E-arkivarie till Helsingborgs stadsarkiv

Helsingborgs stad, Serviceavdelningen / Arkivariejobb / Helsingborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla arkivariejobb i Helsingborg, Bjuv, Åstorp, Höganäs, Landskrona eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Helsingborgs stad, Serviceavdelningen i Helsingborg

Du vill något. Det vill vi med! Hos oss går vi från vilja till handling så här har du alla förutsättningar att påverka och få saker gjorda. Vi lyssnar, hjälps åt och jobbar för att dra åt samma håll. Här finns möjligheterna för dig som vill skapa, bygga, förändra, uppleva och utvecklas. Helsingborg är staden för dig som vill något.

Helsingborgs stadsarkiv bevarar och tillgängliggör information som skapats hos stadens förvaltningar och bolag. Stadsarkivet befinner sig i en spännande utvecklingsfas, nya idéer provas och gamla rutiner utmanas. Ett e-arkiv finns i drift och Helsingborgs stad har stort fokus på digitalisering. Helsingborgs stadsarkiv är en del av stadsledningsförvaltningen och serviceavdelningen.



Publiceringsdatum
2018-05-30

Arbetsuppgifter
Som e-arkivarie på Helsingborgs stadsarkiv kommer du i första hand att arbeta med frågor som rör e-arkivering och strategier för långsiktigt digitalt bevarande. Du kommer även att ge råd och stöd till andra förvaltningar samt utarbeta riktlinjer och rutiner inom arkivområdet. I din roll kommer du att ha många sociala kontakter, främst med medarbetare på andra förvaltningar. E-arkivarien kommer även vid behov att ge stöd inom tillsynsuppdraget


Kvalifikationer
Vi söker dig som har akademisk examen där minst ett års heltidsstudier i arkivvetenskap ingår, alternativt ABM-utbildning på masternivå. För rollen krävs erfarenhet av att arbeta med digitala processer, goda IT-kunskaper samt god kunskap gällande lagstiftning inom offentlig förvaltning som berör verksamhetsområdet.

I arbetet kommer du att ha många kontakter med andra människor och det krävs därför att du är utåtriktad och har god samarbetsförmåga. Du ska även ha förmåga att arbeta självständigt och ta egna initiativ. För tjänsten krävs att du har lätt för att uttrycka dig både i tal och skrift samt är en strukturerad och noggrann person. Vi ser det som meriterande om du har erfarenhet från arbete i e-arkivprojekt samt processorienterad arkivredovisning. Vi kommer lägga stor vikt vid personlig lämplighet.



ÖVRIGT
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Helsingborgs stad använder vi rekryteringsverktyget Visma Recruit. Därför ber vi dig att skicka in din ansökan genom att klicka på ansökningslänken i annonsen. Frågor om hur du ansöker och lägger in ditt CV ställer du till Visma Recruit 0771-693 693.

Då vi inför denna rekrytering redan tagit ställning till de rekryteringskanaler vi önskar använda undanber vi oss vänligen men bestämt att bli kontaktade för ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde enligt överenskommelse. Provanställning kan bli aktuellt.

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-06-24
Ange följande referens när du ansöker: C19988
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Sophia Hydén sophia.hyden@helsingborg.se 042-105852

Företag
Helsingborgs stad, Serviceavdelningen

Adress
Helsingborgs stad, Serviceavdelningen

25189 Helsingborg

Kontorsadress
Kontaktcenter Stortorget 17 Helsingborg

Jobbnummer
4176418

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Helsingborgs stad, Serviceavdelningen

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Helsingborgs stad, Serviceavdelningen: