E-projektsamordnare/e-arkivarie

Falköpings kommun, Kommunledningsförvaltningen / Arkivariejobb / Falköping
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla arkivariejobb i Falköping, Skara, Tidaholm, Herrljunga, Skövde eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Falköpings kommun, Kommunledningsförvaltningen i Falköping

I Falköpings kommun har vi fokus på hållbar utveckling, vi värnar om livskvalitetsfrågorna för att öka välbefinnandet och trivseln för de som bor och verkar i Falköping - nu och i framtiden.

Vår gemensamma värdegrund utgår ifrån att vi som medarbetare är till för Falköpingsborna. Vi erbjuder meningsfulla och viktiga arbeten, goda utvecklingsmöjligheter och ett gott arbetsklimat med engagerade kollegor.

Har du ett starkt samhällsengagemang och intresse av att jobba i offentlig förvaltning?
Vill du jobba i en politiskt styrd organisation nära de förtroendevalda och kommunledningen?

Falköpings kommun söker en e-projektsamordnare/e-arkivarie för att driva arbetet med att modernisera och digitalisera kommunens arkiv- och dokumentarbete. Tjänsten är placerad på kansliavdelningen som organisatoriskt tillhör kommunledningsförvaltningen. Avdelningen arbetar nu med att förstärka expertkompetensen inom dokument- och ärendehantering. Uppdraget är roligt och intressant och vi söker nu en e-projektsamordnare/e-arkivarie på heltid som blir en viktig länk i dokument- och ärendehanteringen för hela kommunen.


Publiceringsdatum
2018-03-01

Arbetsuppgifter
Kommunen upphandlar ett e-arkiv och vi söker dig som är intresserad av att projektleda införandet av e-arkiv i kommunen. Införandeprojektet sker i samverkan med Tidaholms kommun. Förutom e-arkiv kommer andra projekt att vara aktuella. Du kommer bland annat att bevaka strategiska dokumenthanteringsfrågor, driva och delta i utvecklingsprojekt inom området samt utreda bevarande och gallring av digital information samt arbeta med regelverk för digital arkivering.

I rollen som e-projektsamordnare/e-arkivarie kommer du att arbeta såväl operativt som strategiskt. Tillsammans med kommunarkivarien kommer du att ansvara för tillsyn enligt arkivlagen. Du kommer att arbeta nära verksamhetsutvecklare på kansliavdelningen och IT-avdelningen. I tjänsten har du stor frihet att själv planera dina arbetsuppgifter.

Arbetsuppgifter/ ansvarsområden
• Projektleda införandet av e-arkiv i kommunen
• Arbeta med att modernisera och utveckla arkivet mot processbaserad arkivredovisning och digital ärendehantering
• Delta i arbetet med att utarbeta och uppdatera styrdokument och vägledningar inom området
• Ge kommunens förvaltningar råd och stöd i frågor om arkiv- och dokumenthantering
• Omvärldsbevakning och deltagande i olika nätverk
• Omhänderta, ordna, förteckna och arkivera arkivhandlingar
• Ta emot och expediera interna och externa beställningar/förfrågningar av arkivhandlingar

Urval samt intervjuer kan komma att ske under ansökningstiden. Ansök därför redan idag!


Kvalifikationer
Vi söker dig som har lämplig högskoleutbildning inom området arkivvetenskap eller samhällsvetenskap, gärna med inriktning offentlig förvaltning. Vi förutsätter att du har god kunskap om offentlighet och sekretess, arkivlagen samt arkivredovisning. Det är meriterande om du har kunskap och erfarenhet inom e-arkivering samt kommunal organisation och ärendehantering.

Som person är du serviceinriktad, ansvarstagande, noggrann och har en förmåga att självständigt planera och organisera arbetet. Du delar med dig av dina kunskaper och erfarenheter, samarbetar effektivt med andra, skapar goda relationer och trivs bra med att leda och arbeta i projektgrupper. Du har förmåga att snabbt förstå sammanhang i olika verksamheter och ha ett helhetsperspektiv. Du har god kommunikativ förmåga, är pedagogisk, och har förmåga att på ett tillgängligt sätt uttrycka dig i tal och skrift. Vi utgår från att du har stort intresse av IT-relaterad dokumenthantering.
Vi fäster stor vikt vid dina personliga egenskaper.

ÖVRIGT
Som rekryteringsverktyg använder vi Offentliga Jobb för att hantera ansökningar samt att kvalitetssäkra vår rekryteringsprocess. För att underlätta vår bedömning av ansökningar bör du därför använda Offentliga Jobbs elektroniska ansökningsblankett. Du söker jobbet genom länken i annonsen.

Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss denna gång alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp.

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Dagtid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde: Enligt överenskommelse.

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-03-25
Ange följande referens när du ansöker: KLF 17-0918
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Linda Karelid 0515-88 52 63
Jörg Siewert 0515-88 50 13

Företag
Falköpings kommun, Kommunledningsförvaltningen

Adress
Falköpings kommun, Kommunledningsförvaltningen
S:t Sigfridsgatan 9
52181 Falköping

Kontorsadress
52181 Falköping

Jobbnummer
3995012

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Falköpings kommun, Kommunledningsförvaltningen

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Falköpings kommun, Kommunledningsförvaltningen: