Drivna Enhetschefer till hemtjänsten som vill vara med och forma

Säters Kommun / Sjukvårdschefsjobb / Säter
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla sjukvårdschefsjobb i Säter, Hedemora, Borlänge, Falun, Smedjebacken eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Säters Kommun i Säter

Hemtjänsten i Säters kommun består av fyra team duktiga och dedikerade medarbetare som alla strävar efter att skapa livskvalitet för våra omsorgstagare i deras hem. Medarbetarna tillgodoser omsorgstagarnas fysiska och sociala behov som hjälp och stöd med personlig omvårdnad, förflyttningar, insatser för att känna trygghet och säkerhet (tillsyn), ledsagning/promenader samt tillfällig avlösning av anhörigvårdare i hemmet. Hushållssysslor som städning, tvätt, inköp eller post- och bankärenden utförs också. Teamen leds av en enhetschef och tre administratörer med planeringsansvar.

För att kunna ta verksamheten till nästa nivå behöver organisationen förstärkas med två enhetschefer.

Publiceringsdatum
2018-01-23

Dina arbetsuppgifter
Tycker du om att jobba med människor, gillar utmaningar och gärna tänker utanför boxen för att lösa problem? Är du en lagspelare som söker ett intressant och omväxlande arbete och som skulle vilja vara med och bygga Sveriges bästa hemtjänstteam? Om du svarar ja på föregående frågor - då är den här tjänsten för dig!

Rollen som enhetschef inom hemtjänsten är både bred och mångfacetterad och innefattar, förutom att leda, planera och samordna verksamheten, att säkerställa att verksamheten följer lagar, planer och politiska beslut samt att verka för att personalen i kontakt med omsorgstagarna och deras anhöriga har ett förhållningssätt som innebär att service, vård och omsorg ges utifrån omsorgstagarens behov och önskemål.

Som enhetschef har du ett eget ansvarsområde och är direkt underställd Äldreomsorgschefen. För att nå framgång i uppdraget samverkar och samarbetar du dagligen med övriga enhetschefer och administratörer inom hemtjänsten samt externa aktörer.

I tjänsten ingår ansvar för personal, ekonomi, och arbetsmiljö.

Kvalifikationer
Du har relevant högskoleutbildning inom socialt arbete, ledarskap eller annan utbildning som vi bedömer lämplig. Vi ser gärna att du har erfarenhet av arbete inom yrkesområdet samt praktisk erfarenhet av arbetsledning, budgetansvar och arbetsmiljöarbete. Vi vill att du har goda kunskaper i Officepaketet. Kunskaper av de regelverk som styr verksamheten är meriterande likväl som erfarenhet av att ha arbetat i en offentlig verksamhet tidigare.

Körkort är ett krav, då resor i tjänsten förekommer regelbundet.

Vi har löpande urval, så vänta inte med att söka tjänsten!

Dina personliga egenskaper
Vi lägger stor vikt vid förmågor, färdigheter och förhållningssätt och söker dig som är flexibel, självgående och stabil. Du är serviceinriktad, ser möjligheter där andra ser problem och har förmåga att lyfta blicken och se dig själv i sammanhanget du befinner dig i. Du är en lagspelare som bidrar till en trivsam arbetsmiljö och når resultat i allt du tar dig för.

Stor vikt läggs vid personlig lämplighet.

Kontaktinformation
Camilla Thommes, Verksamhetschef, 0225-553 63, camilla.thommes@sater.se

Arbetsplats

Varaktighet, arbetstid
Deltid 100%. Tillsvidare.

Ersättning

Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-02-04
Ange följande referens när du ansöker: 3681153204
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Camilla Thommes camilla.thommes@sater.se 0225-553 63

Företag
Säters kommun

Adress
Säters kommun
Peter Cruses väg 3 D
78334 Säter

Kontorsadress
,

Jobbnummer
3918545

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Säters Kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Säters Kommun: