E-handelssamordnare i Sandvikens kommun

Sandvikens kommun, Inköpskontoret / Organisationsutvecklarjobb / Sandviken
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla organisationsutvecklarjobb i Sandviken, Ovanåker, Gävle, Hofors, Ockelbo eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Sandvikens kommun, Inköpskontoret i Sandviken

I Sandvikens kommuns kommunstyrelse ingår ekonomi- och inköpskontoret, i vilket inköpsenheten ingår. Du kommer att vara en del av vår inköpsenhet som består av upphandlare, inköpscontroller och e-handelssamordnare samt inköpschef. Tillsammans med dig kommer vi att vara 7 personer.

Inköpsenheten har ett strategiskt uppdrag att samordna, effektivisera och styra kommunens inköps- och upphandlingsprocesser vilket vi vill göra med en fast men vänlig hand. Sedan 1,5 år tillbaka samarbetar vi också med Ockelbo kommun och Hofors kommun och deras bolag för att göra gemensamma upphandlingar mm. I vårt uppdrag ingår bland annat att upphandla varor och tjänster och se till att avtal finns för kommunernas och bolagens behov, har ett bra och väl fungerande beställningssystem, biträder kommunens förvaltningar och bolag med kvalificerad rådgivning i frågor som rör upphandling, inköp och avtal.

Vi som arbetar här på inköpsenheten är positiva och prestigelösa, har en öppen och transparent kommunikation och hjälper varandra för att vi tror att det är bästa sättet att nå goda resultat och samtidigt ha roligt på jobbet. I vårt arbete har vi samhällsnyttan och kommunens invånare i fokus, de är ju genom kommunens förlängda arm vår yttersta beställare.

Vi erbjuder dig bland annat dessa förmåner:
• semesterväxling
• årsarbetstid
• friskvårdsbidrag
• hälsofrämjande aktiviteter
• extra semesterdagar när du fyller 40 år och 50 år
• personal- och fritidsföreningen Pulsen


Publiceringsdatum
2022-02-03

Arbetsuppgifter
Målet med vår e-handel är ökad avtalstrohet, en effektivare och kvalitetssäkrad inköps- och faktureringsprocess samt förbättrade möjligheter för uppföljning och analys.
I rollen som e-handelssamordnare är du en viktig del i helheten och ansvarar för att framgångsrikt förvalta och för att, både självständigt och tillsammans med andra, utveckla och effektivisera den digitala inköpsprocessen. Du kommer att ansvara för samordning gällande e-handel, trendspaning och utveckling samt föra en nära dialog med kopplingar till de olika system som berörs, till exempel ekonomisystemet Raindance och inköpsanalyssystemet Hypergene.

I rollen som e-handelssamordnare kommer du bland annat att:
• Säkerställa att rätt krav ställs avseende e-handel i våra upphandlingar
• Ansluta och integrera leverantörer i syfte att öka produkt- och tjänsteutbudet
• Ansvara för behörighetsadministration
• Identifiera och prioritera avtalsområden för till e-handel samt kontinuerligt arbeta med våra leverantörer
• Ansvara för att bibehålla/öka kvaliteten på e-handelns innehåll, exempelvis att produktinformationen och priserna är korrekta samt minimera driftstörningar
• Samverka med vår inköpscontroller och upphandlare för att utveckla arbetsmetoder och rutiner i syfte att nå ökad avtalstrohet och kvalitetssäkrade processer
• Analysera inköpsbeteenden i syfte att öka beställarkompetens och avtalstrohet
• Tillsammans med övriga medarbetare på enheten bidra till att strategiskt utveckla, effektivisera och kvalitetssäkra kommunens inköps- och arbetsprocesser
• Ge utbildning och support i e-handelsfrågor till kommunens verksamheter
• Taktiskt ansvar som innebär att du har superkoll på alla flöden och beslutar om ev åtgärder för att hålla hög kvalitetsnivå på systemet.
• Omvärldsbevaka branschen och komma med förbättringsförslag till systemets och beställarnas bäst.



Kvalifikationer
Vi söker dig som har minst en eftergymnasial utbildning, företrädesvis inom ekonomi/inköp eller systemvetenskap, alternativt likvärdig kunskap förvärvad på annat sätt. Vi ser gärna att du arbetar med e-handel och elektroniska beställningsprocesser i dag och det är meriterande om du innehar kunskap om SFTI:s standardiserade affärsprocesser.

Uppdraget passar dig som har förmåga till helhetssyn och att se frågor i ett större perspektiv. Du arbetar strukturerat, är noggrann och besitter en analytisk förmåga. Din stödjande och rådgivande roll förutsätter att du är flexibel, lyhörd, ödmjuk och bekväm med att tala med och inför människor, att arbeta konsultativt samt är pedagogiskt lagd. Du är också serviceinriktad och kan skapa förtroende och goda relationer internt och externt. Du har god kommunikativ förmåga samt kan uttrycka dig i tal och skrift på svenska.

Du bör ha erfarenhet av att utveckla e-handel och inköpsflöden. Du bör även ha ett genuint intresse av trender inom området och ha en digital livsstil.
Du behöver även vara nyfiken, ha stor integritet och ibland hitta nya vägar för att lösa problem som uppstår. Du är en trygg och stabil person som kan stå för dina beslut.
Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet.

Övrigt meriterande:
• Erfarenhet från att arbeta i en politiskt styrd organisation
• Kunskap om upphandlingslagstiftningarna
• Erfarenhet av Raindance ekonomisystem/Marknadsplatsen och Hypergene

Bedömning och intervjuer av sökande kommer att göras löpande under ansökningstiden.


ÖVRIGT
Som medarbetare i Sandvikens kommun har du ett av Sveriges viktigaste jobb. Hos oss arbetar 3000 superhjältar inom 200 olika yrken. Ledare och medarbetare som varje dag formar vår gemensamma framtid och bidrar till välfärden för Sandvikens 39 000 invånare.

I ditt arbete hos oss får du möta människor och uppleva glädjen i att göra skillnad. Tillsammans gör vi varandra bättre varje dag och gör Sandviken till en attraktiv plats att arbeta, leva och växa i. En plats där vi känner oss hemma och där det är enkelt att trivas mitt ibland natur, kultur, idrott och upplevelser.

Information till rekryteringskonsulter och annonssäljare:
Sandvikens kommun gör aktiva val när det gäller var vi vill exponera våra platsannonser och vilket stöd vi vill ha i rekryteringen. Vi kommer inte att köpa tjänster eller annonsplats för en pågående rekrytering och ber er därför att inte kontakta oss med sådana erbjudanden.

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde enligt överenskommelse.

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2022-02-21
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Sandvikens kommun, Inköpskontoret

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "17-22".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Sandvikens kommun (org.nr 212000-2346)

Arbetsplats
Sandvikens kommun, Inköpskontoret

Kontakt
Inköpschef
Helena Wallbom
helena.wallbom@sandviken.se
026-24 19 31

Jobbnummer
6309444

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Sandvikens kommun, Inköpskontoret

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Sandvikens kommun, Inköpskontoret: