Ekonom / Administratör

Ådalens destilleri AB / Ekonomiassistentjobb / Kramfors
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomiassistentjobb i Kramfors, Härnösand, Mark, Sollefteå, Timrå eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Ådalens destilleri AB i Kramfors

Dina ansvarsområden
Din roll är att ansvara för företagets administration genom att leda, utveckla, förbättra system och rutiner samt utföra den löpande administrationen.

Publiceringsdatum
2010-11-10

Arbetsuppgifter
Ekonomiadministration
Inom ekonomiadministrationen ska du tillse företagets olika kontrakt och avtal - - följa upp budgetsiffror och se till så att allt stämmer - utarbeta statistik till intern och extern användning - ta hand om in- och utbetalningar - utföra grundläggande ekonomisk administration som fakturering, sköta företagets bokföring, kontrollera så att alla uppgifter stämmer med kvitton, fakturor och reseräkningar. Här ingår även interna rapporter, kund- och leverantörsreskontra. Bokslut och årsredovisning ingår även i uppgifterna.
Löneadministration
Du är ansvarig för alla anställdas och ledningens löner. I detta kommer du att arbeta med hela löneprocessen inklusive tidredovisning, uppdateringar och underhåll av lönesystem samt rapportering och statistik. Andra uppgifter som ingår är: - reseräkningar - anmälan till AMF, Collectum och liknande - avtalsförsäkringar och andra försäkringar - underlag för inbetalning av fackavgifter - skatteredovisning - stämma av arbetsgivaravgift - lönerevisionsunderlag - anställningsavtal - rapportera till offentliga myndigheter.
Säljadministration
Du kommer att arbeta som koordinator för företagets säljare och med säljadministrationen. Du kommer t.ex. - ta emot order - skicka fakturor - uppdatera och göra ändringar på hemsidan - lägga upp priser - lägga in nya kunder i affärssystemet - skicka ordererkännande till kund - informera kunden vid eventuella leveransändringar - ge service till kunder av olika slag. Vidare jobbar du nära säljteamet med att svara på leveransfrågor, arbeta med säljprognoser samt att ta fram säljstatistik.

Övrig information
Du kommer att arbeta med daglig administration i form av till exempel databasuppdateringar - registrering - arkivering - mötesbokning.
Det ingår också som en naturlig del att arbeta med problemlösning och undersökning av avvikelser.

Profil
• Högskola med ekonomisk inriktning samt några års erfarenhet av likvärdigt arbete.
• Du har stor datavana med mycket bra kunskaper i och erfarenheter av Officepaketet och Internet samt av datoriserat ekonomisystem.
• Du arbetar mycket självständigt och tar egna initiativ
• Du har en förmåga att skapa administrativa rutiner, är noggrann och håller ordning och reda.
• Är flexibel i arbetssätt.
• Samarbetar väl med kollegor och företagets kunder.
• Du har en god förmåga att anpassa dig till nya förhållanden och har en hög stresströskel.
• Du formulerar dig väl både muntligt och skriftligt.
• Du talar och skriver engelska väl.

Körkortskrav
B
Tillgång till egen bil

Arbetstider och omfattning
Tillsvidare
Heltid

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2010-11-26
Ange följande referens när du ansöker: Ekonom / Administratör
Ansökan kan skickas till e-postadress: hakan@ppartner.org

Kontakt
Thomas Larsson, VD, 070-5527828

Företag
Ådalens destilleri AB

Adress
Ådalens destilleri AB
Box kraftverk
87296 Bjärtrå

Kontorsadress
Box kraftverk

Kontaktuppgifter
Telefonnummer: 070-552 78 28
E-postadress: info@boxwhisky.se

Jobbnummer
774834

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Ådalens destilleri AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Ådalens destilleri AB: