Driven teamledare till Byggmax IT-support

Magna AB / Supportteknikerjobb / Solna
2016-11-28
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Driven teamledare till Byggmax IT-support" (publicerad 2016-12-13) ⬅️


Visa alla supportteknikerjobb i Solna, Sundbyberg, Stockholm, Danderyd, Lidingö eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Magna AB i Solna, Sundbyberg, Stockholm, Lidingö, Järfälla eller i hela Sverige

Publiceringsdatum
2016-11-28

Dina arbetsuppgifter
I rollen som tituleras IT Operations Manager kommer du främst arbeta med ärenden som rör drift och nätverk, där du kommer vara en del av IT-avdelningens team på fyra personer som tar emot incidenter från Byggmax butiker och kundtjänst. Du kommer i arbetsgruppen ha en teamledarroll, där du är med och stöttar och koordinerar i supporten. Om du är en driven person med tidigare erfarenhet inom IT-support som vill ta nästa steg i karriären kan detta vara rollen för dig.

Arbetsuppgifter kommer bland annat vara:
• Hantera drift- och supportincidenter
• Jobba strategiskt med driftpartner
• Leda driftprojekt
• Driftövervakning
• Stötta IT-supporten
• Koordinera incidenter inom teamet

IT avdelningen arbetar affärsorienterat och erbjuder goda möjligheter att påverka din, samt tjänstens utveckling. Om du vill jobba i en arbetsgrupp präglad av teamwork, positivitet och prestigelöshet så har du hittat rätt!

Arbetets omfattning
Detta är en heltidstjänst med start så snart som möjligt. Tjänsten är tillsvidare med 6 månader provanställning. Detta är en direktrekrytering och anställningen sker direkt hos Byggmax.

Kundföretaget

Byggmax säljer byggvaror av hög kvalitet till ständigt låga priser. Vi har idag 126 butiker och hade 2015 en omsättning på 4 miljarder kronor. Vi har expanderat kraftigt i Sverige, Norge och Finland de senaste åren och har gått från ettrig uppstickare, till att nu vara en av Sveriges tre största byggmaterialkedjor. Ständiga förbättringar och löpande effektivisering har tillsammans med Byggmax förändringsbenägna företagskultur gjort bolaget till ett av branschens lönsammaste. Vi är en ung organisation med positiv framåtanda. Byggmax har förvärvat Buildor AB samt Skånska Byggvaror i slutet av 2015 respektive början av 2016.

Profil
Kompetenskrav
Vi söker dig som har 3-5 års tidigare erfarenhet av att leverera god support i en 1st och 2nd line roll, gärna inom retail. Du som söker ska ha goda kunskaper inom drift, server och nätverk. Vi ser gärna att du har tidigare erfarenhet av att arbeta i IT-projekt med eget ansvar. Det är meriterande om du har relevant eftergymnasial utbildning från universitet eller högskola.

Då Byggmax är en nordisk byggvaruhandel ser vi att du besitter mycket goda kunskaper i engelska. Språkkunskaper i finska och norska är meriterande.

Personliga egenskaper
Vi tror att du som söker sitter på en 2nd/3rd line idag och vill ta nästa steg i en utvecklande tjänst med stor variation i det dagliga arbetet. Du förväntas komma med egna idéer och en vilja att se lösningar och utvecklingsmöjligheter istället för problem. Du trivs med att arbeta med frihet under ansvar där du har stora möjligheter att påverka. Vidare är du naturligt initiativtagande och kan "hugga i" där det behövs. För att trivas i rollen är du trygg i dig själv och trygg i din IT-kompetens. Du har ett eget driv och en hög ambitionsnivå.

Du är kommunikativt lagd och duktig på att samarbete med olika typer av människor. Du trivs i en ledarroll och känner dig bekväm i att delegera ärenden och stötta dina kollegor. Du kan pedagogiskt förklara tekniska problem och trivs i en arbetsmiljö som kännetecknas av lagarbete.

Övrigt: Urval sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan slutdatum. Sök tjänsten via extern länk, vi tar ej ansökningar via mail.

Vi eftersträvar mångfald och värdesätter de kvaliteter som mångfald tillför verksamheten genom en jämn könsfördelning samt rekrytering av medarbetare med olika bakgrund.

Är du den vi söker och vill bli del av en av världens ledande och innovativa företag?
Skicka in din ansökan snarast då urval sker löpande. Vid eventuella frågor om tjänsten hänvisar vi till Emma Henriksen, emma.henriksen@magna.se

Vårt företag

Vi är en samarbetspartner som hjälper företag att utveckla, utmana och förbättra organisationer inom bemanningslösningar och rekryteringsuppdrag. Vi hjälper våra kunder med allt ifrån juniora tjänster till chefs- och specialistroller. Våra kompetensområden är HR & Lön, Ekonomi & Finans, Kundtjänst & Administration, Marknad & Försäljning, It & Teknik, Handel & Logistik, Industri.

Vi önskar en blandad arbetsstyrka och välkomnar mångfald och sökande oberoende av t ex funktionshinder, kön, etnicitet, ålder och sexuell läggning.
Vi är ett auktoriserat bemanningsföretag med kollektivavtal, försäkringar och tjänstepension.

Varje människa har en fantastisk potential. Det är viktigt att ta till vara på alla människors kompetens och erbjuda dem möjligheten att uppnå sina drömmar. Genom omsorgsfullhet, väl fungerande rekryteringsprocesser och hög kompetens hjälper vi människor och företag att mötas och lyckas tillsammans. En bättre värld helt enkelt!

Varaktighet, arbetstid
Heltid tillsvidareanställning

Ersättning
Enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2016-12-12
Ange följande referens när du ansöker: 7199
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Emma Henriksen emma.henriksen@magna.se

Företag
MAGNA AB

Adress
MAGNA AB
Industrigatan 4A
11246 Stockholm

Kontorsadress
Industrigatan 4A, Stockholm

Jobbnummer
3183353

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Magna AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Magna AB: