ansökningsdag är den 4 december men eftersom urvalet sker löpande ber vi dig ansöka så snart som möjligt! Vänligen observera att vi inte tar emot ansökningar via e-post.

För denna rekryteringsprocess ansvarar Jurek Rekrytering & Bemanning. Vid frågor kring tjänsten eller rekryteringsprocessen hänvisas till rekryteringskonsult Emily Beijer på telefon 0700-220576 eller e-post emily.beijer@jurek.se

Varaktighet, arbetstid
Heltid tillsvidareanställning

Ersättning
Enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2015-12-04
Vi föredrar ansökningar via webben
Ange följande referens när du ansöker: 3075
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Emily Beijer 0700-22 05 76 emily.beijer@jurek.se

Företag
Jurek Rekrytering & Bemanning

Adress
Jurek Rekrytering & Bemanning
Biblioteksgatan 11
11146 Stockholm

Kontorsadress
Biblioteksgatan 11, Stockholm

Övriga kontaktuppgifter

Jobbnummer
2538208

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Jurek Rekrytering & Bemanning

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Jurek Rekrytering & Bemanning: