Ekonom / kommunikatör till myndighet

Randstad Sweden Group AB / Ekonomiassistentjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomiassistentjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Randstad Sweden Group AB i Stockholm, Solna, Sundbyberg, Huddinge, Järfälla eller i hela Sverige

Ekonom / kommunikatör till myndighet
Har bakgrund som ekonom, kommunikatör och/eller sekreterare? Då skulle du känna igen dig hos oss. Vår kund är en välrenommerad statlig myndighet som nu har behov av en erfarenhet och kunnig medarbetare med såväl ekonomi som kommunikation på sitt CV. Tjänsten är bred och placerad i Stockholm med start i februari. Initialt pågår den till juni men kan komma att förlängas med ytterligare 5 månader. Du kommer arbeta såväl som webbansvarig och kommunikatör som med administrativa uppgifter. Låter det som något för dig? Välkommen med din ansökan, redan idag!

Omfattning: Heltid, för start 2 februari och med uppdrag till 30 juni (förlängning är möjlig.)

Publiceringsdatum
2017-12-19

Dina arbetsuppgifter
Hit kommer du till en myndighet med en nära 200-årig historia. Det hindrar dem dock inte från att ständigt ligga i framkant och såväl finna som agera på både nya och gamla rön. I det omväxlande uppdraget som ekonom / kommunikatör så kommer du dels fungera som webbansvarig, dels som sekreterare och dels som administratör med ekonomiuppgifter.

Dina arbetsuppgifter (till exempel):

• Webbansvarig med kringliggande uppgifter, däribland nyhetsbrev, medlemshantering och kontakt med webbyrå.
• Sköta intern/extern kommunikation och enklare marknadsföring såväl skriftligt som via hemsidor och sociala medier.
• Ekonomi, du svarar för att ta fram faktureringsunderlag och stötta med redovisning till partners och myndigheter. Du hanterar också forskningsansökningar och bidrar i arbetet med att söka finansering.
• Sekreterare där du sköter planering, utskick, protokoll, arkivering och resebokningar liksom du organiserar möten, workshops och uppföljning.

Kvalifikationer
Här behöver du:

• Erfarenhet av ekonomisk uppföljning och redovisning, med fördel också av Agresso och/eller elektroniskt fakturahanteringssystem.
• Eftergymnasial utbildning inom ekonomi, gärna med inriktning mot marknadsföring.
• Flytande svenska i tal och skrift liksom goda kunskaper i engelska i tal och skrift.
Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Som person trivs du i breda och omväxlande roller där du får användning för dina tidigare erfarenheter. Du beskrivs ofta som självständig och ansvarstagande med god förmåga att såväl lägga upp som prioritera ditt arbete. Visst är du noggrann men inte fyrkantig, du gillar att hjälpa till med både stort och smått. Och du gillar att komma i mål, därför samarbetar du gärna med andra och når goda resultat ihop. Har du dessutom en positiv inställning och ljus syn på arbetet? Då kommer du att trivas här.

Vi ser det som plus (men inte krav) om du har erfarenhet av resehanteringssystem, HR+, Polopoly, Backspinn och/eller ett CMS-system.

För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald.

Om Randstad:
Hösten 2016 bytte Proffice namn till Randstad. Med över 600 000 anställda i omkring 40 länder är Randstad världens näst största företag inom rekrytering och bemanning.

Som konsult hos Randstad är du anställd hos oss och jobbar ute hos någon av våra kunder. Du har samma fördelar som hos en traditionell arbetsgivare med kollektivavtal och förmåner som friskvårdsbidrag, företagshälsovård, försäkringar och rabatt på träningskort.

Utöver det får du även en mängd karriärmöjligheter, möter olika företagskulturer och får erfarenhet från olika branscher vilket gör att du utvecklar din kompetens och får ett spännande, välfyllt CV. Söker du en arbetsgivare som erbjuder spännande uppdrag och nya kontaktnät kommer du trivas hos oss.

Sista dag att ansöka är 2018-01-12, urval och intervjuer kommer att ske löpande. Tjänsten kan komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdag, ansök därför så snart som möjligt.

För information: Sofia Åhlin | sofia.ahlin@randstad.se [ mailto:sofia.ahlin@randstad.se ] |

Varaktighet, arbetstid
Heltid Visstid

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-01-18
Ange följande referens när du ansöker: 201111236
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Sofia Åhlin sofia.ahlin@randstad.se

Företag
Randstad Sweden Group AB

Adress
Randstad Sweden Group AB
Regeringsgatan 65
10724 STOCKHOLM

Kontorsadress
Regeringsgatan 65, 10724 STOCKHOLM

Jobbnummer
3864172

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Randstad Sweden Group AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Randstad Sweden Group AB: