Ekonom 100%

Sorsele Kommun / Redovisningsekonomjobb / Sorsele
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla redovisningsekonomjobb i Sorsele, Storuman, Arjeplog, Malå, Arvidsjaur eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Sorsele Kommun i Sorsele, Malå, Vilhelmina, Lycksele, Dorotea eller i hela Sverige

Närheten till Vindelfjällen och den outbyggda Vindelälven gör att Sorsele kommun kan erbjuda många olika miljöer och en mångfald av aktiviteter. Här har du alla möjligheter att leva ett aktivt liv. Sorsele är känt för sitt kvalitativa fiske, och för dig med jaktintresse finns här unika möjligheter att kunna ägna dig åt det.
Sorsele är ett litet samhälle mitt i Lappland, med det lilla samhällets fördelar: närhet och enkelhet. Här verkar vi tillsammans. Det finns ett stort behov av arbetskraft i hela kommunen, så har du familj kan vi hjälpa till med tips på arbetsgivare för din respektive. Sorsele ligger strategiskt till mellan flera olika flygplatser, med nio mil till den närmaste.
Till ekonomienheten söker vi nu en ekonom.
Om du gillar att ta ett stort eget ansvar och vill bidra med din kunskap till en av våra viktigaste processer - ta då chansen att söka tjänsten som ekonom hos oss.
Varmt välkommen med din ansökan!
Om arbetsplatsen:
Hos oss arbetar fyra medarbetare med ett gemensamt ansvar för kommunens övergripande redovisning samt kommunens samordnande funktioner inom ekonomiområdet. Enheten ingår i stödverksamheten och ansvarar för hela den centrala redovisningsprocessen samt att planera och på uppdrag leda arbetet i tjänstemannaorganisationen, i budget- och uppföljningsprocesserna.
Vi söker nu en ny kollega till vårt team som vill bidra till att utveckla vår enhet och den service vi ger till koncernen och till våra medborgare.
Arbetsuppgifter:
Redovisning och budgetarbete samt ekonomisk planering med stöd ut till verksamheterna, behjälplig vid bokslutsarbete. Övrig tid arbetar du med administrativa arbetsuppgifter.
Vi söker dig som:
Har en god förmåga att se helhet, arbeta resultatinriktat och få saker gjorda. Vidare omsätter du dina yrkeskunskaper i praktiken och strukturerar, planerar och utför ditt arbete självständigt. Du är nyfiken och öppen för nya arbetssätt och metoder. Du söker ny kunskap och utvecklar din kompetens utifrån verksamhetens behov. Du bidrar till en god anda på arbetsplatsen och har lätt för att samarbeta med både chefer och kollegor.
Kompetens/kvalifikationer:
Du har ekonomisk utbildning på högskolenivå och några års arbetslivserfarenhet.
Arbetet innebär många kontaktytor med både politiker och tjänstepersoner vilket ställer krav på samarbetsförmåga och flexibilitet. En god kommunikationsförmåga i svenska såväl tal som skrift och en analytisk förmåga är andra personliga egenskaper som värdesätts.
För att lyckas med uppdraget har du:
• tidigare arbetat med kvalificerat ekonomiarbete
• erfarenhet av att arbeta i ekonomisystem, Excel och i övrigt hög IT-vana
• erfarenhet från löpande redovisningsarbete
• god vana att kommunicera och presentera ekonomisk information
Vi ser gärna att du har erfarenhet av att arbeta med ekonomi inom kommun.
Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.
Varaktighet/arbetstid:
Tillsvidare, heltid
Tillträde snarast enligt överenskommelse
Sorsele kommun tillämpar individuell lönesättning
Sorsele kommuns värdegrund - Mod, Glädje och Respekt.
Välkommen med din ansökan till: Sorsele kommun, 924 81 Sorsele eller via e-post: kommun@sorsele.se
Rekryteringsfirmor och bemanningsföretag undanbeds.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2024-04-25
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "Dnr 2024/240-023".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Sorsele kommun (org.nr 212000-2585)
Burevägen 4 (visa karta)
924 81  SORSELE

Kontakt
Vision
Johan Svensson
0952-140 00

Jobbnummer
8597487

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Sorsele Kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Sorsele Kommun: